Garantie produse valoare mica

Raporteaza
Intrebare

Please briefly explain why you feel this question should be reported .

Raporteaza
Cancel

Buna ziua,
Comercializam online produse produse IT , GSM , Electronice , Acesorii auto de valoare mica ( 2 Ron la 100 Ron)
1. Se poate folosi factura fiscala si ca certificat de garantie?
2. Ce trebuie specificat pe factura ca sa tina loc si de garantie?
3. In acest caz, ce trebuie sa prezinte clientul, obligatoriu. la un produs adus in garantie?( Factura si bonul , decat factura sau se poate prezenta decat cu produsul.Spun acest lucru deoarece avem clienti care nici macar factura nu o mai pastreaza,)

Deschis 0
Chestiuni legale mirciogu 3 ani 6 raspuns 592 vizualizari 0

Răspunsuri ( 6 )

  1. Salut Mirciogu,

    1. Teoretic, poți oferi garanție în baza facturii. Am văzut cum de exemplu Altex oferă garanție pentru diferite produse (Mai ieftine ce-i drept) numai în baza bonului fiscal.

    Acum dacă e să gândim practic, ai avea nevoie de certificat de garanție. De ce? Pentru că numai în certificatul de garanție vei găsi condițiile de garanție, soluționarea acestora, modalități de transport și termeni de rezolvare dar și alte informații utile.

    2. Teoretic, trebuie să specifici termenii și condițiile garanției.

    3. La un produs aflat în garanție clientul trebuie să prezinte dovada achiziției (Factură și/sau bon fiscal) + Dacă este cazul certificat de garanție.

  2. Salut,
    1.2. Deci daca ar fi sa mentionez pe factura “Acest document inlocuieste certificatul de garantie iar conditiile de garantie le gasiti pe site la termeni si conditii” , este perfect legal?
    *Termeni si conditii trebuie aceptate la trimiterea comenzi

    3. La un produs aflat în garanție clientul trebuie să prezinte dovada achiziției care este obligatoriu prin lege: Factura si bonul , decat factura sau oricare dintre ele?

  3. 1.2 – Teoretic e corect. Sau la observatii poti mentiona: Pierderea prezentului document duce la pierderea garantiei.
    3. Pentru Persoane Juridice cat si Persoane Fizice este factura.
    Bon emiti doar la incasari cash. Atat.

    In cazul tau, daca este un magazin online, vei oferi factura fiscala si atat.

  4. Cauta consultanta legala pe partea asta. In cazul nefericit in care ai parte de vreo reclamatie vei scoate bani frumosi din buzunar. O consultanta cu un avocat e in jur de 200 Ron

  5. Va multumesc pentru raspuns.
    O ultima intrebare: Avem cazuri cand clientul a pierdut sau a aruncat factura si invoca ca nu a primit nimic in pachet. Cum procedez in cazul acesta?

  6. Atentie si la ce fel de garantie scrieti pe factura, probabil cea comerciala, insa…
    Daca vorbim desprea cea de conformitate am scris aici: https://www.trusted.ro/blog/2015/12/18/ue-lege-comuna-garantie-conformitate/

    “Care este situația legislativă astăzi
    În prezent, magazinele online din România sunt obligate să respecte garanția legală de conformitate. Garanția comercială este opțională. Dacă un consumator din România descoperă că un produs pe care l-a cumpărat online în urmă cu mai mult de 6 luni are un defect și-i cere vânzătorului să-l repare sau să-l înlocuiască, este posibil să i se ceară să dovedească faptul că acea defecțiune exista în momentul livrării. Viitoarea lege europeană extinde acest termen la doi ani și consumatorul nu mai trebuie să demonstreze defecțiunea.

    În țara noastră, garanția legală de conformitate este prevăzută de art. 4 – pct. 1 lit. e din OUG 34/2014 și de art. 5-14 din Legea nr. 449/2003. Pe scurt: în primele 6 luni de la cumpărare, consumatorul nu trebuie să dovedească neconformitatea, se consideră că aceasta a existat la data cumpărării. Pentru perioada de la 6 luni la 2 ani, lipsa conformităţii va trebui dovedită de consumator.”

    Deci garantia comerciala este un instrument de marketing si e optionala (durata tot comerciantul o stabileste).
    Iar garantia de conformitate este obligatorie, are o durata de 2 ani in general, la bunurile de larg consum.

Lasă un răspuns