Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Bonnet.ro

Bonnet.ro a aparut in noiembrie 2023 si vinde online bonete din satin pentru protejarea parului noaptea, elastice de par, pijamale din satin, dispozitive de masaj capilar, prosoape-turban din microfibra si alte accesorii utile pentru un par sanatos. Ioana Stoiea (foto, Fondator si Administrator Bonnet.ro) ne-a introdus in culisele afacerii ei digitale de care se ocupa singura si in cadrul careia cele mai complicate aspecte i se par a fi alegerea furnizorilor de materie prima si crearea unei prezente online relevante. Descoperiti mai multe in interviul de mai jos!

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Ioana Stoiea: Comercializez accesorii din satin, in special bonete si elastice, asa ca am dorit un nume simplu, usor de pronuntat care sa reprezinte cat mai bine produsele, iar Bonnet.ro a fost cea mai buna optiune.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Inainte de acest business comercializam produse pentru parul cret. In momentul in care am adaugat accesorii de par, in special bonete de par, cererea a crescut, asadar am vazut o oportunitate. Insa mi-am dorit sa creez niste produse mult mai calitative, care sa fie confectionate in Romania, asa ca am pornit de la un prototip, pe care l-am imbunatatit, pana a ajuns in forma finala, de acum.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Motivatia principala este libertatea pe care ti-o ofera propria afacere, incepand de la stabilirea programului de lucru, pana la nivelul de creativitate crescut pe care il pot avea. Am pornit pe acest drum singura, insa am avut grija sa am o retea de parteneri capabila si responsabila, pe care ma pot baza.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Da, am avut exemple de antreprenori in familie, am urmat facultatea de business (atat in Spania, cat si in Romania) si am accesat diverse cursuri pentru perfectionare (inca o fac). Mereu va fi ceva nou de invatat sau de aprofundat.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Investitia initiala nu a fost una foarte mare, asa ca am reusit sa demarez din fonduri proprii si, in plus, am reusit sa eficientizez costurile prin parteneriatele pe care le am.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
In momentul in care ai un plan foarte bine pus la punct si o viziune clara, barierele nu sunt atat de greu de depasit. Sigur, situatii neprevazute au aparut si vor mai aparea cu siguranta, insa mereu exista solutii. Cele mai complicate aspecte sunt alegerea furnizorilor de materiale si crearea unei prezente online relevante.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Printre avantajele detinerii propriului business se numara libertatea de a alege directia in care vrei sa se duca afacerea, puterea de decizie totala (fara a fi nevoit sa ceri aprobari), gestionarea proprie a activitatilor de zi cu zi. Printre dezavantaje se numara iluzia ca ai avea mai mult timp, care neste cat se poate de eroanta. In momentul in care ai propria afacere, ajungi – de fapt – sa muncesti mult mai mult decat un angajat: lucrezi noaptea, in weekend, de sarbatori; asta daca iti doresti sa evoluezi. Dar, daca faci ceva ce iti place, satisfactia e pe masura. Totodata, responsabilitatea este una mult mai mare si fie te vei bucura de reusite, fie te vei intrista de esecuri. Cel mai important este sa vezi imaginea de ansamblu, sa continui, sa iti setezi deadline-uri pe care sa le respecti asa cum ai face-o daca ai fi angajat.

Care este publicul tinta al site-ului?
In special femei, preocupate de sanatatea parului si de ingrijire, care isi doresc accesorii de calitate accesibile si care isi pot crea o rutina de ingrijire chiar din confortul propriei case. In acelasi timp, gama de produse oferite este una unisex, pot fi folosite atat de femei, cat si de barbati.

