Fiscalizare Dropshipping China

Raporteaza
Intrebare

Please briefly explain why you feel this question should be reported .

Raporteaza
Cancel

Buna ziua, am o nelamurire in legatura cu urmatorul aspect:

Cum pot introduce in contabilitate o factura de la furnizor pentru un produs vandut in sistem dropshipping, fara sa apara plata TVA si taxa vamala, deoarece acestea le va plati clientul meu la momentul ridicarii coletului de la posta vamala ?

Evident, ramane si intrebarea, in caz de retur produs la sediu nostru din Ro, cum ii pot returna contravaloarea platita integral adica pretul de pe site-ul meu + taxele platite de acesta, cand eu nu incasez decat pretul de pe site-ul meu.

Deschis 0
Chestiuni legale Contabilitate & Gestiune alin 4 luni 1 raspuns 478 vizualizari 0

raspuns ( 1 )

  1. Salut,

    Reglementarile contabile (O 1802/2014) arata: „costul de achiziție al bunurilor cuprinde prețul de cumpărare, taxele de import și alte taxe (cu excepția acelora pe care persoana juridică le poate recupera de la autoritățile fiscale), cheltuielile de transport, manipulare și alte cheltuieli care pot fi atribuibile direct achiziției bunurilor respective. În costul de achiziție se includ, de asemenea, comisioanele, taxele notariale, cheltuielile cu obținerea de autorizații și alte cheltuieli nerecuperabile, atribuibile direct bunurilor respective.”
    In circuitul descris de dvs intelegem ca TVA si taxele vamale sunt achitate direct de catre cumparator. Nu ati mentionat daca clientul final este din Romania, pentru a vedea daca operatiunea este impozabila in Romania sau nu, si de asemenea ar fi de clarificat daca in acest circuit este utilizat o firma terta care asigura intocmirea formalitatilor vamale.
    Clientul achita taxele vamele si TVA insa documentatia de import este important de verificat pe numele carei persoane este intocmita fiindca de aici rezulta si modul de reflectare in contabilitate.
    Din punct de vedere al monografiei, la dropshipping, marfa in contabilitate se poate inregistra ca marfa la valoarea facturata de furnizor. La dropshipping practic marfa nu ajunge la dvs, deci rulam marfa pe aceste conturi de stocuri , fara ca ele sa existe fizic in gestiune.
    In caz de retur, costurile cu taxele suportate de client, se inregistreza ca o cheltuiala a firmei dvs.
    Este recomandat sa discutati cu un contabil in detaliu circuitul fiind mai multe puncte unde este nevoie de informatii suplimentare, pentru a putea reflecta corect si din punct de vedere fiscal obligatiile pe care le aveti.

    Sper ca informatiile de mai sus sa va fie de folos.

    O zi frumoasa

    Mircea Capatina

    https://www.smartbill.ro/

Lasă un răspuns