Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Impactul COVID-19 asupra industriei e-commerce (din Romania si din lume), in cifre

In perioada 17-19 martie, Ecommerce Europe a realizat un sondaj despre impactul european al pandemiei COVID-19, pe baza a 20 de raspunsuri adunate de la asociatii de comert online si parteneri de afaceri din domeniu, din zona europeana. Rezultatele, publicate pe ecommerce-europe.eu, indica faptul ca:

  • 100% sunt afectati deja de Coronavirus
  • livrarile sunt posibile in continuare (spun 88% dintre respondenti), dar 60% spun ca au intarzieri
  • 50% au primit mai putine comenzi de la clienti
  • industriile care sufera cel mai mult – turismul, transportul, comertul traditional si industria evenimentelor
  • industriile care profita cel mai mult – sanatatea, supermarketurile, industria electronicelor
  • 65% nu simt ca exista vreo tensiune intre retail-ul online si cel offline
  • 65% dintre respondenti se asteapta ca pandemia sa le scada vanzarile si sa le inchida partial/total afacerile in timpul masurilor de carantina, concomitent cu efectuarea de concedieri de personal

Statele membre UE in care s-au impus restrictii stricte de circulatie si s-au inchis mai toate magazinele fizice – cum este Italia – se bazeaza mult pe comertul online, astfel incat angajatii din depozite au adoptat masuri de preventie serioase, iar curierii care livreaza mancare la domiciliu si comenzi online nu pot face intotdeauna fata cererii. Dar exista si zone in care comertul electronic nu sta atat de bine: in provincia Bergamo, filiala locala a Federatiei Italiene de Transport solicita inchiderea tuturor platformelor logistice e-commerce (care insumeaza in jur de 3.000 de angajati epuizati de atata munca si care lucreaza in conditii ce nu garanteaza oprirea raspandirii virusului), citim pe traficmedia.ro.

In paralel, econsultancy.com a analizat impactul COVID-19 asupra sectoarelor de marketing, e-commerce si publicitate, la nivel global, subliniind ca:

  • streaming-ul online este in plina crestere – in SUA si Canada, numarul de abonati noi Netflix va fi de peste doua ori mai mare decat estimarile initiale, in al doilea trimestru al anului (3,8% YoY vs. 1,6% YoY); pe plan international, crestera ar urma sa fie de 30,9% YoY (fata de estimarile de 29,9% YoY)
  • mai putine reclame turistice pe Google si Facebook – veniturile investite in reclame de catre companiile de turism vor scadea cu 15% YoY in primul trimestru al anului si pana la 20% in al doilea
  • mai putini bani investiti in reclame, in China – suma cheltuita in 2020 pe reclame, estimata la una cu 6,9% mai mare YoY, a fost reevaluata si redusa la +3,9% YoY (procent care este mai mare decat cel din 2019, in ciuda pandemiei, si care se va datora mai ales sumelor mai mari cheltuite pe reclame mobile)
  • pandemia promoveaza cumparaturile pe Internet – 50% dintre consumatorii chinezi si 31% dintre cei italieni folosesc mai frecvent comertul online pentru a cumpara produse luate de obicei din magazinele fizice; procente de 57%, 55%, 27% si 18% s-au inregistrat in Vietnam, India, Rusia si Marea Britanie

  • aplicatiile de cumparaturi alimentare sunt la mare cautare – in SUA, in luna martie, s-a inregistrat un numar record de descarcari zilnice (218% crestere pe 15 martie al numarului mediu de descarcari pentru Instacart si +160% descarcari ale aplicatiei Walmart Grocery, de exemplu)

  • clientii vor cheltui mai greu bugetul de marketing – 78% dintre marketerii organizatiilor britanice mari cred ca vor avea clienti ce vor amana deciziile legate de cheltuirea bugetelor, iar 55% se asteapta la intarzieri legate de lansarea de produse/servicii din partea acelorasi clienti; 91% spun ca, in acest context, clientii nu mai vor sa stabileasca intalniri fata in fata

Moloso.ro a analizat impactul COVID-19 asupra pietei e-commerce din Romania, concluzionand urmatoarele:

  • la inceputul anului, compania estima ca va genera venituri si mai mari business-urilor din porfotoliu in 2020, fata de 2019, ajungand la bugete gestionate de 80 milioane RON in total si 20 milioane RON in Q1 2020

  • dupa calculele propii, in Q1 (cel mai important pentru afacerile din domeniile Turism, IT&C, Fashion) se estima o crestere de 50% YoYa cheltuielilor cu Google Ads; dupa ce a inregistrat un maxim de spend pe 18 februarie de 290.000 lei, se asteptau ca lucrurile sa ramana la fel, cu maxim 20% scadere

  • la nivelul intregii agentii (fara Italia), cu toate campaniile incluse (Shopping, Search, Display, YouTube), maximul inregistrat la nivel de click a fost pe 10 februarie (0,23 €), iar in prezent, CPC a scazut cu 26% (pana la 0,17 €); scaderile difera de la o industrie la alta – in zilele de luni (cand CPC-ul este mai mare), scaderile sunt de 200% in domeniul Travel, 50% in Retail si IT&C, 15% in Banking si 0% in Auto si Food

  • CTR-ul (rata de click, care ne spune daca oamenii inca mai dau click-uri pe reclame) a scazut si el, din cauza asa-numitului „banner blindness”, atat la nivel de display cat si la nivel de alte tipuri de campanii; la nivel de cont, pe 1 ianuarie CTR-ul era de 1,23%, iar in prezent este de 1,17%; in perioada 1 martie-prezent, scaderea este de 28%; in functie de industrii, CTR-ul a scazut (comparativ cu 10 februarie) cu 100% in domeniul Auto, cu 65% in Travel, cu 54% in Food (datorata campaniilor de display, campaniile de search au inregistrat o crestere de 25%), cu 13% in Retail si IT&C, in timp ce in Banking au crescut cu 16%

  • ratele de conversie sunt cu 20% mai mici (comparativ cu 10 februarie) – scaderea este de 290% in Travel, 83% in Retail si IT&C, 47% in Imobiliare, in timp ce domeniul Food a crescut cu 37%, iar Banking-ul a crescut cu 25%

Leave a reply