INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Empria.ro
Empria.ro vinde online din 2018 sisteme de siguranta pentru copii (si animale de companie), jucarii, haine si accesorii de plaja, produse de puericultura si de ingrijire pentru cei mici, dar si produse de ingrijire la domiciliu pentru adulti si seniori. Tudor Ciumara (foto, Managing Partner Empria.ro) a validat mai intai ideea pe eMAG.ro si apoi a deschis propriul magazin, despre care am scris recent in contextul in care si-a imbunatatit strategia de personalizare si performanta via AI, in urma unui parteneriat cu Aqurate.
Citeste interviul de mai jos pentru a afla pe cat de multe canale isi vinde brandul romanesc produsele si cum poti invata de la fondatori sa faci comert online, prin intermediul unui nou serviciu din portofoliul Empria – cel de consultanta in e-commerce.
Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!
ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Tudor Ciumara: Initial am avut numele de „Buy4Baby”. Ne-am dat seama insa ca, pentru a putea consolida brandul asa cum ne dorim, ne trebuie un nume mai potrivit. Asa am ajuns la „Empria”, care reprezinta o anagrama partiala a numelor copiilor nostri – Petru si Maria.
De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Ideea a venit natural – aveam niste produse pe care le foloseam pentru protectia copiilor nostri si diverse persoane cu care intram in contact se interesau cum pot sa le obtina si ei. A fost un no brainer, exista o nevoie in piata, care nu era adresata corespunzator inca.
Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singur?
Empria a fost de la bun inceput un proiect de echipa – Ioana si Tudor Ciumara, plecand de la experienta noastra de parinti ai lui Petru si ai Mariei.
Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
Da, am avut si educatie antreprenoriala, si economica. Ioana e economist contabil de profesie, iar eu am facut studii si in domeniul afacerilor, dar am mai avut si alte firme.
Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Am putea spune ca a fost vorba de finantare din fonduri europene, la mana a doua. Am lucrat ca expert in niste proiecte finantate din fonduri europene. Banii aceia, in loc sa fie folositi pentru a cumpara o masina, a achita creditul la casa sau a plati niste vacante au fost folositi pentru a finanta magazinul online.
Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Sigur ca au fost dificultati. In primul rand, am intrat intr-un domeniu la care nu ne pricepeam. Niciunul dintre noi nu aveam experienta nici in comert in general, nici in comertul online. A trebuit sa invatam de la zero. Am avut perioada de crestere accelerata in pandemie, in perioadele de lockdown, in vreme ce aveam inca joburi full-time, copii mici care faceau gradinita online de acasa… Au fost destule dificultati. Dar – vorba ceea – daca era usor, o facea toata lumea…
Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Depinde de fiecare, depinde cum privesti lucrurile. Noi ne-am dorit sa crestem ceva, sa ne punem in aplicare gandurile. Si asta o putem face cel mai bine prin propria afacere. Presupune mai multa munca decat un simplu job, riscuri mai mari, asumarea de responsabilitati fata de clienti, colegi, parteneri, furnizori, stat…
Care este publicul tinta al site-ului?
In principal, parintii cu copii mici cumpara de la noi. Dar ne-am diversificat oferta, astfel incat ne adresam si gradinitelor, scolilor, dar si familiilor cu copii mai mari sau chiar fara copii.
Ce atuuri are site-ul vostru, de ce ar trebui cineva sa va devina client?
Pe Empria.ro abordam cu multa atentie nisa produselor de siguranta pentru bebelusi si copii. Aici oferim o diversitate mare de produse si – poate mai important – produse selectionate cu atentie, care au dobandit in timp avizul clientilor. Avem destule produse cu sute sau zeci de recenzii pozitive fiecare, ceea ce ofera o incredere sporita noilor clienti.
Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
Avem foarte multa grija de clientii nostri. Le oferim consiliere in alegerea si montarea produselor – telefonic, in scris, fata in fata… Avem un program extins de functionare a call center-ului, pentru a fi cat mai disponibili in aceasta privinta. In plus, avem si un magazin fizic propriu si un showroom proprii, de unde clientii pot veni sa vada direct produsele si sa le aleaga.
De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Majoritatea le cumparam din strainatate. Avem si furnizori europeni, cu produse fabricate in Europa. Dar multe sunt din China, de la furnizori cu care am dezvoltat relatii pe termen lung, pentru a putea controla calitatea produselor pe care le vindem.
Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Vindem prin canale proprii – magazinele online empria.ro si castiantifonice.ro si magazinul fizic din Bucuresti. Vindem si prin diferite marketplace-uri – eMAG (in Romania, Bulgaria si Ungaria), Altex, Trendyol si recent chiar Temu.
Cati angajati aveti?
In prezent, 5 angajati.
Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna iulie – n.r.)?
Evident este un an greu, dar reusim sa avem o crestere fata de anul trecut. Insa nu pe toate canalele la fel. In magazinul online cresterea este mai mare, in marketplace-uri – mai mica.
Ati participat la Black Friday 2024?
Am participat, dar pentru noi Black Friday nu este un eveniment care sa dea rezultate importante. In general, specificul produselor noastre presupune un grad de urgenta, iar clientii nu isi amana achizitia cu saptamani sau chiar luni, in speranta unui pret mai bun de Black Friday.
Cum au aratat, comparativ, cifrele de Black Friday si Craciun 2024?
Ambele perioade au fost slabe, atat in mod absolut, cat si comparativ cu anul precedent.
Cum si unde va promovati site-ul?
Colaboram cu succes cu o agentie de marketing (MTH Digital), prin care derulam campaniile platite. Lucram si cu afiliati prin 2Performat, publicam articole de blog, facem e-mail marketing. Am incercat in ultimii ani sa publicam continut prietenos si cu sistemele AI, ceea ce incepe timid sa se vada si in rezultate.
Aveti pagini de Facebook, Instagram, YouTube, TikTok? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Avem pagini pe aceste canale, facem si campanii platite. Le folosim in mod constant. Sunt importante, dar niciunul dintre ele nu reprezinta in sine un canal fundamental pentru noi.
Aveti versiune de mobile?
Da.
Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
92% anul acesta, in crestere cu un punct procentual fata de aceeasi perioada din anul trecut.
Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Il vom incheia in crestere, sper sa avem o crestere de cel putin 15%.
Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
In timp se acumuleaza si intr-un magazin online tot felul de rutine ineficiente. Daca le descoperi, poti economisi resurse. Si prin desfasuratoarele curierilor se mai pot gasi costuri umflate, prin recalcularea eronata a unor volumetrii de colete. Prin campaniile de ads mai pot fi gasite produse care mai mult consuma decat produc. Diversi furnizori de servicii pot accepta unele diminuari de tarife. La fel si furnizorii de produse: pot accepta scaderi de pret sau macar o intarziere a platilor. Astfel de decalaje la plata unor produse pot fi folosite pentru a plati in avans unele servicii, in schimbul unor reduceri de tarife. De exemplu, platforma Gomag, unde avem noi magazinul, ofera reduceri substantiale pentru plata in avans a abonamentelor.
Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul vostru, in mediul online autohton?
Nu este deloc neglijabil impactul platformelor de comert nou intrate in piata – Temu, Trendyol… Vin si cu aspecte pozitive. Dar au prins ecosistemul local si cu niste vulnerabilitati. Importante sunt si vulnerabilitatile provocate de faptul ca ele au putut sa joace dupa propriile reguli, mai relaxate, in vreme ce noi trebuie sa respectam regulile mai stricte, europene. O competitie inegala, care ne-a dezavantajat mult.
Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Lucram cu mai multi curieri si incercam sa dirijam comenzile in functie de modul in care se potrivesc cu punctele tari si slabe ale fiecarui curier in parte.
Ce planuri de viitor aveti in online?
Continuam (desigur) sa dezvoltam activitatea Empria, atat prin magazinul propriu, cat si prin marketplace-uri. Ne straduim sa imbunatatim mereu atat produsele oferite, cat si preturile la care le putem oferi si experienta generala pe care o au clientii cu noi. Mergem la targuri in strainatate, mergem in fabricile furnizorilor ca sa stim exact ce vindem.
Dupa 7 ani de comert online, in care avem niste rezultate bune si am dobandit multa experienta, am decis sa oferim si servicii de consultanta in e-commerce. Mai ales in anumite zone tehnice in care noi ne descurcam bine si in care consultanta structurata este inca insuficienta in piata: zona integrarilor dintre diversii furnizori de servicii. Astfel, Empria Advisory se va deschide chiar in aceasta luna, pagina dedicata urmand sa devina activa in urmatoarele zile.
Leave a reply