Exista o legatura intre campania adwords si SERPS pentru acelasi site?

Raporteaza
Intrebare

Please briefly explain why you feel this question should be reported .

Raporteaza
Cancel

Ce legatura exista intre a face campaniile adwords si urcarea aceluasi site in SERPS? Aici ma refer la faptul ca, daca nu cumva google vazand ca faci campanie adwords pe banuti frumosi sa nu-ti mai urce site-ul in in cautari sau sa-l coboare , si sa ramai la “mana lor” cu campaniile adwords.

Va multumesc.

Deschis 0
PPC & Adwords SEO Nicolae Laurentiu 6 ani 2 raspuns 677 vizualizari 0

Răspunsuri ( 2 )

  1. Bună, Nicolae!

    De fapt, există o legătură, dar e mult mai subtilă. Practic, când faci o campanie AdWords, pe de o parte ai acces la o serie de date reale de căutare (deci poți folosi ceea ce afli pentru a ajuta site-ul) și pe de a alta, datorită algoritmului specific AdWords, ești obligat să-ți îmbunătățești conținutul (ceea ce face parte din SEO și, desigur, influențează rezultatele de căutare) – desigur, dacă vrei să-ți îmbunătățești performanțele anunțurilor și să-ți scazi costurile. Ceea ce, în principiu, se va traduce în rezultate mai bune în ceea ce privește pozițiile obținute la diverse căutări relevante pentru tine.

    Totuși, cum Google e parcimonios cu informațiile, nu aș scoate din ecuație complet ipoteza ta, în sensul că mi s-au plâns câțiva clienți de o scădere a traficului organic raportat de tool-urile Google, neplăcere petrecută în preajma perioadelor în care au făcut campanii AdWords. Dar este posibil ca ei înșiși să fi “stricat” lucrurile, prin diverse modificări aduse site-ului sau scăderea să fi coincis, de fapt, cu alte schimbări ale Google (update-uri de genul Panda, Penguin și alte animale de speriat comunitatea SEO). Prin urmare, răspunsul meu la întrebarea ta este că, de fapt, nu se știe 🙂

    Dar îl iubim pe Google, oricum 🙂

  2. Salut Nicolae,

    Reprezentatii Google au confirmat in mai multe randuri ca Google AdWords nu are nici un impact asupra traficului organic. Nici pozitiv, nici negativ.
    Am tendinta sa cred ceeace declara. Nu uita, Google face majoritatea veniturilor din publicitate, care la randul ei este bazata pe perceptia si increderea utilizatorilor. Nu cred ca isi permit sa faca declaratii mincinoase, nu neaparat din cauza respectului pe care il au pentru clienti [:)] ci mai mult a posibilelor consecinte negative pe care le-ar avea in cazul in care lucrurile s-ar intampla cum spui tu.

    In acelasi timp, nimic nu este imposibil 🙂
    Te sfatuiesc sa identifici o pagina de pe siteul tau care a avut un numar constant de vizitatori zilnici in ultimele saptamani/luni si, fara sa schimbi nimic pe pagina, sa incepi o campanie AdWords pe cuvintele cheie pentru care este optimizata pagina. Dupa cateva zile/saptamani o sa ai destule date sa poti evalua daca ipoteza ta este aplicabila.

    Sper sa te ajute
    E.

    P.S. 1 – Ia in considerare ca anumiti vizitatori care te-ar fi gasit pe primele locuri in SERP cand cautau produsul tau, vor clicka pe AdWords acum in loc de intrarea organica pentru simplu fapt ca nu mai au nevoie sa deruleze pagina in jos sa te gaseasca organic.

    P.S. 2 – Daca faci aceste test, te rog sa te ntrorci pe aceasta pagina si sa ne impartasesti si noua rezultatele.

Lasă un răspuns lui Alina Voinea