Germania: cum stau retailerii online la capitolul informatii despre livrare (studiu)
In comertul electronic este crucial sa-ti anunti clientii cat trebuie sa astepte pana primesc produsele comandate si chiar sa le permiti sa programeze data livrarii – un capitol la care retailerii online germani ar putea sta si mai bine. Asta a aflat un studiu recent, efectuat pe un esantion de 500 de magazine digitale din Germania.
„Multe magazine online si-au facut temele cand vine vorba despre informatii si servicii de livrare. Dar dorinta de intervale de livrare personalizate ramane in mare parte nesatisfacuta”, transmite Lars Hofacker (Expert E-commerce la EHI si autorul studiului „2nd Online Shop Report Germany”), citat de ecommercenews.eu.
Din totalul de platforme germane analizate, aproape toate ofera clientilor o pagina cu informatii generale despre livrare, dar doar 60% le dau si un interval mediu de timp in care va avea loc aceasta. Doar pe paginile individuale de produs aproape 80% comunica acest interval. In plus, doar 6,2% dintre magazinele e-commerce ofera o fereastra personalizata de livrare – ceea ce lasa nesatifacuta o nevoie clientelara importanta.
Asta s-ar putea schimba, avand in vedere ca piata e-commerce germana incepe sa isi revina si va atinge o valoare totala de 92,4 miliarde € pana la finalul acestui an, estimeaza German Retail Association (HDE), citata de ecommercenews.eu. Asta inseamna o crestere de 4 procente fata de 2024. Anul trecut, HDE estima o modificare YoY de 3,4%: in realitate, cresterea a fost de 3,8%, comparativ cu 2023, atingand suma totala de 88,8 miliarde €.
Ce a mai descoperit studiul:
- 56% dintre retailerii digitali analizati au cel putin un magazine offline, dar doar 34% dintre ei ofera un serviciu click & collect
- pentru a putea da o comanda pe 9,2% dintre aceste platforme, trebuie sa depasesti valoarea minima setata de retailer (care este de 1-50 €)
- 9% ofera mereu livrare gratuita, indiferent de valoarea comenzii, iar 52,4% fac asta de la un anumit prag valoric in sus
- costurile de livrare sunt de 4-5 € pentru aproape o treime dintre magazine
- retururile sunt intotdeauna gratuite in cazul a doua treimi dintre cei 500 de retaileri online analizati
- 16,2% permit clientilor sa aduca singuri retururile online intr-un magazine fizic
Leave a reply