INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu BikerMag.ro
Bikermag.ro a aparut in comertul online in 2016, iar Bogdan Trufasu (foto, fondator bikermag.ro) activa deja pe piata moto din Romania cu un alt nume de domeniu din 2012. Pasionat de sportul pe doua roti, Bogdan gasea cu greu diverselor echipamente si accesorii pentru motocicleta proprie, asa ca a inceput propria afacere. Autodidact din fire („nicio scoala nu te poate pregati cu adevarat pentru provocarile pe care ti le ofera antreprenoriatul”), el ne-a povestit cat de mult l-au ajutat sprijinul partenerilor si numarul mare de clienti care isi fac necesarul anual exclusiv de la el. Dar si cum trece peste problemele legate de curierat, daca are planuri pentru Black Friday 2018 si unde isi promoveaza magazinul online.
Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!
ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online? Ce reprezinta? Cum te-ai gandit la el?
Bogdan Trufasu: Am dorit de la bun inceput un nume cat mai scurt posibil, dar care sa poata descrie si activitatea pe care o desfasuram. Astfel am alaturat termenul de „biker” si prescurtarea de la cuvantul „magazin” obtinand „Bikermag”.
De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Sunt un impatimit al motocicletelor inca de la varsta adolescentei, iar prima motocicleta mi-a fost daruita de bunicul meu: un Simpson Sport din anii ’60, pe care chiar el a circulat in tinerete. De aici „microbul” a tot crescut, pana in momentul in care am evoluat la motociclete supersport de generatie actuala. Ideea a venit din necesitatea achizitionarii diverselor echipamente si accesorii pentru motocicleta proprie, pe care fie le gaseam greu la noi in tara, fie atitudinea oamenilor din magazinele de profil te descuraja complet. Astfel, am decis ca pot oferi o alternativa mai buna fata de ceea ce exista in acel moment pe piata si am decis infiintarea propriei companii.
Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Dupa ce am lucrat in domeniul vanzarilor timp de 14 ani, in diferite companii (de la firme de apartament, la multinationale de top 100), am decis ca este timpul sa imi dedic energia unui proiect personal, prin care sa-mi pot valorifica si alte atribute, dar mai ales sa fac cu adevarat ceea ce imi place: sa discut cu oamenii ce impartasesc aceeasi pasiune.
Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
In general sunt autodidact si consider ca nicio scoala nu te poate pregati cu adevarat pentru provocarile pe care ti le ofera antreprenoriatul.
Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare? Ai investit mult?
Investitia initiala a fost mica, de altfel faptul ca am ajuns la nivelul la care ne situam astazi, fara a face o investitie masiva, este personal un motiv de mandrie. La dezvoltarea noastra au contribuit major doi factori: sprijinul primit din partea partenerilor (dupa ce au constatat seriozitatea cu care abordam domeniul) si rata mare de clienti ce aleg sa-si achizitioneze cat mai mult din necesarul anual exclusiv de la noi.
Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Din nefericire, Romania ofera in continuare un mediu ostil de dezvoltare afacerilor aflate la inceput de drum, prin birocratie exagerata, functionari dezinteresati total de jobul lor si multe altele, dar in acelasi timp consider ca orice obstacol poate fi depasit prin perseverenta.
Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Esti primul care vine dimineata si ultimul care pleaca, muncesti mult mai mult decat daca ai fi angajat cu un program 09:00 – 18:00, dar satisfactia pe care o ai in momentul in care un client iti este recunoscator sterge cu buretele toate greutatile intampinate.
Care este publicul tinta al site-ului?
Ne adresam in general persoanelor cu venituri si inteligenta peste medie, ce vad in deplasarea pe motocicleta nu doar un hobby, ci si un inlocuitor al mijloacelor de deplasare pe patru roti.
De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Ne place sa credem ca ne tratam clientii asa cum am vrea si noi sa fim, la randul nostru, serviti.
Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor/serviciilor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Noi nu oferim doar produse publicului-tinta, ci ne impartasim experienta. Dispunem de un sistem de comunicare in timp real cu vizitatorii site-ului, in asa fel incat sa le putem oferi produsele de care au cu adevarat nevoie, nu doar cele pe care le doresc.
De unde va cumparati produsele/pachetele de servicii?
Pentru marcile pe care le reprezentam avem atat parteneri interni, cat si externi.
Cum va merge in perioada asta? Sunt vizitatori pe site? Dar vanzari?
De regula aceasta perioada marcheaza inceputul noului sezon si marea majoritatea a motociclistilor din tara isi pregatesc motocicletele cu pachete de revizii, dar isi achizitioneaza si echipamente si accesorii. Este o perioada plina, in care muncim foarte mult.
Ati participat la Black Friday 2017?
Nu am participat, Bikermag era prea nou in peisajul moto din Romania; dar acum cand notorietatea sa a crescut, luam in considerare acest eveniment pentru anul in curs.
Cum si unde va promovati site-ul?
Folosim un mix de promovare, ce cuprinde reclama PPC (atat prin Facebook, cat si Google), programe de afiliere, dar utilizam si medii mai traditionale (forumuri de specialitate si grupuri de Facebok, unde ne oferim expertiza pentru binele general al comunitatii).
Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Avem pagina de Facebook pe care o administram in regie proprie. Este o resursa excelenta in ceea ce priveste comunicarea directa cu publicul nostru.
Aveti versiune de mobile?
Avem versiune de mobile, dar nu suntem 100% multumiti de felul cum arata si anul acesta avem cateva schimbari de aspect si functionalitate de implementat.
Cum credeti ca veti incheia anul curent, in crestere fata de cel precedent, cu cat anume?
Deoarece Bikermag este prezent in peisajul moto din Romania doar din jumatatea lui 2016, inca ne consideram noi si avem asteptari de crestere pentru anul in curs. Conform prognozei noastre, ne asteptam la o crestere de 45 – 50% fata de 2017.
In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Pentru noi, cele mai mari costuri sunt cele de livrare si de reclama. Astfel incercam intotdeauna sa optimizam modul cum cheltuim bugetul de marketing si, pe masura ce crestem volumele de livrari, sa re-negociem contractul cu societatea de curierat.
Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Ne lovim de foarte multe, dar in general lipsa increderii in mediul online a cumparatorului roman si tactici neloiale utilizate de catre competitie reprezinta cele mai acute provocari.
Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Din pacate, societatile de curierat sunt la nivelul resursei umane de care dispun si, cum nu toate persoanele au o etica profesionala exemplara, intampinam destul de des situatii in care nu se livreaza coletele in termenele stabilite. Am incercat mai multe societati de curierat, dar cum niciuna nu a reusit sa performeze 100% fara probleme, am ales o companie ce ne ofera un tarif corect.
Ce planuri de viitor aveti in online?
Planuim sa ne crestem cota pe piata locala, dar avem planuri de a ataca si piata echipamentelor moto la nivel european.
Leave a reply