Vanzare online produse handmade in UE

Raporteaza
Intrebare

Please briefly explain why you feel this question should be reported .

Raporteaza
Cancel

Buna ziua,

Calatoresc prin Europa si vreau sa imi deschid un magazin online prin care sa vand jucarii crosetate si niste modele in format pdf. Pfa-ul vreau sa fie in Romania.Livrarea se va face din tara in care voi fi cand se face comanda. De principiu cel mai mult voi sta in Germania. Care sunt taxele pe care le platesc? Cum trebuie procedat? Concret ce trebuie sa fac sa fie legal?

Multumesc,

Deschis 0
Chestiuni legale Logistica Organizare magazin online sia2015 8 ani 2 raspuns 2500 vizualizari 0

Răspunsuri ( 2 )

  1. Se plateste impozitul pe profit 16%, CASS 5,5% si CAS.

    Trebuie sa infiintati PFa-ul si sa depuneti declaratiile la timp. Cam asata e tot ce trebuie facut

  2. Buna ziua,

    Sunt mai multe probleme ridicate de mobilitatea d-voastra si produsele vandute. Modelele pdf intra in sfera serviciilor electronice.

    TVA-ul si impozitul pe venit sunt cele care ridica principalele probleme.

    Impozitul:
    Daca veti sta mai mult in Germania, va trebui sa va declarati un punct de lucru acolo. Veti plati astfel impozit pentru acel sediu permanent in Germania. Impozitul vi-l veti putea deduce apoi la calculul impozitului pe care-l datorati in Romania.
    In Romania datorati 16% impozit pe venitul net (diferenta intre venituri si cheltuieli), precum si 5.5% sanatate si 10.5% pensie.
    Aveti mai jos definitia sediului permanent conform Codului fiscal din Romania.
    Definiția sediului permanent:
    (1) În înțelesul prezentului cod, sediul permanent este un loc prin care se desfășoară integral sau parțial activitatea unui nerezident, fie direct, fie printr-un agent dependent. La definirea sediului permanent se au în vedere comentariile de la art. 5 „Sediul permanent” din modelul convenției de evitare a dublei impuneri al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică.
    (2) Un sediu permanent presupune un loc de conducere, o sucursală, un birou, o fabrică, un magazin, un atelier, precum și o mină, un puț de țiței sau de gaze, o carieră sau alte locuri de extracție a resurselor naturale, precum și locul în care continuă să se desfășoare o activitate cu activele și pasivele unei persoane juridice române care intră într-un proces de reorganizare prevăzut la art. 33.
    (3) Un sediu permanent presupune un șantier de construcții, un proiect de construcție, un ansamblu sau montaj ori activități de supervizare legate de acestea, numai dacă șantierul, proiectul sau activitățile durează mai mult de 6 luni.
    Sincer, cred ca va veti incadra la sediul permanent, mai ales daca veti face livrarile tot din Germania.

    Impozitul se va finaliza in Romania, dar dupa ce veti definitiva rezultatul din Germania.

    TVA-ul:
    Daca sediul activitatii este in Germania, atunci si din punct de vedere al TVA-ului se vor aplica prevederile de acolo. Va trebui sa cereti informatii de la un consultant din Germania pentru plafonul de TVA (scutiri) din Germania.
    In Romania, nu ati avea de achitat TVA pentru vanzari de pana in 220.000 RON.
    Peste acest plafon si fiind vorba de livrari la distanta catre persoane fizice, va trebui sa va inregistrati in scopuri de TVA. De asemenea, pentru a livra modelele pdf (electronice) in diferite tari europene catre persoane fizice, va trebui sa va inregistrati in sistemul Mini One Stop Shop (MOSS) si sa aplicati la fiecare dintre vanzari cota de TVA din tara clientului dvs.
    In ceea ce priveste livrarea jucariilor crosetate catre persoane fizice, acest lucru este cu atat mai complicat, deoarece TVA-ul se datoreaza in tara de unde se livreaza bunurile, fiind considerata o livrare locala. Si atunci ar insemna sa va luati cod de TVA din fiecare dintre tarile in care calatoriti si din care livrati.

    Raspuns formulat pentru SMART BILL de
    Alina Bordea
    Consultant Fiscal
    BETA CONT http://www.betacont.ro

Lasă un răspuns

Browse