Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu AZHome.ro

AZHome.ro a aparut la sfarsitul lui 2015 si vinde online produse pentru bucatarie si casa: de la vesela si accesorii de bar, pana la produse pentru curatenie si decoratiuni interioare. Liviu Varadi (foto, Administrator SC GOGIVA SRL, societatea care detine magazinul online) ne-a povestit ca provocarile constante de care se loveste sunt finantarea si forta de munca dedicata, ca livreaza produsele din depozitul propriu (deci in 24 de ore ajung oriunde in Romania) si cum a rezolvat problemele avute cu firmele de curierat.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Liviu Varadi: Ne-am dorit sa exprimam intr-un cuvant (care trebuia sa fie relativ simplu si usor de tinut minte) misiunea pe care ne-am asumat-o si viziunea pe care ne-am propus sa o urmam de la bun inceput: comercializarea unei game cat mai variate de produse practice si utile pentru casa si bucatarie, respectiv dorinta de a ajunge, in timp, sa comercializam produse de A la Z pentru casa.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Ideea de business a venit natural, ca o continuitate a unei afaceri de familie existente, in care eram deja implicat si unde am dobandit experienta necesara, care – de altfel – mi-a si dat increderea necesara sa incep propria afacere.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Am observat oportunitatea imensa pe care o ofera comertul online, avem deja experienta in retail-ul clasic si mi-am spus ca in online trebuie sa fie mai usor (dar nu este). Am pornit singur la drum, insa am beneficiat de tot sprijinul posibil din partea familiei.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Sunt mai mult autodidact, dar am absolvit mai multe cursuri de specialitate si Facultatea de Stiinte Economice (am inceput si doua studii de masterat), insa cea mai buna si valoroasa parte din educatia mea antreprenoriala am primit-o in familie. Sunt insa de parere ca nimeni, nici scoala, nici cursurile de antrepreoriat sau mai ales cei care pretind ca te invata cum sa te imbogatesti, nu te pregateste pentru ceea ce inseamna sa ai propia afacere mai bine decat inveti tu, in actiune: realitatea te invata cel mai bine, resursele tale intelectuale si materiale iti influenteaza deciziile care iti creioneaza parcursul viitor si toate acestea sunt foarte particularizate si nu ai cum sa le inveti de la altcineva decat de la tine (gresind, invatand, exersand, experimentand ce functioneaza si ce nu. Experienta ti-o construiesti singur, asa ca nu mai pierde timpul, treci la treaba!

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
La inceput am beneficiat de niste contracte extrem de avantajoase, dupa care tot profitul a fost reinvestit, iar de curand am accesat o linie de credit de lucru, la o importanta banca din Romania.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Nu pot sa spun bariere, provocari in schimb apar des, iar de rezolvat le rezolvi pe rand, in ordinea importantei lor in acel moment. O provocare constanta o reprezinta necesitatea asigurarii de finantare, o alta provocare o reprezinta forta de munca – sa gasesti si sa poti sa pastrezi acei oameni calificati si dedicati, care sa te ajute sa cresti.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Cel mai mare avantaj este libertatea: fie ca e vorba de decizii, de flexibilitatea programului sau de gestionarea finantelor. Cel mai mare dezavantaj este ca iti ocupa tot timpul, mereu esti cu gandul la cum sa aduci imbunatariri, cum sa optimizezi lucrurile, cum ai putea sa te dezvolti, de unde sa-ti asiguri finatarea, ce strategii de vanzare sa incerci.

Care este publicul tinta al site-ului?
Avand in vedere gama de produse comercializate (tacamuri si ustensile, vase pentru gatit, ceaune si gratare, cutii alimete, pahare si accesorii pentru bar, decoratiunii si multe altele), azhome.ro se adreseaza tuturor celor care gatesc sau sunt in cautarea unor produse pentru casa, dar si profesionistilor din domeniu HoReCa (precum cantine, restaurante, pensiuni sau terase).

