Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Ne pare rau dar nu ai permisiunea sa adaugi intrebari.
Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

123

Este content marketingul o pierdere de vreme si de bani?

Oli-Gardner

Sursa articol: https://unbounce.com/product-marketing/product-awareness-data-and-lessons-learned/

Acest inceput de 2018 a venit pentru Oli Gardner, Co-founder Unbounce cu o provocare îndrăzneață. In incercarea de a creste numarul de vanzari pentru doua produse noi, a vrut sa faca un experiment in care sa creeze 30 de postări noi pe blog în termen de 30 de zile.

Fiind un marketer care nu practicase product marketing (marketingul de produs), asa cum chiar el spune, a adoptat o tehnica prin care vorbeste mai direct despre produse, oferind demo-uri interactive si cazuri interesante de utilizare, impreună cu un redesign al blogului doar pentru acest nou continut.

Iata la ce concluzii a ajuns Oli Gardner, Co-founder Unbounce:

  • A interpretat greșit ce este marketingul de produs: o funcție și un proces expansiv care include informații despre clienți, analiza datelor, validarea produselor, pozitionarea si cercetarea de piata.
  • Ceea ce facea de fapt era mai strans legat de awareness-ul produsului. Ca si in cazul multor alti comercianti de continut care vand servicii SaaS, avand putina influenta sau control asupra a ceea ce s-a intamplat cu oamenii dupa ce s-au înscris. Asa ca a repozitionat provocarea ca Luna de Constientizare a Produselor.

In urma analizelor, rezultatele au fost urmatoarele:

  • Ca parte atribuită achiziției clienților, conținutul pe care l-a scris pe blogul din ianuarie transforma cititorii în leaduri la o rată de 0,3%;
  • Redesignul i-a adus o rata de click de 1,32% (cea mai mare fiind in header);
  • 7,3% din totalul leadurilor au provenit din acest experiment;
  • Awareness-ul a crescut cu 18.4%.

kissmetrics-blog-nts (1)

Acești oameni se transformă vreodată în lead-uri?

Aproape niciodată, zice Oli Gardner: “Dar, evident, am avea mult mai puțin trafic si deci mai putin awareness dacă nu am publica nimic. Site-ul nostru ar fi doar o broșură. Dar cel mai mare dezavantaj de a nu avea un blog sunt linkurile obtinute din acesta”.

Potrivit raportului “Top Pages” a Open Site Explorer, nu există aproape niciun link către paginile de servicii ale Unbounce. Primele 217 de pagini legate, cu excepția paginii de pornire, sunt postări de blog și autori.

Prin urmare, fara aceste pagini nu ar avea autoritate și nici nu ar putea fi in prima pagina in motoarele de cautare pe frazele cele mai populare.

In acest caz, are rost sa facem content marketing in business-ul nostru?

“Da, pentru ca exista o serie de avantaje indirecte ale marketingului de conținut care conduc spre rezultate. Este vorba despre SEO. Contentul aduce linkurile, acestea aduc autoritatea, care la randul ei aduce rankingul, care, in cele din urma aduce pe site vizitatori cu intenție comerciala.”, spune Oli Gardner. 

“Trebuie doar sa intelegem nuantele prin care ne masuram rentabilitatea investitiei astfel incat sa nu fim descurajati de valorile și numerele pe care tocmai le-am împartasit”

Citeste articolul integral aici: https://unbounce.com/product-marketing/product-awareness-data-and-lessons-learned/

Raspunde la aceasta intrebare