Google AdWords + Referral Marketing: Conversie aprox. 0% – Vânzările cresc.

Intrebare

Sunt webmasterul de la un magazin de succes ( https://mineliboutique.ro ) însă pentru prima dată nu pot să urmăresc cauza scucesului. Poate că ne ajută cineva?

Mai pe larg:
Destulă vreme am promovat site-ul nostru prin rețelele sociale, având un trafic relativ constant și vânzări relativ constante.

La un moment dat, am luat decizia de a promova brandul prin Google AdWords. În clipa respectivă traficul a crescut cu 50-100% (și chiar mai mult) – lucru reflectat PARȚIAL în panourile de admin de la GAds și GAnalytics.

De asemenea, au crescut și vânzările cu 50% – lucru vizibil și în lista de comenzi din backendul site-ului și în GAnalytics (folosim Goals pentru asta).

„Ciudățenia” este faptul că această creștere a vânzărilor vine pe „Google / Organic” și pe „Social” (unde avem campanii însă nu le-am modificat) și nu pe „Paid Search”. Doar o fracțiune cu totul și cu totul neglijabilă (1-2 vânzări la mai multe zile) vine pe „Paid Search” și deci panoul de control de la Google AdWords ne arată că de fapt ne pierdem banii.

Pentru o perioadă s-a oprit promovarea prin GAds (nu am mai plătit) și cifrele vânzărilor au revenit oarecum la normal iar a traficului au revenit la mai mult decât normal (adică a existat o rată de retenție).

Pentru ochiul meu e clar o legătură între GAds și vânzări (ceea ce și dorim de fapt) însă asta nu este reflectată de analitice. Setările, din câte se pare, sunt în regulă pentru că, după cum spuneam, o foarte mică parte din GAds duce la vânzări.

Și lucrurile nu se opresc aici:

Exact același scenariu se întâmplă și cu o campanie de referral marketing. Bineînțeles că este vorba de un provider cu totul diferit de Google, mediu de promovare total diferit etc.

În clipa în care am pornit această campanie, traficul + vânzările au crescut vizibil pe site (@ 50% vânzările – traficul mai puțin). Din dashboardul providerului de referral putem să facem o corelație aproximativă între trafic de referral și ceea ce ne spune GAnalytics însă „ciudățenia” cea mare sunt (iarăși) vânzările: providerul de referral arată o vânzare (una) în timp ce GAnalytics și pe site se văd semnificativ mai multe, venind prin Google / Organic în principal.

Poate cineva să elucideze acest mister?

Mulțumim anticipat pt. orice „luminare” 🙂

Topic deschis 0
Analiza campaniilor PPC & Adwords Ioan Toma 3 ani 6 raspunsuri 191 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 6 )

  1. Te-ai uitat aici?

    https://support.google.com/analytics/answer/1034316?hl=en

    Mie mi se pare ca este o problema de tagging (ori nu sunt facute bine, sau lipsesc) ori ceva le suprascrie cand ajungi pe site.

    N-am reusit sa gasesc vreun keyword pe google sa ajung la voi ca sa vad exact, daca poti lasa cateva fraze sau trimise pe privat (ca sa nu pierzi clickuri).

  2. Eu cred ca este o problema de neintelegere a ceea ce inseamna cross channel sau multi channel, e o posibilitate, si de aceea o sa te rog sa verifici intai aici, si dupa ce intelegi ce scrie acolo sa ne spui daca iti regasesti informatiile in multi channel, daca nu sa revii cu informatii suplimentare, pe care ti le voi comunica eu dupa.. deocamdata sa te uiti, sa intelegi te rog eu ce scrie aici:
    https://support.google.com/analytics/answer/1191180
    Mersi.

  3. Cu ce provider de referral lucrezi

  4. Asa cum spun Alexandru si Liviu, cred ca problema este la tagging si la faptul ca traficul din AdWords nu converteste la prima vizita.

    Pentru a verifica daca ai setat corect tagging-ul, recomand sa faci o cautare pe Google dupa un termen pe care licitati, apoi da click pe reclama dvs si verifica daca in url apare un parametru numit gclid. Pagina pe care ajungeti ar trebui sa fie ceva de genul https://magazinulmeu.ro/categorie-produs/pantofi-cu-toc/?gclid=CLHPjYPhicsCFTUo0wodHjMPIw

    In Google Analytics, goal-ul este asignat ultimei surse din care a venit vizitatorul. Daca a venit prima data din cautarea pantofi cu toc, apoi a intrat direct pe site, sau a cautat mineli boutique iti va aparea ca vanzarea s-a realizat din trafic direct sau organic.

    Pentru a gasi problema, va recomand sa vorbesti cu un specialist sau o agentie specializata care sa primeasca acces in ambele conturi si vedea ce se intampla. Asa este mult mai usor si eficient pentru tine.

  5. Si eu am patit, traficul din Adwords aparea ca organic ( stiam cam ce trafic organic am, se triplase brusc, si am confirmat cu persoana care se ocupa de campanii ) De ce nu folosesti URL builder, afli exact de unde a venit. Cauta pe google ” Google URL builder”

  6. Multumesc Mihai, nu cred ca aveam. Intre timp m-am lasat de Adwords pt ca am crescut pe SEO

Raspunde la aceasta intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a putea raspunde.