Ce atuuri are site-ul vostru, de ce ar trebui cineva sa va devina client?
Am lucrat mult la website, pana a ajuns in forma finala. Am analizat mult preferintele utilizatorului si am creat pagini usor de accesat, cu informatii utile, poze relevante si detalii specifice. Oferim constant reduceri si oferte, suntem deschisi la colaborari si dornici sa ajutam, indiferent de situatie.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata produselor similare de la noi si cum arata aceasta piata?
In ceea ce priveste concurenta, nu este una acerba. Competitorii care vand produse similare nu le creeaza de la 0, majoritatea sunt importante din China, iar calitatea isi spune cuvantul. Produsele pe care le oferim sunt simple, fara detalii ascunse – primesti exact produsul pe care il vezi pe website.

De unde va cumparati produsele vandute pe site?
Le cream de la 0, aici in Romania, cu romani, pentru romani. Singurele produse importate – din Polonia – sunt aparatele de masaj capilar si produsele din microfibra (aditii la oferta principala).

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Dorim sa acoperim o arie cat mai mare, asa ca ne puteti gasi pe Google, Facebook, Instagram, TikTok, Vendigo. Suntem in proces de urcare a produselor pe eMAG si cu siguranta vor mai urma si alte platforme similare. De asemenea, avem in plan si expunerea fizica.

Cati angajati aveti?
It’s a one woman business. Angajata sunt doar eu, insa colaborez cu diversi parteneri, pentru diverse servicii precum servicii de marketing, curierat, etc.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna iulie – n.r.)?
Fiind perioada verii, vanzarile au o usoara scadere, ceea ce este normal. Asta imi ofera oportunitatea sa ma concetrez pe lucrurile care necesita imbunatatiri sau pe crearea unor parteneriate noi. De exemplu, acum lucrez la un nou ambalaj, care sa reprezinte si mai bine viziunea si misiunea brandului. Pana acum, sunt foarte entuziasmata de prototip.

Cum si unde va promovati site-ul?
Prin reclame platite, prin infuenceri, prin trafic organic si prin alti parteneri.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, pagina de Facebook, Instagram, TikTok, Google. Exista de asemenea, campanii platite. Eu sunt cea care le administreaza, insa de curand am inceput colaborea cu un creator de continut care aduce la viata toate aceste idei.

Aveti versiune de mobile?
Da.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
Majoritatea.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Preconizez o crestere de 15% in ultimul trimestru.

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Conceptia ca ai nevoie de un capital substantial pentru a creste este una gresita. Nu toate industriile sau categoriile de produs necesita investitii enorme. Exista multe „secrete” de optimizare, insa un sfat pe care l-as avea este punerea accentului pe experienta utilizatorului, pe traficul organic si – mai ales – pe calitatea produsului. Pe langa aspectele de baza, crearea unor relatii B2B pot reduce costurile si creste vanzarile.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul vostru, in mediul online autohton?
Nu consider ca exista provocari in momentul de fata, din punct de vedere tehnic. Sigur, exista incercari frauduloase de accesare a website-ului, insa daca ai un web developer istet, protectia este una sporita si reduci riscurile. Important este sa fii constient care sunt limitarile tale ca antreprenor si sa accepti nevoia de ajutor extern. In cazul meu, toata zona de IT, coduri etc., nu este ceva la care ma pricep, asa ca am preferat sa iau alaturi de mine o persoana capabila, care are experienta si stie cum sa gestioneze astfel de situatii.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Exista situatii in care, poate, coletele ajung la alta adresa sau livrarea nu se poate efectua conform programului, insa comunicarea este cheia. In cazul in care apar situatii neprevazute, comunicam, discutam, astfel incat sa gasim cea mai buna solutie.

Ce planuri de viitor aveti in online?
In continuare, scopul principal este acela de a creste expunerea, de a arata mai mult din valoarea si misiunea brandului si de a crea legaturi stranse atat cu clientii Bonnet.ro, cat si cu partenerii nostri. Dorim sa aparem pe cat mai multe platforme dedicate comercializarii de astfel de produse, pentru a fi cat mai accesibili unui public mai larg, atat in Romania, cat si in afara.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply