3 tendinte surprinzatoare in e-commerce, in 2023
Competitia este in crestere, in spatiul e-commerce, iar expertii in marketing trebuie sa evolueze si sa se adapteze constant la tendintele din domeniu, citim pe mediapost.com. Anul acesta, in comertul digital se remarca urmatoarele 3 tendinte surprinzatoare:
- BNPL e in plina dezvoltare, in nisa Alimentelor cumparate online. Nu e de mirare ca platile Buy Now Pay Later/BNPL (cumpara acum, plateste mai tarziu) sunt din ce in ce mai adoptate de consumatori. Ce e suprinzator e nisa in care sunt adoptate: alimentele cumparate online. In primele 2 luni din 2023, acest tip de produse a inregistat cea mai mare crestere procentuala, dintre toate verticalele: 40%! Comparativ, platile BNPL ale Produselor pentru casa au crescut doar cu 8%, in aceeasi perioada. Aceasta dezvoltare masiva este motivata de inflatie.
- Vanzarile second-hand cresc mai mult ca retailul total. Conform eMarketer, volumul produselor second-hand vandute in 2023 va creste cu 7,6%, iar volumul total al vanzarilor cu amanuntul va fi mai mare cu doar 3,3%. Consumatorii aleg tot mai des aceste produse mai accesibile ca pret, iar un raport marca ThredUp estimeaza ca piata mondiala de produse folosite se va dubla, pana in 2027, ajungand sa valoreze 350 de miliarde $! Conform Morning Consult, principalele motive pentru a cumpara produse folosite deja sunt: posibilitatea de a gasi produse unicat (76%) si sustenabilitatea (63%). Pe langa eBay, Poshmark si Goodwill, retaileri importanti – ca Amazon sau Walmart – testeaza aceasta piata.
- Vanzarile D2C se indreapta intr-o noua directie. Vanzarile direct-to-costumer/D2C au crescut constant, in ultimii 10 ani. Pandemia si competitia crescuta au determinat multe branduri D2C sa inceapa sa vanda angro. Aceasta idee este atipica, pentru acest model de comert, dar ajuta brandurile din acceasta nisa sa vanda mai rapid un volum mare de produse. Iar componenta D2C se va extinde in continuare, in peisajul de shopping omnichannel contemporan.
Leave a reply