Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

Fashion-ul, printre cele mai competitive categorii din comertul online romanesc (raport)

Moda online este una dintre cele mai competitive categorii din e-commerce-ul autohton, fiind caracterizata de un numar mare de jucatori diversi, noteaza raportul insightout-analytics.com „The InsightOut Map: Fashion players in Romanian e-commerce”. Raportul a analizat peste 37 de caracteristici ale celor mai active 29 de magazine online de imbracaminte si incaltaminte din tara noastra, pe diferite dimensiuni si subdimensiuni, evaluandu-le prezenta digitala si maturitatea digitala.

Cele mai importante concluzii ale studiului amintit:

  • diversitatea magazinelor online din aceasta nisa nu e doar una regionala (jucatori internationali – unii si cu prezenta fizica in marile centre comerciale, regionali si locali), ci si una determinata de publicul-tinta al acestora (diferit, in functie de sex, segment, tipul de produs vandut, etc.)

  • in tara noastra, in domeniu exista 2 lideri puternici (Fashion Days si bonprix), 2 inovatori (H&M si ZARA) si 2 jucatori conservatori, aflati la granita cu liderii (ABOUT YOU si epantofi.ro)
  • in valori absolute, prezenta digitala a categoriei este diversa si axata pe aplicatii proprii (care sunt o regula pentru magazinele online de Fashion puternice) si activitate constanta in social media
  • maturitatea digitala (campanii de e-mail marketing, usurinta de a-ti face cont, viteza de incarcare a paginilor, cat de usor poti face o achizitie, calitatea recomandarilor facute) este cea mai mare dintre toate nisele online analizate in cadrul InsightOut Map (alaturi de Fashion, sursa amintita a analizat, in rapoarte individuale, 100 de magazine online care vand Electronice, Carti, Home&Deco si Cosmetice)

  • FashionDays.ro este liderul categoriei – are cea mai mare prezenta digitala (scor 4,75), iar aplicatia proprie are unul dintre cele mai mari rating-uri (4,8/5 pe iOS si 4,9/5 pe Android); are cea mai mare maturitate digitala (scor 4), gratie strategiei de e-mail marketing, usurintei de inregistrare a clientilor (cele mai putine campuri de completat) si rapiditatii de incarcare a paginilor (cu 60% mai rapid decat media nisei); scoruri ceva mai mici are la capitolul usurinta de cumparare (e printre putinii jucatori care nu permite chekout-ul fata a-ti face cont si campurile care trebuie completate pentru asta sunt mai mult decat media categoriei), iar la capitolul recomandari nu sta bine (nu iti arata produse complementare)
  • BonPrix.ro este pe locul 2, ca prezenta digitala (scor 4) si ca maturitate digitala (scor 3,75) – are multe vizite pe site, dar mai putine descarcari ale aplicatiei si o prezenta social media sub medie; are un scor mare apropo de Visitor Engagement (vizite lungi pe site si aplicatie nativa cu review-uribune, de 4,8/5 pe iOS si 4,9/5 pe Android) si calitatea recomandarilor facute de-a lungul calatoriei clientelare (cele mai bune din nisa), dar nu sta stralucit la calitatea cautarilor (Search-ul nu rezolva greselile de tipar, de exemplu) si la usurinta de a a-ti face cont (nu te poti inregistra cu datele tale din social media si are cu 50% mai mutle campuri de completat decat media nisei)
  • ABOUTYOU.ro are acelasi scor la capitolul prezenta digitala ca BonPrix.ro (4 – are multe vizite pe site si un app destul de popular, dar o prezenta social media mai mica decat media nisei) si o maturitate digitala cu un scor 3 (se distinge prin strategia de e-mail & performance marketing, aplicatia are review-uri de 4,9/5 pe iOS si 4,6/5 pe Android si sign-up-ul se face usor, dar are cele mai mici note din categorie la capitolul Visitor Engagement – mai ales din cauza vizitelor foarte scurte pe site)
  • ePantofi.ro are o prezenta digitala ridicata (scor 3,75), gratie faptului ca se axeaza numai pe incaltaminte si are cel mai mare trafic pe website (cu 70% mai mare ca media nisei), dar o expunere limitata pe social media si in app-ul propriu; maturitatea digitala are un scor de 3, cu cel mai mare scor la capitolul Performance Marketing si unul dintre cele mai ridicate la capitolul Recommendation Quality (retailerul online este unul dintre cei 2 jucatori din domeniu care fac recomandari de produs in homepage si pe paginile de categorie si singurul care face asta fara a avea recomandari in shopping cart); dar are un scor mic la capitolul E-mail Marketing si un timp de incarcare al paginilor cu 11% mai incet ca media nisei
  • HM.com/ro are o maturitate digitala mare (scor 3,75), dar o prezenta digitala mica in Romania – scor 2 (in ciuda faptului ca e un brand global celebru); are un trafic mai scazut ca media nisei, dar o prezenta social media puternica si a doua cea mai populara aplicatie nativa; paginile i se incarca cu 40% mai incet ca media categoriei
  • ZARA.com/ro are cea mai mica prezenta digitala din raport (scor 1,5), dar o maturitate digitala puternica (scor 3,25); are al doilea cel mai mare scor apropo de Visitor Engagement (deoarece vizitele pe site sunt cu 10% mai lungi ca media nisei si vizitatorii vad cu 50% mai multe pagini/sesiune) si cel mai mare scor la capitolul E-mail Marketing

Leave a reply