Flanco si Emag refuza sa imi inlocuiasca o masina spalat rufe deteriorata la transport

Intrebare

Am achizitionat online o masina Bosch WAW 32640EU de pe Emag- partener Flanco. Imi este adusa acasa fara ca firma de curierat sa asigure transport corespunzator(personal insuficient care sa manipuleze obiectul – adica o singura peroana trebuia sa imi livreze la usa o masina cu o greutate de 60kg). Verific partial masina si dupa achitare si plecarea curierului constat ca laterala este zgariata si infundata. Agentul de la curierat este dispus sa recunoasca ca nu am verificat masina integral(adica nu am verificat si lateralele care prezinta avarii).Cei de la Emag paseaza responsabilitatea la Flanco cu privire la solutionare. Cei de la Flanco refuza inlocuirea produsului motivand ca nu mai sunt pe stoc(falsa informatie, oferta fiind inca pe Emag disponibila!) si ca mai au cateva doar la magazinele din tara si ca fie au avarii minore, fie magazinele refuza sa le livreze in locul produsului meu de teama sa nu fie avariate la transport si returnate. Mi se refuza returul cu plata integrala a banilor. Se accepta sa preia produsul fara a mi se asigura transportul in conditii de siguranta si asta inseamna avarii in plus pe care le voi suporta din plata returului!!! Service-ul Bosch spune ca deoarece am sesizat defectul estetic in 24 de ore am dreptul la inlocuirea produsului de catre magazinul de unde am facut achizitia. Mai mult, reprezentantul Flanco ma sfatuieste sa pun masina in functiune pentru a verifica si starea de functionare, desi pe site-ul lor la politica de retur scrie ca nu se pot returna produsele utilizate. Am anuntat ca voi sesiza Protectia consumatorului. Cine trebuie sa-mi inlocuiasca masina?E-mag? Bosch?Flanco? Care sunt incalcarile legislatiei in acest caz? Va multumesc!

Topic deschis 0
Chestiuni legale Paula I 2 years 12 raspunsuri 164 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 12 )

  1. Bună, Paula! Îmi pare rău că întâlnești o astfel de situație neplăcută, mai ales când nici tu, nici retailer-ul nu aveți nicio vină.

    Emag este, în această situație, un canal de intermediere și nu are nicio putere/responsabilitate. Societatea cu care trebuie să tratezi este Flanco.

    Poți să începi prin a verifica dacă livrarea avea opțiunea deschidere colet. Din câte știu, toate livrările prin emag marketplace au această opțiune obligatorie.
    În cazul în care nu este specificat pe awb, poți menționa acest aspect în reclamația pe care o vei trimite către Flanco. Inclusiv curierii au alte reguli de despăgubire atunci când opțiunea este activă, deci ar fi un ajutor reciproc să spun așa.

    Ești sigură că respectivul colet a fost deteriorat la transport? Atunci fă o sesizare și către Urgent Cargus pentru că, în definitiv, problema de la ei a început. Dacă ai o bănuială că a plecat de la Flanco așa (nu are cutia avariată deloc, ceea ce presupun că nu are pentru că ai fi remarcat la livrare), trebuie să le menționezi acest aspect în reclamație.

    Dacă nu ai apucat, pozează atât ambalajul cât și produsul și trimite câteva poze alături de reclamație.

    În cât timp ai sesizat defectul și ai făcut reclamația?
    Din experiență, rambursarea/schimbarea produsului depinde și de timpul care a trecut de la livrare și până la reclamarea avarierii. Dacă a trecut foarte mult timp, se poate presupune că a fost livrat ok și avariat ulterior, mai ales dacă era bifată opțiunea de deschidere colet.

    În încheiere, dacă era activă opțiunea de deschidere colet, iar curierul s-a grăbit, nu te-a lăsat să verifici conform, ar trebui făcută și o plângere la firma de curierat cu menționarea numelui curierului.

    Mult succes!

  2. Livrarea a avut aceasta optiune de verificare la destinatie dar eu am verificat superficial. Sesizarea defectelor estetice am facut-o pe mail in termen de 24 ore, vineri seara . Telefonic nu s-a luat legatura cu ei decat in termen de 3 zile(luni) cand aveau program. Ce ma deranjeaza este ca mint spunand ca nu au cum sa o schimbe, desi pe site Emag apare inca oferta, ca la propunerea mea de retur au fost de acord cu conditia sa imi impute aceste defectiuni estetice. Eu stiu ca legea achizitiilor online este extrem de favorabila cumparatorului si ca am dreptul la retur fara ca ei sa-mi impute ceva, nici macar proasta manipulare, daca nu m-au informat in scris anterior.

