Indonezia a interzis tranzactiile e-commerce pe platformele sociale
Indonezia a interzis vanzarile pe platformele social media, a transmis ministrul de comert al tarii (Hasan Zulkifli), citat de edition.cnn.com. Masura este o lovitura directa data aplicatiei TikTok, care vrea sa se impuna in Asia de SE (si care vrea sa investeasca miliarde de dolari in zona, in special in Indonezia, in urmatoarii ani, pentru promovarea TikTok Shop).
Guvernul a spus ca masura – care va avea efect imediat – are drept scop protejarea comerciantilor digitali (in special a IMM-urilor) si a marketplace-urilor, care sunt amenintate de preturile din social media. Ministrul Zulkifli spune ca masura este menita sa asigure o competitie onesta si protectia datelor utilizatorilor. Acesta spune ca a lasa social media sa devina si platforma e-commerce, si magazin, si banca nu este o idee buna. Noile reglementari impun si ca platformele online indoneziene sa fixeze un pret minim de 100 $, pentru anumite produse cumparate direct de peste hotare.
TikTok (care este detinut de compania chineza ByteDance) are 125 de milioane de utilizatori activi lunar, in Indonezia, si isi doreste sa transforme numarul mare de utilizatori in surse de venit e-commerce. Un purtator de cuvant al TikTok Indonezia a transmis ca este „extrem de ingrijorat” de anunt, in special de cum va influenta masura vietile celor 6 milioane de vanzatori locali, activi pe TikTok Shop.
Zulkifli a spus ca platforma TikTok are 7 zile sa se supuna noii legi sau va fi interzisa in Indonezia. Expertii locali spun ca aplicatia video chineza va fi singura afacere afectata de aceasta interdictie. Piata e-commerce locala este dominata de Tokopedia, Shopee si Lazada. Iar anul trecut, in Indonezia au avut loc tranzactii digitale in valoare de aproape 52 de miliarde $, dintre care 5% s-au desfasurat pe TikTok, conform datelor Momentum Works.
Leave a reply