De ce ar trebui un om care intra pe site sa cumpere de la voi?
Clienti azhome.ro beneficiaza de garantie oferita de producator, livrare rapida, servicii post-vanzare, drept de retur, calitate si preturi avantajoase. Pentru noi este foarte importanta satisfactia clientilor nostrii si as insista aici pe serviciile de care beneficiaza acestia si dupa vanzarea produselor si dreptul de retur (pentru a fi pe deplin multumiti de achizitia facuta, oferim un termen de retur de 15 zile, respectand politica companei, detaliata pe site). Totodata respectam toate normele in vigoare cu privire la protectia datelor cu caracter personal, deci datele clientilor nostri sunt folosite doar in scopurile detaliate pe site. Nu in ultimul rand, clientii fideli care se aboneaza la buletinul nostru informativ, pot beneficia de reduceri consistente.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Pe langa faptul ca avem o gama variata de produse atent selectionate si incercam continuu sa oferim un raport calitate-pret avantajos clientilor, produsele comercializate de noi sunt livrate din stoc, le avem fizic in depozitul nostru si astfel le livram in 24 de ore (lucratoare), oriunde in Romania. Avem, de asemenea, niste valori in care credem si pe care le aplicam in bussines-ul nostru precum corectitudine, responsabilitate si crestere sustenabila si punem clientul pe primul loc.

De unde va cumparati produsele?
Produsele sunt, in marea lor majoritate, importate direct de la producatori sau mari furnizori din mai multe tari, precum China, India, Turcia, Polonia, Ungaria, Cehia.

Care sunt cananelele de vanzare pe care le folositi?
Site-ul propiu, azhome.ro. Si suntem prezenti si pe majoritatea marketplace-urilor din Romania.

Cati angajati aveti?
In prezent, societatea are un numar de 3 angajati si o buna parte din serviciile necesare functionarii externalizate: IT, foto-video, contabilitate, content writing, etc.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna martie – n.r.)?
In aceasta perioada am inregistrat cresteri pe toate canalele de vanzare, datorita faptului ca brusc totul s-a mutat online, din cauza restrictiilor de distantare fizica, impuse de pandemia COVID-19.

Ati participat la Black Friday 2020?
Da, am participat si incercam constant sa organizam campanii de reduceri, atat pe situl propiu, cat si pe marketplace-urile unde suntem prezenti.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2020?
In special in perioada Sarbatorilor si a evenimentelor de discount se inregistreaza cresteri de la an la an – sunt perioade benefice pentu orice comerciant, in general.

Cum si unde va promovati site-ul?
Suntem prezenti in social media (pe Facebook am adunat pana in prezent o comunitate de peste 16.000 de oameni si postam noutati, promotii, retete culinare). De asemenea, avem si un canal de YouTube (https://www.youtube.com/c/AZHOME/videos), unde avem peste 8.000 de abonati si unde postam filme cu retete culinare, in colaborare cu bucatari profesionisti sau simpli amatori, care folosesc in retelele lor produsele comercializate de noi.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea ?
Este foarte important sa comunici cu clientii, sa ii tii la curent cu planurile si viitoarele promotii sau produse noi pe care le pregatesti pentru ei. Sunt foarte multe firme sau PFA-uri care vand doar pe Facebook. Prin urmare, este un mod extraordinar sa comunici cu comunitatea ta. Pana in momentul de fata, politica noastra a fost sa crestem organic si nu am am alocat buget campaniilor platite pe nici un canal de comunicare, insa pe viitor ne gandim sa o facem.

Aveti versiune de mobile?
Da, site-ul nostru este adaptat pentru mobil si acest lucru este imperios necesar in prezent, cand toata lumea cauta libertatea de miscare oferita de dispozitivele mobile.

Cate dintre comenzile voastre din de pe dispozitive mobile?
61% dintre sesiunile inregistrate pe site-ul nostru vin de pe mobil, 36% de pe computere si restul de 3% este inregistrat de pe tablete.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Inca de la inceput am inregistrat cresteri de la an la an, insa anul acesta dorim sa dublam cifra de afaceri, fiind primul an in care am inceput sa vindem international.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Prin automatizarea fluxului de lucru de la primirea pana la pregatirea comenzilor si prin optimizarea costurilor de transport (unde este posibil).

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Sa ai un transportator prompt si serios este foarte important in vanzarile online. Imaginati-va ca faci totul ca la carte, vinzi produse bune, ambalate frumos, insa ele ajung cu intarziere mare la client: in primul rand, acesta va fi nemultumit si va ramane cu o impresie eronata despre magazinul tau, el nu stie si nu-l intereseaza ca numai ultima veriga din proces nu si-a facut treaba cum trebuie, el stie doar ca a intrat pe un site pe care nu vrea sa mai intre pe viitor, pentru ca produsele comandate ajung foarte tarziu. Am intampinat probleme de intarziere a livrarii coletelor, chiar de nelivrare in zonele mai indepartate, inregistrand retururi nedorite, iar solutia aplicata a fost sa lucram cu mai multi curieri.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Planurile de viitor sunt cresterea vizibilitatii site-ului in mediul online, diversificarea continua, si extinderea pe piete externe.

Leave a reply