Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu Allurene.ro

Website-ul Allurene.ro a fost lansat oficial in 2022, odata cu debutul brandului propriu de skincare si vinde online produse cosmetice care ajuta clientele sa aiba grija zilnic de pielea lor, in doar 5 minute. Ingredientele sunt atent selectionate si eficiente, iar produsele se creeaza in laboratoare specializate.

Gina Muresan (foto, Fondatoare si CEO Allurene.ro) ne-a povestit ca a investit timp si resurse pentru a crea o experienta online intuitiva si prietenoasa: „Mi-am dorit ca fiecare femeie sa gaseasca rapid produsele potrivite pentru nevoile ei. Si nu am visat sa ajungem la un milion de produse pe site. Less is more se aplica atat in cazul gamei noastre, dar mai ales in cazul viziunii noastre despre relatia femeilor cu produsele de Beauty”, spune acesta. Afla mai multe din interviul mai jos.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Gina Muresan: „Allurene” este un nume care sugereaza eleganta si feminitate. Mi-am dorit un brand care sa reflecte ideea de frumusete autentica si ingrijire simpla, dar eficienta. Cum ar veni, ceva scurt si la obiect! In plus, suna sofisticat si memorabil. Mi-am dorit sa cream un nume care in universul clientelor noastre sa promita produse premium, dar la preturi oneste. 

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
Vine un moment in viata cand iti spui: „Vreau produse care sa imi ofere ingrijire eficienta, fara sa petrec ore intregi in fata oglinzii.” Asa am ajuns la conceptul de „skincare in 5 minute” sau cum ii spunem acum #rutinade5minute. Nu am avut un model anume, dar m-au inspirat branduri care pun accent pe ingrediente curate si rutine minimaliste. Am studiat atent piata si am realizat ca exista o nevoie reala pentru produse multifunctionale, care sa ofere beneficii multiple intr-un timp redus.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere? Ai pornit la drum singura?
Am vrut sa creez ceva care sa aiba impact asupra femeilor ocupate, ca mine. Nu sunt neaparat o feminista, dar imi place sa incurajez femeile sa-si urmeze chemarea spre antreprenoriat. Daca eu am pornit singura, cred ca poate oricine sa-si construiasca un business. Pe parcurs am strans o echipa de oameni pasionati, care au contribuit la dezvoltarea Allurene.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidacta?
Educatia mea este in comunicare si limbi straine, asa ca antreprenoriatul l-am invatat din mers. Nu cred ca te nasti antreprenor. Cel mult pot fi niste trasaturi de caracter care pot ajuta: determinarea, curiozitatea continua si nevoia de genera impact. Am invatat si din greseli, dar in special am participat la diverse workshopuri si conferinte. Fac parte din Romanian Business Leaders si Professional Women’s Network, doua comunitati de antreprenori si lideri in diverse domenii, de la care ai ce sa inveti. 

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare?
Am investit 170.000 € din surse proprii. A fost greu, dar am stiut ca daca vreau un brand premium trebuie sa investesc in ingrediente, testari si branding de calitate. Am fost foarte atenta la fiecare detaliu, astfel incat sa ne diferentiem pe piata si sa oferim produse de incredere clientelor noastre.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Oh, da! De la birocratie la gasirea celor mai bune formule pentru produse. Am invatat ca rabdarea si flexibilitatea sunt esentiale in antreprenoriat, iar fiecare provocare poate fi o oportunitate de crestere.

Care sunt avantajele/dezavantajele in a avea propria afacere versus a fi angajat?
Avantaj: libertatea de a construi ceva propriu. Dezavantaj: responsabilitatea 24/7. Nu exista program de la 09:00 la 17:00, dar exista satisfactia ca fac ceva ce iubesc. Fiecare decizie pe care o iei are un impact direct asupra afacerii, iar asta poate fi atat un avantaj, cat si o provocare constanta.

Care este publicul tinta al site-ului?
Femeile active, de peste 30 de ani, care vor o rutina simpla, dar eficienta. Ne adresam celor care vor produse premium, cu ingrediente curate si testate dermatologic. Vrem sa oferim solutii rapide si eficiente pentru femeile care au un stil de viata dinamic si isi doresc sa arate bine fara prea mult efort.

Ce atuuri are site-ul vostru? De ce ar trebui cineva sa va devina client?
Avem produse testate dermatologic, formule curate si eficienta dovedita. In plus, oferim o rutina simpla si rapida, perfecta pentru femeile ocupate. Platforma noastra este intuitiva, iar clientii beneficiaza de sprijin si recomandari personalizate pentru alegerea produselor potrivite. In plus, ne gandim tot timpul la clientele noastre si le propunem tot felul de campanii. 

Ce aveti in plus fata de concurenta?
Rutine minimaliste si multifunctionale. Produse premium la preturi accesibile, fara ambalaje inutile si cu focus pe sustenabilitate. Ne dorim sa oferim o experienta completa, de la ambalajele elegante si prietenoase cu mediul, pana la ingrediente atent selectionate si eficiente.

De unde va cumparati produsele?
Lucram cu laboratoare specializate si cu furnizori verificati (pentru ingredientele noastre). Punem accent pe calitate si sustenabilitate in fiecare aspect al productiei.

