Este etic sa creez magazine online pentru 2 companii cu acelasi profil?

Raporteaza
Intrebare

Please briefly explain why you feel this question should be reported .

Raporteaza
Cancel

Asa cum este scris si in titlu, am o intrebare.
Din punct de vedere comercial cu cat mai mult cu atat mai bine.
Din punct de vedere etic nu stiu daca este tocmai bine.

Presupunem ca am facut un magazin online pentru o companie care vinde carucioare pentru copii. A dori magazin online: personalizare, seo, promovare Adwords si Facebook mentenanta, contractul fiind in desfasurare.

O a doua firma care vinde, de asemenea, carucioare pentru copii, doreste acelasi pachet.
Desigur, ambele companii doresc sa vanda cat mai mult, sa fie in prima pagina si sa mentina brandul la un nivel cat mai ridicat.

Voi cum ati proceda?

Rezolvat 0
Generalitati Mituri & greseli uzuale Planul de afaceri PPC & Adwords Realizare magazin online Situatii de criza Rares Savu 6 ani 8 raspuns 2226 vizualizari 0

Răspunsuri ( 8 )

  1. Bună Rareș.

    Din punctul meu de vedere este etic. Nu ar fi etic să folosești pentru cele două companii același design, aceleași bannere sau alte lucruri de genul care țin de imaginea companiei repctive.
    Orice companie are valorile ei. Vorbește cu fiecare persoană de contact din cele două companii și vezi care sunt acestea și pune-le în evidență. De multe ori la acest pas găsești diferența și posibil să se ajungă la faptul că ambele magazine vând aceleași produse.

    Orice magazin din 2017 face ceea ce ai menționat tu mai sus. Dar fiecare are un plus. Și dacă nu are, din punctul meu de vedere, nu își are rostul în online.

    Mult spor.

  2. Presupunem ca fac pentru tine un magazin online de vanzare mobila. Promovare etc, tot pachetul.
    O alta companie imi ofera mai multe resurse si iese un magazin online mult mai frumos si cu mai multe functionalitati. Si, de asemenea, aduce un plus print-un buget net superior si il vezi peste tot pe internet cu retargeting, pe Adwords, pe Facebook.

    Te-ai simti confortabil stiind ca tot eu l-am facut?

  3. Nu as fi frustrat, as vedea de ce esti in stare si as trage mai mult ca sa iti ofer si eu mai multe resurse pentru a iesi si eu in evidenta.

    Pachetele difera in functie de mai multe criterii, asa cum ai zis si tu, resurse, buget, etc. Daca aleg un pachet mai slab, sunt constinent ca cel care alege unul mai bun va fi deasupra mea.

    Ar trebui sa fiu si eu frustrat ca de exemplu intr-un program de afiliere, un advertiser care are un pachet premium (eu avand unul free) are rezultate mai bune? Ambii folosim aceiasi platforma, dar resursele sunt cele care ne diferentiaza.

    Mult succes.

  4. Este etic in masura in care nu folosesti datele obtinute de la o firma pentru a o promova pe cealalta. Exemplu: sa folosesti cuvintele cheie care convertesc din campaniile AdWords.

    Lipsit de etica si chiar ilegal este daca ai semnat si contract de neconcurenta/exclusivitate/confidentialitate, dar de obicei acestea vin si cu un bonus financiar pentru ca te priveaza de a avea si alte oportunitati. Nu poti cere exclusivitate unui om pe care-l platesti 200 lei/luna 🙂

    Din experienta mea, in special pe SEO, cei cu bugete mai mari vor castiga inevitabil pe termen mediu si lung deoarece nu se mai pune problema de existenta a unor „secrete”, ci doar de capacitatea de implementare a lor (exista tool-uri care iti spun aproape tot ce vrei despre orice site: pe ce cuvinte cheie se optimizeaza SEO si atunci te optimizezi si tu, pe ce cuvinte cheie liciteaza in Google AdWords si atunci licitezi si tu, care sunt articolele care le aduc cel mai mult trafic organic din Google/Bing si atunci te inspiri din ele pentru articolele tale, care pagini de produse primesc cel mai mult trafic si atunci poti estima destul de bine faptul ca respectivele produse se si vand bine si atunci pui si tu la vanzare produse similare, ca sa nu mai vorbim de faptul ca pur si simplu te poti abona la newsletterul competitiei si vezi direct ce isi doresc ei sa scoata la inaintare).

