INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu BebeOrganic.ro
BebeOrganic.ro a aparut online in vara anului 2017, „dupa cateva luni bune de cercetare, analiza, planuri si munca”, ne-a povestit Diana Paramanov (foto, Owner BebeOrganic.ro). Magazinul vinde pe Internet hainute, paturi si prosoape (din bumbac organic, lana si matase), accesorii pentru masa, jucarii pentru baie & dentitie dedicate copiilor de pana la 4 ani, lucreaza cu furnizori europeni, primeste 64% dintre de pe dispozitive mobile si are o relatie buna cu firma de curierat la care apeleaza (livreaza de pe o zi pe alta in proportie de 95%). Descopera mai multe in interviul de mai jos!
Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!
ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Diana Paramanov: Pentru mine, organic inseamna tot ce este mai bun si mai sanatos – de la alimente si pana la hainele cu care ne imbracam. In special in primii ani de viata, cred ca cei mici trebuie sa interactioneze doar cu alimente si hainute organice. Pielea bebelusilor este foarte sensibila, iar bumbacul organic este cel mai prietenos material pentru acestia. Visul meu este ca fiecare bebelus din Romania sa fie un Bebe Organic, asa ca am ales un nume simplu si care sa arate exact ce este in spatele acestui business.
De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Ideea acestui business mi-a venit dupa ce am experimentat si eu primele griji de mama in legatura cu pielea sensibila a baietelului meu si dupa ce am vazut ca pe piata nu existau, la momentul acela, prea multe optiuni de hainute sanatoase pentru cei mici. Mi-am dorit sa ofer mamelor o selectie de hainute si jucarii frumoase si extrem de sigure.
Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Aveam experienta in retailul clasic si mi-am dorit sa-mi transform aceasta experienta intr-un proiect personal. Am pornit la drum alaturi de partenerul meu si, impreuna, am construit aceasta afacere dedicata bebelusilor si copiilor mici.
Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Nu am avut parte, din pacate, de educatie antreprenoriala in facultate, dar am lucrat mult timp intr-o firma mica, implicata in toate procesele acesteia, asa ca am invatat din practica foarte multe lucruri.
Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Investitia initiala nu a fost foatre mare, deoarece am inceput cu un stoc mic de produse si am facut foarte multe lucruri in-house.
Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Nu consider ca m-am lovit de bariere. Lucrurile nu sunt usoare in inceperea si administrarea unei afaceri, dar cu documentare si perseverenta poti trece peste toate obstacolele.
Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
In propria afacere, esti – bineinteles – mult mai implicat emotional, te bucuri intens cand ai o reusita, dar simti si hopurile mult mai puternic. Iti lipsesc siguranta si predictibilitatea pe care le ai atunci cand esti angajat (mai ales atunci cand afacerea este la inceput), trebuie sa investesti mult, iar rezultatele nu apar asa usor.
Care este publicul tinta al site-ului?
Bebe Organic se adreseaza in special proaspetelor mamici si parintilor cu copii de pana la 4 ani, care doresc sa cumpere produse de calitate pentru copilasii lor: hainute, paturi, jucarii pentru baie & dentitie.
De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Daca cineva a intrat pe bebeorganic.ro si a zabovit mai mult de un minut pentru a vedea produsele si a citi despre ele, noi speram ca l-am cucerit deja prin hainutele frumoase si delicate sau prin jucariile simpatice pentru bebelusi si copii mici. De indata ce va cumpara, va primi produsele foarte repede si promitem ca va fi impresionat de toate lucrurile cumparate, care sunt si mai frumoase in realitate.
Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Bebe Organic se concentreaza pe segmentul de varsta 0-2 ani si incearca sa ajute mamele cu cele mai bune produse pentru bebelusii lor, inca de cand acestea se pregatesc de nastere. Sa construiesti un trusou pentru nou-nascut vine cu o doza de stres si grija, iar noi incercam sa eliberam mamele de acestea de urma si sa le conferim incredere ca aleg cele mai sigure produse pentru cei mici, avand garantii puternice (precum certificarea internationala GOTS, pentru materialele organice).
De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Produsele noastre provin de la parteneri europeni in care avem mare incredere si care sunt recunoscuti in Europa pentru hainutele si jucariile lor, de cea mai buna calitate.
Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Vindem in special prin magazinul online, dar am participat si la multe targuri, unde ne-am intalnit fata in fata cu clientii. In afara de aceste doua canale, am incercat sa organizam si pop-up shop-uri, cu ajutorul unor parteneri.
Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in noiembrie 2020 – n.r.)?
Aceasta perioada a fost una buna, dar lucram din greu sa ne depasim intotdeauna realizarile Avem vizitatori pe website si clienti care cumpara chiar de la prima vizionare.
Ati participat la Black Friday 2020?
Am participat anul acesta la Black Friday, pentru prima data cu reduceri mai consistente la una dintre colectiile pe care le promovam – hainele din lana merinos pentru copii.
Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2020?
Estimam ca si vanzarile de Craciun se vor ridica la nivelul celor de Black Friday, deoarece este o perioada buna pentru a investi in cadouri speciale pentru cei mici.
Cum si unde va promovati site-ul?
In online, ne promovam website-ul in social media (pe Facebook si Instagram), dar si pe Google. De asemenea, construim si parteneriate cu alte publicatii online sau cu bloggeri. In offline, ne promovam la targuri pentru mame & copii, pe radio sau prin parteneriate cu magazine fizice.
Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Bebe Organic are pagina de Facebook si este o parte importanta in comunicarea cu clientii. Facem si campanii platite, cu ajutorul unor parteneri specializati.
Aveti versiune de mobile?
Website-ul nostru este optimizat pentru mobile, deoarece o mare parte din vizitatori intra de pe telefonul mobil.
Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
64% dintre comenzi vin de pe dispozitivele mobile.
Cum credeti ca veti incheia anul 2020?
2020 a fost un an bun pentru comertul online si, desi partea de targuri a fost compromisa, vom incheia anul cu o crestere substantiala fata de anul trecut.
Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Din fericire, costurile cu un magazin online sunt mai mici decat cele cu un magazin fizic si multe dintre ele se duc catre partea de comunicare. Este greu sa reduci din acestea fara sa afectezi si vanzarile.
Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
In online, increderea in produsele tale se construieste in timp, mai ales atunci cand exista si o concurenta mare. Sunt multe provocari pe care le intampinam, dar pentru fiecare construim un plan de bataie si il urmam pas cu pas, depasindu-le cu perseverenta.
Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Am intampinat, de-a lungul timpului, diverse probleme cu firmele de curierat, dar ma bucura sa constat ca partenerul nostru principal a reusit sa rezolve intarzierile in livrari, astfel ca acum livram de pe o zi pe alta in proportie de 95%.
Ce planuri de viitor aveti in online?
Avem in plan optimizarea permanenta a continutului si a experientei clientului pe website-ul nostru, cresterea actiunilor de marketing si diversificarea lor. Dorim sa diversificam gama de produse existenta pe website, pentru a cuprinde si mai mult nevoile mamelor cu bebelusi si copilasi mic.
Leave a reply