  3. Pot să îți impute daunele returnându-ți o sumă mai mică decât cea plătită. Într-adevăr legea este favorabilă, însă responsabilitatea pentru bunăstarea produsului devine a cumpărătorului din momentul recepționării coletului cu semnătură de primire.
    Notificarea în scris se referă la Termeni și Condiții, căsuța aceea pe care toți o bifăm fără să vedem exact ce conține (eu cel puțin așa fac, nu am răbdare să citesc toate info de acolo :D) și la pagina din site cu politica de retur. Nu îmi pun probleme ca Emag-ul să nu le aibă foarte bine puse la punct, doar e…Emag.

    Din păcate, atât tu (clientul care a primit un produs deteriorat), cât și Flanco aveți câte o parte de dreptate. Poți încerca să te înțelegi cu ei omenește, să insiști telefonic, prin sesizări, etc.

    Poate este vreun coleg pe grup care cunoaște mai bine procedurile și ne poate da mai multe lămuriri.

  4. Un prieten avocat a spus ca nu mi se poate imputa nimic chiar daca eu as fi manipulat produsul gresit. Daca ar fi existat limitari ale politicii de retur trebuia sa fiu informata in scris, in prealabil. Cica am bifat ca sunt de acord cu termenii si conditiile, spun cei de la Emag!!! Asta nu inseamna ca am fost informata in scris ecplicir! Ca urmare cei de la Emag sunt obligati sa imi returneze banii fara nicio imputare!!! Nu cei de la Flanco. Pentru ca eu am cumparat de la Emag. Dovada ca produsul este deteriorat de cineva anume trebuie sa o aduca vanzatorul ulterior returului si nu cumparatorul. Voi suna si la Protectia Consumatorului. Multumesc. Astept opinia dvs.

  5. Raspunsul cu bifarea Termenilor si Conditiilor este din partea celor de la Emag? Factura care a insotit produsul este emisa de Emag sau de Flanco? Daca este emisa de Flanco, Emag nu are cum sa te despagubeasca. Daca nu, te sfatuiesc sa aprofundezi.

    Legat de notificare, legea este destul de neclara si este bine sa mergi pe interpretarea unei persoane care se ocupa cu asta. Nu sunt avocat, nu ma bag unde nu am expertiza. Din cate stiu, bifarea casutei cu Termeni si Conditii inseamna acceptarea lor, insa nu pot garanta ca asa este.
    Din cate stiu, pe forum este Bogdan Manolea care este specializat pe contractele la distanta. Poate vede postarea si ne lamureste putin.

    Ai facut plangere si la curier? Pentru ca pana la urma de la ei porneste toata problema, daca ei au scapat coletul, ei ar trebui sa despagubeasca contravaloarea lui. Sunt curioasa daca au si ei un punct de vedere in situatia asta.

  6. Intre timp am vorbit si cu cei de la OPC asa ca vreau sa va aduc la cunostinta raspunsul lor, pentru a le fi si altora de folos.
    In opinia lor eu am achizitionat acest produs de la Emag, deci cei de la Emag sunt OBLIGATI sa imi accepte returul si sa imi returneze banii integral. Cei de la Flanco desi ei au livrat produsul celor de la Emag nu au de ce sa intervina in aceasta poveste. In opinia lor sunt perfect indreptatita sa formulez o plingere si sa fiu despagubita asa cum am solicitat inca de la inceput.
    OUG 34/2014 la articolele 6 si 7 specifica in mod clar ca termenii politicii de retur trebuie formulati cumparatorului care face achizitii ONLINE intr-un limbaj clar si explicit (anterior momentului livrarii)PE UN SUPORT DE HARTIE SAU PE UN ALT SUPORT DURABIL DACA CUMPARATORUL ESTE DE ACORD CU ACEST SUPORT, suport pe care cumparatorul trebuie sa semneze in fapt si nu sa bifeze o casuta online ca este de acord cu termenii si conditiile returului!! Avand in vedere ca acest lucru nu s-a intamplat si probabil nu se intampla niciodata in cazul achizitiilor online si in urma numeroaselor telefoane si mailuri schimbate cu cei de la Emag, Flanco si reprezentanta Bosch Romania, cei de la Bosch(Bravo lor! Firma care isi respecta numele si clientii!) si-au asumat schimbarea produsului livrat deteriorat! Deci nu Flanco si nici Emag! Multumita firmei Bosch am promisiunea ca mi se va schimba produsul in termen de maxim 7 zile! Astept si va voi tine la curent!

