Care este rata de conversie online medie, in 2024?
In 2023, la nivel global, au existat 2,64 miliarde de cumparatori e-commerce, aproape 54% din cei 4,9 miliarde de oameni care pot accesa internetul, in intreaga lume. Din 2020 incoace, acest numar creste cu aproximativ 80 de milioane de persoane/an!
Dar cum arata rata de conversie medie in e-commerce si cum poate fi ea optimizata, in 2024? Magazinele e-commerce se pot astepta la o rata de conversie de 1-4%, media la nivel global fiind de 2,58%. In SUA, media este 2,57%. Acest indicator poate fi masurat cu instrumente ca Google Analytics (care se concentreaza doar pe website-ul e-commerce al respectivului business), Segment, Heap sau Triple Whale (care agrega date din mai multe surse).
Alte cifre si informatii relevante, legate de subiect:
- in noiembrie 2023, produsele din nisa Arts & Crafts au avut cea mai mare rata de conversie, de 5,01%; aceasta categorie este urmata de Sanatate si Ingrijire (4%), Cadouri si Accesorii pentru casa (3,41%), Electronice si Electrocasnice (3,14%), Produse pentru animalele de companie (2,5%), Jucarii si Jocuri (2,43%), Imbracaminte si Accesorii (2,14%), Alimente si Bauturi (1,7%)
- ratele de conversie sunt semnificativ mai mari (de 1,7 ori) pe desktop decat pe smartphone; acum 10 ani, diferenta era de peste 2 ori mai mare
- magazinele online construite pe platforma Shopify care au o rata mai mica de 0,5%, au loc de crestere; una mai mare de 3,3% este excelenta si le plaseaza in top 20% magazine online Shopify
- livrarea gratuita este o motivatie puternica, apropo de conversia online; 9 din 10 cumparatori digitali spun ca sunt motivati sa cumpere mai mult, daca primesc gratuit produsele acasa
- factorii care influenteaza rata de conversie – sursa traficului (vizitatorii veniti in principal din social media sau clientii existenti deja au rate mai mari, fata de cei veniti din reclame sau din blog), nivelul de engagement al vizitatorilor cu pagina de produs si UX-ul website-ului (navigare usoara, viteza rapida de incarcare, etc.), promotiile sezoniere (care produc fluctuatii ale ratei), pretul (in general, ratele de conversie sunt mai mici pentru produsele scumpe, in timp ce achizitiile impulsive sau de produse mai ieftine au rate mai mari)
- retailerii omnichannel au o rata de conversie medie de 3,73%
- live-streaming-ul (in special vanzarea de produse de lux) are o rata impresionanta de conversie, de 70%
Leave a reply