  5. Eu, totusi, nu inteleg cum poti vine doua produse concurente si sa faci treaba buna pentru ambele companii.

    Ce ii spui celui care are buget mai mic, care e sufocat de concurenta, pe care o generezi chiar tu? Sa adauge mai multi bani pt reclama?

    Ce ii spui celui care pune mai multi bani in advertising cand vede ca firma concurenta este peste el, si chiar tu te ocupi de acea campanie?

    Eu nu inteleg. Este, pana la urma, vorba doar de cati bani incasezi de la cele doua companii.

  6. Concurenta nu este data de tine, ci de bugetul alocat de clienti:

    – in Google AdWords licitezi pe acelasi cuvant cheie, unul are 200 lei/zi si celalalt 400 lei/zi, li se consuma la ambii cate 200 lei/zi si ala cu 400 lei/zi mai ramane cu inca 200 lei buget de reclama pe ziua respectiva. Ce crezi ca face Google? Isi pune probleme ca ar trebui ca cei 2 sa aiba aceeasi vizibilitate? NU. Unul vinde de 2 ori mai mult, face primul milion de euro de 2 ori mai rapid, isi ia 2 Mercedes in loc de unul, etc. (am simplificat numerele de dragul unui exemplu academic)

    Daca nu te-ai convins sa faci fix ce face Google, gandeste astfel, in termeni de scris articole: pentru un client stai la calculator 2 ore iar pentru celalalt stai 4 ore. Ar trebui sa le iei aceeasi suma de bani?

  7. Consider ca este etic. Daca nu ai exclusivitate cu niciunul dintre ei, este etic chiar si daca nu ii anunti. Insa, pentru relatii bune pe termen lung, eu cand am avut situatii de genul, i-am anuntat.

    Magazinele in general sunt unice, in functie de cerintele si bugetele clientilor, prin urmare nu vad de ce ar aparea nemultumiri intre ei.
    In zona de promovare:
    – SEO nu e stiinta exacta – tu poti da ce ai mai bun si le poti creste pe ambele pe locurile 1 si 2, putand chiar alterna. Atata timp cat faci tot posibilul si nu folosesti materiale dintr-o campanie in alta, nu e nimic ne-etic.
    – PPC- aici e de fapt cred discutia cu cele mai multe implicatii in operational. Acum, nu imi dau seama daca esti un singur om care le face si design, si programare, si promovare, si tot. Daca sunteti mai multi, poti incerca sa imparti conturile de promovare – ai 2 colegi si fiecare gestioneaza cate unul, astfel incat sa pastrezi datele de vanzare efectiva cat mai impartite. Daca esti doar tu, atat timp cat ii informezi si ei aleg sa lucreze cu tine, iar tu poti avea auto-disciplina astfel incat sa nu le faci niciunuia rau folosind datele celuilalt, eu zic ca nu e nicio problema.

  8. Te felicit pentru intrebare, doar ca iti pui aceasta problema si meriti felicitari.

    Trei idei
    1. fa o comparatie a pozitionarii, sa fii siguri ca nu compari gresit. De exemplu – daca as face un magazin pentru Mobexpert si unul pentru IKEA nu mi se pare ok. Daca as face un magazin pentru Mobexpert si unul pentru Dorel SRL care face mobila la comanda, atunci mi se pare ok.
    2. clar Clientul mai mic va beneficia de know-how-ul pe care tu il acumulezi cu clientul mai mare, care are posibilitatea si iti va cere solutii mai complexe, pe care, dupa ce le vei constientiza si implementa le vei putea transfera mai usor (mai ieftin) la Clientul mai mic, aici nu mai e ok.
    3. in unele situatii am preferat sa zic pas, relatia cu Clientul vechi era atat de buna incat nu merita sa o periclitez. In alte situatii am anuntat, mai ales cand relatia cu Clientul vechi scartaia, de cele mai multe ori renuntau ei. Din experienta, ca sa spun asa, pana la urma ar trebui sa ramai cu unul singur.

    Cel mai bun răspuns

Lasă un răspuns lui Roxana Olaru

Browse