  7. Va multumesc pentru suport!

  8. Pentru cumparatorii care fac achizitii importante din reteaua comerciala electronica, le atrag atentia sa solicite inaintea achizitiei un contract formulat clar si intr-un limbaj accesibil, anterior achizitiei, contract pe SUPORT DE HARTIE in care se precizeaza diferite informatii despre vanzator- VEZI O. U. G. 34/ 2014 articolele 6 si 7- dar si termenii si conditiile in care firma accepta returul produselor achizitionate. De ex daca firma nu accepta returul decat a produselor nepuse in functiune atunci trebuie sa va informeze in prealabil prin acest contract. Cititi cu atentie, semnati, pastrati o copie a contractului si formularul de retur pe care sunt obligati sa vi-l livreze si daca sunteti de acord, abia apoi faceti achizitia. Cand va vine coletul verificati milimetric,fara exagerare, produsele si daca va convine, platiti curierului. Daca nu, faceti retur! Daca nu ati fost informat anterior in modul descris, nu aveti nicio obligatie sa pastrati obiectul chiar daca obiectul e deteriorat dar dvs nu puteti dovedi ca altcineva l-a deteriorat si chiar daca vanzatorul va spune ca ati bifat online casuta prin care va declarati acordul cu termenii si conditiile! Acesta NU ESTE UN SUPORT DURABIL SI NICI UN SUPORT DE HARTIE! PENTRU CA ACEASTA BIFA PE NET PE O PAGINA ELECTRONICA SA FIE CONSIDERATA UN ACORD DAT PE SUPORT DURABIL, AR TREBUI CA DVS, CUMPARATORUL, SA VA FI EXPRIMAT ANTERIOR ACCEPTUL CA PAGINA DE NET SI INFORMATIA ELECTRONICA E UN SUPORT DURABIL!!!

  9. O adevarata epopee. Fugiti de Urgent Cargus

  10. Dar nu e vorba de Urgent Cargus ci de o alta firma de curierat! Si pina la urma s-a dovedit ca nu curierul ci vanzatorul a livrat masina cu defect din start. Unele defecte erau ruginite deci erau mai vechi! Deci vina ii apartine vanzatorului sau vanzatorului si curierului. Dar nu Urgent Cargus!!!!

  11. Da, slava Domnului, masina mi-a fost inlocuita azi! Dupa cum mi-a comunicat echipa Flanco, reprezentanta Bosch a decis sa imi schimbe produsul. Da, am fost contactata de curierat(alta firma decat la prima livrare! – profesionista de asta data ) care mi-a livrat o alta masina noua.Da, este adevarat, produsul initial era unul nou si sigilat dar cu defecte estetice, mai noi si mai vechi ( unele erau cu rugina). Defectele existau oricum inainte de a ajunge masina la mine, indiferent de verificarea mea minutioasa sau mai putin minutioasa a produsului in momentul livrarii. Posibilitatea oferita de verificare a coletului nu ar fi avut cum sa faca sa dispara acele zgarieturi . Nu ar fi ajutat decat la evitarea unor frictiuni interumane si la schimbarea mai rapida a produsului. Deci undeva pe parcurs, in drumul din Germania spre Romania sau apoi prin Romania pina la mine si in etape diferite, masina a suferit unele agresiuni. Mi se pare aberant sa tratezi obiecte varf de gama cu asa neglijenta. Magazinul, oricare ar fi el, are OBLIGATIA sa livreze produse fara defecte estetice sau tehnice. Atat timp cat declara ca produsul e nou.
    Ramin unele aspecte legislative ale comertului electronic pe care le voi lua in seama in viitor daca voi mai decide vreodata sa comand online obiecte atat de valoroase. Cu referire stricta la OUG 34/2014 artic 6 si 7 care obliga pe vanzatorul din comertul electronic sa informeze clientul in momentul in care decide sa faca o achizitie si ANTERIOR LIVRARII, pe UN SUPORT DE HARTIE SAU UN ALT SUPORT CONSIDERAT DE CATRE CLIENT CA FIIND DURABIL, IN TERMENI EXPLICITI, LIMPEDE SI LA UN NIVEL ACCESIBIL, DESPRE CLAUZELE CONTRACTULUI SI DESPRE CONDITIILE DE RETRAGERE(RETUR). ACEST CONTRACT PE HARTIE VA TREBUI SA IL SEMNEZ, SA IL EXPEDIEZ VANZATORULUI SI APOI SA ASTEPT LIVRAREA PRODUSULUI ACHIZITIONAT CONFORM CONTRACTULUI. CONTRACTUL TREBUIE SA FIE FOARTE EXPLICIT! PRODUSUL TREBUIE SA FIE INSOTIT DE UN FORMULAR DE RETUR! Din cate stiu eu, nicio vanzare online nu prea respecta aceste aspecte legislative. Sau le omite.
    E bine ca problema a fost solutionata corect in cele din urma, chiar daca dupa multe eforturi.
    Consider ca avem ceva de invatat fiecare dintre noi! LE MULTUMESC CELOR CARE AU AVUT DISPONIBILITATE SI AU EVALUAT SITUATIA INTR-UN MOD JUST!
    O zi buna!

  12. E-mag sunt tepari, sunt printre primii colaboratori ai lor prin programul profitshare, ajunsesem sa fac peste 1000 euro lunar comision si dintr-o data … invocand motive … mi-au taiat macaroana, produsele vandute de ei apareau sub mine in google search.

    E putin off-topic, dar mi-am spus parerea, mare grija cu e-mag.

Lasa un raspuns

Nu ai permisiuni pentru a vedea aceasta intrebare.