Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu AndreaSzanto.ro

AndreaSzanto.ro a aparut in  2018-2019, la jumatate de an de la fondarea brandului omonim, la Oradea. Magazinul online vinde imbracaminte sport reinterpetata, inspirata de anii ’70 si minimalismul scandinav, pe care Andrea Szanto (foto, Fondator si Director Creativ AndreaSzanto.ro) o produce in-house, in atelierul propriu. Descoperiti – in interviul de mai jos – cum si unde isi promoveaza site-ul care are (momentan) doar versiune in engleza si de ce nu crede ca magazinele online pot reduce din cheltuieli, fara a afecta vanzarile.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Andrea Szanto: Este numele meu, pe care am ales sa il pastrez si ca si nume de brand. Dupa mai multe cautari, am decis ca e potrivit si fiabil directiei in care imi propun sa duc brandul.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
A fost intuitiv, studiez design vestimentar la nivel de hobby din clasa a IX-a, apoi m-am perfectionat urmad cursurile Universitatii de Arta si Design, sectia Moda. A fost o alegere fireasca. Da, am mai multe modele – atat din punct de vedere estetic, cat si ca model de business.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Am avut oportunitatea de a aplica si castiga un proiect Start-up Nation si de aici a inceput totul. Singura, administrativ vorbind. In rest, suport moral, creativ si asa mai departe (am avut si am multi oameni in jurul meu).

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
In timpul facultatii, nu. Autodidacta si mostenire genetica, cu siguranta.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Asa cum am mentionat mai sus, am inceput prin programul Start-up Nation.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
M-am lovit si inca ma lovesc de multe bariere, pe care le depasesc prin sfatuindu-ma cu cei din jur sau invatand, pur si simplu, din greseli.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Am avut si statut de angajat, dar pentru o perioda prea scurta de timp ca sa pot face o comparatie elocventa. De asemenea, nu pot vorbi de avantaje si dezavantaje, deoarece uneori se schimba intre ele. De exemplu, ca angajator, poate parea ca ai libertate, in timp ce lucrezi 12 ore/zi. E o balanta si fiecare trebuie sa o gaseasca pe a sa.

Care este publicul tinta al site-ului?
Oameni interesati de moda sustenabila, brand local si design minimalist (scandinav).

Ce atuuri are site-ul tau, de ce ar trebui cineva sa va devina client?
Nu stiu daca site-ul are atuuri, cat produsele ce le avem pe site.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
O vad ca pe o piata in crestere, nu as putea acum sa enumar concurenta, fiindca e loc pentru toata lumea si – oricum – observ ca fiecare incearca sa aduca ceva diferit, ceva autentic.

De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Cumparam doar materia prima, in rest producem totul (de la schita, pana la produsul finit) in atelierul propriu.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Partenerii nostrii (magazine offline si online din tara si strainatate), targurile internationale si retelele de socializare.

Cati angajati aveti?
E o perioada in care numarul de angajati fluctueaza.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna iulie – n.r.)?
E o perioada in care unele lucruri functioneaza din inertie, iar eu sunt foarte focusata pe doua proiecte care au legatura cu dezvolatarea si reinventarea universului Andrea Szanto.

Ati participat la Black Friday 2021?
Nu.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2021?
Craciunul a fost o perioada prolifica, dar asa e in fiecare an.

Cum si unde va promovati site-ul?
Prin Facebook, Instagram si newsletter.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Avem pagina de Facebook. Da, facem campanii platite si e, cel putin pentru Romania, un canal destul de important de comunicare. Instagram este la fel de important, evident.

Aveti versiune de mobile?
Da, site-ul este mobile-friendly.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Nu as sti sa raspund exact, dar undeva intre 47-53%.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Cresterea nu poate fi privita intodeauna in cifre (venit), cel putin nu in modelul meu de business, asta datorita investitiilor. Dar cu siguranta cresterea va fi semnificativa, din punct de vedere al pozitionarii brandului.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Nu cred ca asta e posibil. Sa presupunem ca ai un magazin fizic, dar vrei sa renunti si sa te muti in online exclusiv, si aici trebuie investit – in partenerii prin care faci tranzactiile bancare, domeniu, mentenanta site, promovare, etc.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Nu le-as numi provocari, poate un impediment este ca site-ul nostru are toata informatia in limba engleza, deocamdata.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Nu am intampinat probleme prea mari, sigur au fost mici neintelegeri, livrari intarziate, dar pana la urma, prin comunicare, am reusit sa remediem orice problema.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Sa crestem vanzarile directe de pe site-ul nostru, poate schimbam si interfata. Dar pe rand si, cu siguranta, in conformitate cu vremurile care vor urma.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply