Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Evenimente-cheie in istoria cumparaturilor online (infografic)

Majoritatea lumii s-a obisnuit sa faca achizitii pe Internet, dar shopping-ul online este un fenomen relativ nou, citim pe visualcapitalist.com. Logiq a surprins evolutia e-commerce-ului de la aparitie pana in prezent intr-un infografic interesant, pe care l-am preluat si noi, mai jos.

Cele mai importante momente din istoria comertului online au fost urmatoarele:

  • primele elemente care au pus bazele shopping-ului digital au aparut in Marea Britanie, la finalul anilor ’70, conform BigCommerce; in 1979, inventatorul britanic Michael Aldrich a inventat un sistem care permite consumatorilor sa se conecteze cu un televizor la un computer al unui retailer, prin intermediul unei linii telefonice; acesta a fost unul dintre primele instrumente care permiteau comunicarea interactiva in masa, dar costa mult
  • in 1982, s-a lansat prima companie e-commerce – Boston Computer Exchange, un marketplace unde puteai vinde si cumpara computere second-hand; site-ul opera pe baza unui sistem de tip bulletin board dial-up, pentru ca World Wide Web-ul a aparut abia in 1989
  • in 1995, Netscape era cel mai popular web browser (cu 10 milioane de utilizatori in intreaga lume), iar Jeff Bezos lansa libraria online Amazon (care, in doar 30 de zile de la lansare, livra in 45 de tari)
  • in 1998, s-a lansat sistemul de plati online Confinity (actualul PayPal)
  • la inceputul anilor 2000, cand Internetul nu mai era o noutate atat de mare, au inceput sa apara metode si platforme mai sofisticate – Google a lansat Google AdWords (in 2000), o metoda de reclame online pentru afaceri, deschizand portile advertising-ului pay-per-click/PPC
  • in 2005, Amazon lansa abonamentul Prime, care oferea membrilor livrare rapida si gratuita si discount-uri exclusive
  • in 2007, a aparut primul smartphone (un iPhone)
  • in 2010, cand Cyber Mondaya insemnat vanzari online de peste 1 miliard $, in SUA (un record absolut, la acea vreme), e-commerce-ul a inceput sa se dezvolte serios, iar lansarea Apple Pay (in 2014) a usurat platile facute direct de pe mobil
  • in 2016, Facebook a lansat marketplace-ul propriu, iar Instagram a inceput sa testeze cumparaturile facute direct din aplicatie
  • in 2020, pandemia COVID-19 a determinat inchiderea magazinelor fizice, iar comertul online global a explodat; pana in luna mai a acestui an, vanzarile e-commerce americane atinsesera un total de 82,5 miliarde $ (o accelerare de 4-6 ani in dezvoltarea e-commerce si o crestere 77% YoY); in SUA, peste 50% dintre vanzarile online s-au facut pe 5 site-uri online – Amazon (39%), Walmart (5,8%), eBay (4,95%), Apple (3,5%) si The Home Depot (2,1%)
  • in 2021, vanzarile online globale cu amanuntul au crescut cu 27,6% (pana la 4,3 trilioane $), iar shopping-ul digital nu pleaca nicaieri – se estimeaza ca, pana in 2023, acesta va reprezenta 22% din totalul vanzarilor globale cu amanuntul

Leave a reply