Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Ne pare rau dar nu ai permisiunea sa adaugi intrebari.
Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu BlueGifts.ro

Bluegifts.ro are la origini o insula de cadouri in Palas Mall Iasi. Site-ul lansat in 2015 vinde cadouri premium pentru diverse ocazii, pe care ti le poti face singur sau le poti darui altora. Cu un nume inspirat de o culoare preferata, magazinul virtual a pornit de la visul de a avea un magazin propriu si a devenit un loc „problema cadourilor” poate fi rezolvata, ne-a povestit Elida Rarinca (foto, Administrator bluegifts.ro). Pornit cu o investitie initiala de aproximativ 20.000 €, acum e-shop-ul spera sa incheiem anul cu o crestere de 20 – 30% YoY si Elida spune ca au o rata de conversie este una peste medie, dar mai au de lucrat la capitolul trafic. Ca planuri de viitor, isi doresc sa ajunga la 5.000 de produse pana in 2020 si lucreaza la o platforma VR, unica pe piata din Romania. Descoperiti mai multe, in interviul de mai jos.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici.

De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
M-am gandit ca oamenii trebuie sa stie inca de la primul contact cu numele ca este vorba de un magazin de cadouri asa ca am ales cuvantul „gifts”. Mi s-a parut prea simplu doar „gifts” si m-am gandit sa caut un adjectiv potrivit, care sa spuna mai mult despre cadouri. In final, am ales culoarea preferata a sotului meu, pentru a-l determina sa lucreze cu drag la site, si asa a aparut „Blue Gifts”.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Imi place foarte mult sa ofer cadouri si am observat ca ma pricep sa aleg cadouri potrivite pentru cei dragi si nu numai. Pentru mine, nimic nu se compara cu bucuria pe care o simt atunci cand daruiesc si observ chipul fericit (si surprins in mod placut) al oamenilor. Cadourile potrivite, de cele mai multe ori, nu le gaseam la vanzare pe teritoriul Romaniei. Acest fapt, plus dorinta pe care o aveam de cand eram mica de a avea un magazin doar al meu, m-a determinat sa dau nastere unui loc unde „problema cadourilor” sa poata fi rezolvata.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Am crescut cu bunicul si tata, care aveau propria lor afacere in agricultura. Sfatul lor pentru mine, inca din copilarie, a fost acela de a-mi deschide propria afacere cu ce cred eu ca imi place sa fac. In final, nu am pornit la drum singura, am avut tot timpul sprijin din partea sotului.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Educatia primita in facultati (farmacie sau nutritie) nu prea a fost de ajutor… In schimb, m-au ajutat educatia antreprenoriala primita si observata in familie.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare, a fost greu? Ai investit mult?
Am pornit cu o investitie initiala de aproximativ 20.000 €.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Provocarile au fost si sunt in continuare multe. Inceputul a fost greu, deoarece nu aveam experienta, nu stiam daca produsele alese de mine vor fi pe placul clientilor, probleme cu angajatii, probleme cu furnizorii, etc. Le-am depasit prin multa munca si rabdare.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
E OK sa fii propriul tau sef, atata vreme cat poti sa te deconectezi dupa program :). Iti poti face programul aproape cum vrei tu, faci ce iti place, ai posibilitatea sa cresti, sa incerci lucruri noi, sa iti testezi limitele. Daca nu poti face diferenta intre munca si casa, atunci mai bine ramai angajat… cred ca e mai sanatos.

Care este publicul tinta al site-ului?
Clientii nostri sunt in general femei peste 35 ani, cu o situatie financiara buna, companii sau reprezentanti ai companiilor, barbati peste 45 ani.

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Avem cadouri deosebite, pe care nu le gasesti de obicei la alte magazine. Incercam sa aducem in stoc produse unice in Romania, pe care eventual le gasesti doar in magazinele din afara. Avem produse potrivite pentru aproape orice ocazie: nunta, botez, onomastica, zi de nastere, aniversari Secret Santa, etc. Restul serviciilor (precum retur in 30 zile, garantie minim 12 luni, livrare rapida din stoc, posibilitate de ambalare cadou si personalizare) ar trebui sa fie un minim standard de bun-simt pentru orice magazin online.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Faptul ca avem un magazin fizic (in Iasi – n.r.) este un atu pentru noi. Concurenta este buna pentru noi, ne ajuta sa devenim mai buni si sa crestem.

De unde va cumparati produsele?
Toate articolele comercializate provin din Europa. O parte dintre ele sunt produse in Europa (Italia, Germania), iar o parte sunt produse in China, sub control strict al producatorilor europeni.

Cati angajati aveti?
Echipa are 5 membri si 3 colaboratori.

Cum va merge in perioada asta?
Vanzarile urmeaza un trend crescator, in salturi. Varful de vanzari este atins in fiecare sfarsit de an (luna cadourilor) si atingem un nou record in fiecare an.

Ati participat la Black Friday 2017?
Nu. Am participat in trecut si am hotarat sa nu mai participam.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de BF si Craciun de anul acesta?
De Craciun se vinde mult mai bine decat de BF.

Cum si unde va promovati site-ul?
AdWords, Facebook si local, in Iasi (LED-uri, afisaj stradal, ziare locale).

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Avem pagina de FB administrata de noi. Am incercat cateva campanii platite, dar pe viitor vom externaliza serviciile catre o agentie specializata.

Aveti versiune de mobile?
Da, platforma folosita este de tip responsive si se adapteaza pentru dispozitive mobile. Luna aceasta am implementat si Google AMP – acum este in teste si optimizare.

Cum credeti ca veti incheia anul curent, in crestere fata de cel precedent, cu cat anume?
Speram sa incheiem anul cu o crestere de 20 – 30% fata de anul trecut.

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Din experienta (nu prea vasta) acumulata pana acum, pot spune ca pana la un anumit punct nu poti face acest lucru. Trebuie sa ajungi la un anumit stadiu care sa iti permita optimizarea. Pentru crestere trebuie sa investesti (sa cresti cheltuielile: platforma, flux operational, personal, marketing).

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Provocarea cea mai mare este sa crestem in mod cat mai natural si sanatos traficul catre site-ul nostru. Rata de conversie este una peste medie (ceea ce ne incurajeaza) dar avem nevoie de mai mult trafic. De asemenea, optimizarea fluxului operational si automatizarea sunt aspecte pe care le dorim implementate.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Timpi de livrare depasiti, suprataxare, neridicare marfa, etc. Momentan colaboram cu 2 firme de curierat, cu care am reusit sa ajungem la o relatie cat de cat corecta. Cred totusi ca este loc si chiar nevoie in piata de curierat de cel putin un mare jucator, care sa echilibreze putin lucrurile – ar fi un mare castig pentru noi si pentru clienti :).

Ce planuri de viitor aveti in online?
Ne dorim sa crestem portofoliul de produse la 5.000 (pana in 2020) si sa dezvoltam o platforma noua si unica pe piata din Romania – mai multe detalii nu pot da, are legatura cu VR :).

Lasa un raspuns