In 2023, Amazon a evitat comercializarea a 7 milioane de produse false (raport)
Anul trecut, Amazon a cheltuit 1,2 miliarde $ (2% din vanzarile sale nete) pe combaterea produselor contrafacute, informeaza modernretail.co, citand un raport recent publicat de compania e-commerce („Brand Protection Report”). Astfel, Amazon a evitat ca 7 milioane de produse false sa ajunga in centrele de fulfillment si in mainile clientilor (cu 1 milion mai mult ca in 2022), iar programul de verificare a sellerilor care vor sa vanda pe platforma a blocat 700.000 de tentative de a crea conturi noi.
„Stim ca aceasta este o problema foarte mare, in care toata lumea joaca un rol-cheie. Dar am investit in a fi proactivi si in a proteja platforma”, a transmis Anna Dalla Val (Director of Global Brand Relations, Amazon), pentru sursa amintita.
Prin urmare, programul Anti-Counterfeiting Exchange (ACX), lansat in primavara trecuta de gigantul e-commerce american, functioneaza. ACX este cea mai noua tentativa a Amazon sa combata aceste produse false, dupa programul Brand Registry (din 2017) si unitatea Counterfeit Crimes (creata in 2020). Si a ajutat platforma – care a avut vanzari nete mai mari cu 12% YoY, anul trecut, ajungand la un total de 574,8 miliarde $ – sa reduca numarul de produse false vandute online.
In prezent, 15.000 de angajati Amazon se ocupa de controlul si oprirea produselor contrafacute, adica in jur de 1% din totalul de 1,5 milioane de angajati. La fel ca in cazul produselor contrafacute, gigantul online are o problema serioasa cu recenziile false: la finalul anului trecut, un studiu estima ca 43% dintre review-urile de pe Amazon sunt fictive.
Comentariu ( 1 )
[…] vanzarea de bunuri expirate, nesigure sau contrafacute, drept dovada in 2023, Amazon a cheltuit 1,2 miliarde $ (2% din vanzarile sale nete) pe combaterea produselor contrafacute. Astfel, a evitat ca 7 milioane […]