Care sunt canalele de vanzare pe care le folositi?
Site-ul allurene.ro, social media si participari la evenimente de Beauty. Cautam mereu noi oportunitati pentru a fi mai aproape de clientele noastre si pentru a le oferi cele mai bune experiente.

Cati angajati aveti?
Echipa e formata din 6 persoane. Fiecare membru al echipei joaca un rol esential in succesul brandului si ne mandrim cu pasiunea si dedicarea fiecaruia.

Cum va merge in perioada asta (interviul a fost realizat in luna martie – n.r.)?
Brandul este in crestere, avem tot mai multe cliente fidele si ne dorim sa extindem distributia. Investim constant in marketing si in dezvoltarea produselor pentru a oferi mereu cele mai bune solutii de ingrijire.

Ati participat la Black Friday 2024?
Nu. 

Cum si unde va promovati site-ul?
Ne promovam brandul atat online, cat si offline. Social media este principalul nostru canal – folosim Instagram, Facebook si TikTok pentru a construi vizibilitate, a comunica valorile brandului si a directiona trafic spre site. Pe langa online, participam si la evenimente offline, unde avem ocazia sa interactionam direct cu clientele, sa le oferim mostre, sa le prezentam produsele si sa construim incredere intr-un mod mai personal. Combinarea acestor doua directii – digital si experiential – ne ajuta sa ramanem conectati si relevanti pentru publicul nostru.

Aveti pagini de Facebook, Instagram, YouTube, TikTok? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea?
Da, suntem activi pe toate platformele majore – Facebook, Instagram, TikTok si YouTube. Pentru brandul Allurene, social media este un spatiu essential, de comunicare directa cu comunitatea noastra. Este locul de unde ne luam feedback de la cliente, le prezentam noutati, educam si inspiram. Aici se simte cel mai bine vocea brandului. Platformele ne ajuta sa ajungem la femei care rezoneaza cu valorile noastre si, in acelasi timp, sa mentinem legatura cu cele care ne sunt deja cliente fidele. Administrarea canalelor este facuta intern, de un community manager care cunoaste in profunzime brandul si valorile lui, dar si profilul clientelor.

Aveti versiune de mobile?
Nu avem o versiune mobila separata, dar site-ul este responsive si optimizat pentru navigarea de pe telefon.

Cate dintre comenzile voastre vin de pe dispozitive mobile?
In prezent, aproximativ 65% dintre comenzile noastre vin de pe dispozitive mobile. Este un indicator clar al comportamentului de consum actual, asa ca optimizarea experientei mobile ramane devine o prioritate pentru noi – de la viteza, la navigare si procesul de checkout.

Cum credeti ca veti incheia anul curent?
Avem un obiectiv ambitios, dar realist: ne propunem sa incheiem anul cu o dublare a vanzarilor fata de anul precedent. Avem deja o baza solida, campanii bine planificate si o comunitate tot mai implicata. 

Cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
In 2024, am testat intens – de la canale de promovare, pana la tipuri de campanii si abordari creative. A fost un an de invatare, care ne-a ajutat sa intelegem ce functioneaza cu adevarat pentru brandul nostru. Asa am identificat canalele care genereaza rezultate reale, nu doar trafic. In 2025, ne concentram exclusiv pe acele canale eficiente si renuntam la ce nu aduce valoare. Astfel, am reusit sa reducem semnificativ din cheltuieli fara sa afectam vanzarile – ba chiar am crescut randamentul. E vorba de a investi mai inteligent, nu neaparat mai mult.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
Cea mai mare provocare este mentinerea atentiei si loialitatii clientelor intr-un mediu extrem de aglomerat si competitiv. In online, ai la un click distanta zeci de optiuni, asa ca diferentierea devine esentiala. Pentru noi, nu e vorba doar de produse cosmetice, ci de a construi o experienta completa – autentica, coerenta si cu adevarat relevanta pentru femeile care ne aleg.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti? 
La acest capitol chiar nu ne plangem. Am trecut printr-un proces de testare si comparare a mai multor optiuni, tocmai pentru a intelege care sunt cele mai potrivite pentru nevoile noastre si ale clientelor noastre. Un alt aspect pozitiv este ca firmele de curierat au evoluat semnificativ in ultimul an, atat in ceea ce priveste calitatea serviciilor, cat si din punct de vedere al optimizarii costurilor. Vedem o dorinta reala din partea lor de a se adapta la nevoile pietei e-commerce, ceea ce ne ajuta si pe noi sa oferim o experienta mai buna clientelor noastre. Suntem intr-un punct in care logistica nu mai este o provocare majora, ci un parteneriat strategic, care contribuie activ la satisfactia clientei si la eficienta operationala a businessului.

Ce planuri de viitor aveti in online?
Partea de online reprezinta pentru noi mai mult decat un simplu canal de vanzare – este o comunitate in continua crestere, formata din cliente care ne cunosc, ne apreciaza si revin constant pentru experienta pe care le-o oferim. Intelegem foarte bine nevoile si asteptarile lor, iar toate deciziile pe care le luam sunt ghidate de insight-urile pe care le colectam din interactiunile directe si din feedbackul constant.
Pe langa acest aspect, lucram si la extinderea gamei de produse, astfel incat sa putem raspunde unei varietati si mai mari de nevoi si preferinte. Obiectivul nostru este sa ramanem aproape de cliente, sa evoluam impreuna cu ele si sa devenim prima alegere in online pentru segmentul nostru.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply