Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Finebar.ro

Finebar.ro este live din februarie 2022, dar Silviu Georgescu (foto, Administrator & Owner Finebar.ro) socoteste ziua de nastere ca fiind 1 august 2022, cand a schimbat echipa de marketing, care avusese pana atunci rezultate nesemnificative. Magazinul e-comemerce este importator direct si distribuitor autorizat si vinde bauturi alcoolice de tot felul: whisky, coniac, rom, vodca, sampanie, vin, gin, lichior si nu numai. Silviu ne-a povestit ca nu exista curier perfect, cum nu exista nici agentie de marketing digital perfecta, ca face afaceri din liceu si cat de bine merg vanzarile in aceasta perioada. Descopera mai multe, mai jos!

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Silviu Georgescu: Finebar = „fine” (bauturi fine) + „bar” (la noi gasesti bautura de la A la Z, inclusiv pentru cele mai pretentioase baruri).

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
A fost o dezvoltare fireasca a businessului existent – import si distributie online

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
De cand ma stiu mi-a placut sa fac afaceri sau mici invarteli, sa zicem: inca din liceu vindeam tot felul de bunuri aduse de tata din strainatate, iar in ’85-’86, inregistram si vindeam muzica. Revolutia m-a prins in Regie, iar noi cei care aveam un pic de initiativa am inceput sa facem bani. De-a lungul vietii, am avut cateva tentative de asociere dar, din pacate, nu au functionat. Sincer, nu ma vad asociat cu altcineva.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Am fost toata viata autodidact, invatand din greselile mele.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Acum 11 ani am luat-o de la 0, cu bani imprumutati (cu dobanda), dupa 9 luni achitand tot imprumutul, printr-o munca titanica (a mea si a sotiei mele).

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Bariere sunt si vor fi tot timpul, dar le-am depasit uneori cu calm si de cele mai multe ori cu nervi, incrancenare si frustari.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Pentru mine, nu exista ideea de a fi angajat, desi am fost intr-o perioada a vietii mele („Daca toti baietii mei ar fi ca tine, postul meu nu ar exista”, mi-a zis atunci seful meu direct), exista doar sa-ti faci treaba 100% pe postul pe care il ocupi. Avantaje sunt multe: partea financiara, o anumita libertate de miscare si pasiunea pentru domeniul in care activez. Dezavantajele sunt la fel de multe: stresul de zi cu zi, schimbarea comportamentala a oamenilor (si nu in bine) si sa nu uitam de desele schimbari ale legislatiei (votate de niste oameni incompetenti).

Care este publicul tinta al site-ului?
Din fericire, am un public-tinta urias: barurile, restaurantele, liquor store-urile, cunoscatorii (din ce in ce mai multi), persoanele care cauta cadouri pentru NBC (nunti, botezuri, cumetrii), etc.

Ce atuuri are site-ul vostru, de ce ar trebui cineva sa va devina client?
Cea mai completa oferta pentru HoReCa, foarte multe produse de nisa pe care nu le gasesti in alta parte, preturi corecte, livrare rapida, rating 4,9.

De unde va cumparati produsele vandute pe site?
70% dintre produse le importam noi, restul vin de la producatori romani sau alti importatori.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
B2B si B2C (distributie + online).

Cati angajati aveti?
10, plus eu si sotia mea.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna aprilie – n.r.)?
In ianuarie, a fost foarte bine, in februarie – bine (mai putin ultima saptamana), in martie – prost (toate au scazut), iar aprilie pare ca-si revine.

Ati participat la Black Friday 2024?
Da, dar am mers pe o varianta prelungita.

Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2024?
Mult mai bune de Craciun, a fost prima data cand nu am facut fata, de pe o zi pe alta.

Cum si unde va promovati site-ul?
Google Ads, Facebook Ads, dar si pe paginile noastre de Facebook, TikTok, YouTube si Instagram.

Aveti versiune de mobile?
Da.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Cam 70%.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Sper sa mentinem cresterea de 55% YoY.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
As vrea sa stiu si eu raspunsul la intrebarea asta.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Disperarea unora de a vinde cu marje foarte mici, pentru a omori concurenta.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Multiple. Trebuie monitorizati foarte strict, deoarece au carente mari in livrari pe diferite zone; faptul ca nu despagubesc pierderile pe care ni le cauzeaza prin spargerea sticlelor (desi acestea sunt ambalate exceptional). Nu exista curier perfect, cum nu exista nici agentie de marketing digital perfecta.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Sa ajungem nr. 2 in 2-3 ani (nr. 1 fiind un pic prea departe) si sa incercam si vanzarea in tarile limitrofe Romaniei.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply