INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu AVstore.ro
Site-ul AVstore.ro a aparut abia in 2007 si vinde pe Internet electronice si electrocasnice: televizoare, proiectoare, boxe, casti audio, laptopuri, aspiratoare, uscatoare de par si nu numai. Lucian Velea (foto, Managing Partner AVstore.ro) l-a infiintat dupa 4 ani in care a lucrat pentru firma lui omonima, lansata din anul 3 de facultate, care crea solutii software de gestiune. Acum, are 3 showroom-uri in Bucuresti si spune ca 40% dintre comenzi sunt facute pe versiunea de mobil a site-ului. Aflati mai multe, mai jos!
Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!
ECOMpedia.ro: De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Lucian Velea: Tatal meu era pasionat de acest domeniu, avea multi prieteni care vindeau echipamente audio/video, Hi-Fi si high-end. La vremea respectiva, nu aveam un model foarte clar de business in minte, insa astazi exista cu siguranta site-uri de la care avem de invatat si care pot fi considerate modele sau repere, precum crutchfield.com sau son-video.com.
Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
La drum am pornit alaturi de Alex Bontila, managementul companiei este si acum asigurat de noi doi. Oportunitatile pe care le ofera un bussines propiu si liberatea de a-ti alege singur calea ne-au atras tot timpul, dar nu a fost usor, au fost multe momente dificile de-a lungul timpului.
Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Am terminat Facultatea de Automatica si Calculatoare, urmata de un masterat la ASE, in Managementul afacerilor. Nu am avut alta pregatire antreprenoriala, totul a fost invatat pe parcurs, se poate spune ca am fost autodidacti.
Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Am inceput cu 0 lei. Banii cu care am cumparat primul produs vandut pe AVstore.ro au fost imprumutati de la tatal meu. Faptul ca eram programatori ne-a ajutat foarte mult, ne-am dezvoltat singuri site-ul si infrastructura de gestiune din spate. Totodata, un prag foarte important pentru noi a fost primul credit obtinut de la banca; de-a lungul timpului, am reusit sa mentinem o relatie foarte buna cu doua banci, care ne-au sustinut si ne-au inteles afacerea.
Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
La inceput, cel mai important este sa perseverezi, lucrurile au o rezolvare de obicei si poti gasi solutii. Este important sa alegi bine finantarea si sa folosesti solutii de finantare, pentru ca iti vor accelera dezvoltarea.
Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Atunci cand munca ta se reflecta intr-o constructie apreciata de cat mai multa lume, simti satisfactia faptului ca ai propria afacere, altfel sunt griji cu care te confrunti cat pentru toti angajatii.
Care este publicul tinta al site-ului?
Incercam sa ne adresam unui public cat mai variat, sa acoperim o parte cat mai mare din piata de audio/video din Romania, vindem si produse entry level, dar si produse high-end (de sute de mii de euro). In general, clientul AVstore are intre 25-60 de ani, cu venituri peste medie.
Ce atuuri are site-ul vostru, de ce ar trebui cineva sa va devina client?
Avem o gama foarte variata de produse si incercam prin consultantii nostri sa oferim oricui ajutorul necesar pentru a putea face cea mai buna alegere. Incercam sa fim aproape de client, sa ii intelegem nevoile si sa ii oferim solutia potrivita pentru ce isi doreste. Customer service-ul este foarte important pentru noi. Avem 3 showroomuri in Bucuresti, unde oferim clientilor posibilitatea de a testa inainte de cumparare sute de produse din portofoliul nostru.
Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Am fost organizati bine, de la inceput. Astfel, pornind cu un background in software development, am reusit sa cream o platforma care ne-a ajutat sa fim tot timpul informati si incercam sa oferim clientilor o experienta premium, prin toate serviciile pe care le oferim.
De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Majoritatea produselor vandute de AVstore.ro sunt de la branduri reprezentate de noi in Romania. Importurile se fac din Europa, SUA, Canada, China.
Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Magazinul online este primul punct de contact cu clientul, dar avem in acest moment si 3 showroomuri de care suntem foarte mandri, plus multi parteneri care vand produsele noastre.
Cati angajati aveti?
In momentul de fata, AVstore are 45 de angajati.
Cum si unde va promovati site-ul?
Suntem activi in social media – avem pagina de Facebook, Instagram, canal de YouTube si blog-ul AVstore. Cel mai mare buget de promovare este alocat pentru Google Ads. Continutul este creat de noi, este foarte important sa avem continut bun si interesant pentru clientii nostri.
Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Folosim pagina Facebook pentru a tine clientii la curent cu AVstore si alocam si buget de promovare, dar cea mai mare parte merge catre ads. Pagina este administrata (in principiu) intern si lucram cu companii externe pentru implementarea campaniilor in social media.
Aveti versiune de mobile?
Da, avem versiunde de mobile. In ultima vreme, numarul de comenzi venite de pe platformele mobile este din ce in ce mai mare, estimam ca acum cam 40% dintre comenzi vin pe versiunea de mobil.
Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Speram sa avem o crestere, probabil va fi apropiat de anul precedent.
Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Incercam sa optimizam toate costurile, insa noi si o prezenta puternica in retailul clasic, nu putem sa punctam doar online-ul.
Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Incercarea de a crea continut relevant si valoros pentru oameni in multimea de „informatii”, scrise doar cu scopul de a aduna click-uri.
Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
In general, relatia a fost stabila si orice probleme punctuale am avut, le-am rezolvat impreun,a prin o comunicare din ce in ce mai eficienta. Piata este destul de bogata in oferte de la companii de profil, cu experienta si rezultate bune.
Ce planuri de viitor aveti in online?
Vrem sa aducem clientilor o experienta cat mai placuta in a se informa si a cumpara, asadar incercam sa gasim solutii pentru a-i face sa simta ca ii apreciem, ca sunt importanti pentru noi si asta indiferent ca interactioneaza cu noi online sau in mod direct, fata in fata in oricare dintre showroomuri.
Comentariu ( 1 )
[…] INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu AVstore.ro – ECOMpedia […]