Eroare actualizare stoc magazin online. Reclamatie ANPC
RaporteazaPlease briefly explain why you feel this question should be reported .
Buna ziua,
Dintr-o eroare de actualizare a stocului magazinului online, clientul a plasat o comanda pentru un produs care desi aparea ca disponibil, nu se mai afla fizic in stoc (mentionez ca este vorba despre incaltaminte)
Cand a fost anuntat telefonic despre acest lucru, a anunat ca va face plangere la ANPC.
Ce este de facut in aceasta situatie si cum se interpreteaza OUG 34/2014 in acest caz? Contractul la distanta se considera incheiat in momentul plasarii comenzii sau in momentul achitarii produsului?
Va multumesc anticipat.
Răspunsuri ( 9 )
Contractul la distanta se considera incheiat in momentul prevazut de tine in contractul afisat pe site, pe care tu l-ai facut si pe care clientul trebuia sa bifeze ca il accepta in momentul in care a plasat comanda.
Unele siteuri au prevazut ca este considerat incheiat contractul dupa ce se confirma clientului comanda prin email sau SMS.
Nu va mai bateti joc de clienti cu magazine in care aspectele legate de functionarea legala sunt facute pe genunchi.
Sigla trusted.ro ar trebui sa fie obligatorie prin lege inainte de deschiderea unui magazin online.
Un pic offtopic: Din experienta iti sugerez un deal cu clientul, e greseala voastra, ofera i un voucher, o gratuitate, un discount. Reclamatiile la anpc pot duce la o „vizita de lucru” incheiata cu „macar” 5000 lei amenda. Este mai simplu sa pierzi 200lei cu un client recalcitrant decat sa verifici ce „zice” legea.
Chillax, nu este o problema majora. Ce iti trebuie sunt Termeni si Conditii facute de avocati, ca sa n-ai probleme la ANPC cu asta, pt ca odata reclamat la ANPC, acestia verifica tot, nu doar problema expusa in reclamatie. Personal in cazul putin probabil in care iei amenda, cred ca o poti contesta cu succes
Elian: Am vazut site-uri cu sigla TRUSTED care au avut fix problema expusa mai sus. Asa ca, te rog, mai usor cu lobby-ul pentru Trusted. Exagerezi. 🙂
Mesajele de pe site sunt corecte, in sensul ca primul, cel de confirmare a primirii comenzii, mentioneaza si faptul ca nu reprezinta confirmarea disponibilitatii produsului si ca va fi contactat ulterior pentru finalizarea comenzii.
Incercam sa le imbunatatim in functie de feedback-ul clientilor, respectand legea, care din pacate nu este foarte clara cu privire la drepturile si obligatiile comerciantului.
Ion, spune-le asta celor de la Crystal Glamour al caror patron se racoreste si se bronzeaza cu dungi pt n infractiuni. Site cu sigla Trusted
Eu cred ca aici sunt comercianti care incearca sa se informeze si sa respecte legea. De aceea citesc si eu forumul. Sunt adeptul unei intelegeri amiabile intre parti, indiferent de problema aparuta.
Dar nu pot fi de acord cu o situatie ca cea descrisa aici si cu acceptarea atitudinii clientului. Nu ai livrat nici un produs, e o greseala de organizare care poate aparea oricand. Ai fost deschis si ai informat clientul. E suficient. Plangerea asta la ANPC a devenit un fel de actiune universala pentru oricine. In situatia asta e chiar ridicola. Toata lumea a uitat sa discute mai intai si sa inteleaga problema, desi ca e un fel efort colectiv de educare a publicului in sensul asta. Dar creste exponential si numarul clientilor care uita sa comunice mai inati.
In termeni si conditii, consulta un avocat despre cum poti sa formulezi un capitol despre „Limitarea raspunderii pentru produse si servicii” care sa acopere si situatii de felul asta. In general trebuie sa ai mentiuni clare.
Plangerea la ANPC pentru comandarea unui produs unde nu exista un stoc este o plangere aflata in suspensie.Practic un client comanda un produs pe care il vede in stoc dar nu primeste nimic.Dpdvd legal, reclamantul in afara de `daune morale`nu are nimic.Acele daune sunt hilare.Grav este atunci cand un client comanda un produs si primeste alt produs din cauza lipsei de stoc.Atunci exista incadrari solide.Cei de la ANPC primesc zilnic plangeri caraghioase, pe care unii oameni le fac din lipsa de cunostinte legale.Atentie mare atunci cand faceti plangeri nefondate caci unele companii au avocati care vor scoate banii primiti amenda de la ANPC{daca aceasta este contestata si are castig de cauza}.Un client care face o plangere stupida si de de asemenea o recenzie stupida, daca ajunge in instanta cu o companie, este un adevarat circ pentru reclamant.Am avut ocazia sa aud clienti care spuneau:Eu pot sa cumpar online orice, sa trec cu el prin apa, noroi si foc.Magazinul are obligatia sa imi returneze banii in doua saptamani.De aici va puteti da seama ce oameni viziteaza ANPC, printre cei indreptatiti sa o faca.