eMAG.ro planuieste investitii de 3,2 miliarde lei, in urmatorii 3 ani
Retailerul online eMAG.ro anunta, intr-un comunicat de presa, ca intra intr-o noua etapa de dezvoltare, cu investitii de 3,2 miliarde de lei in urmatorii 3 ani, pentru a sustine dezvoltarea accelerata a comertului online. In plus, anunta o evolutie a echipei executive, care va conduce extinderea companiei la nivel regional: Tudor Manea (Director General in ultimii 6 ani) preia rolul de CEO de la Iulian Stanciu; acesta devine Presedinte Executiv eMAG si va fi in continuare implicat in conturarea strategiei de dezvoltare, in analiza, prioritizarea si aprobarea investitiilor si bugetelor, alaturi de noul CEO.
„Sunt onorat sa conduc eMAG in aceasta noua etapa in care vom folosi experienta si know-how-ul celor aproape 20 de ani de comert online pentru a le oferi o experienta buna clientilor, dar si pentru a ajuta la dezvoltarea mediului antreprenorial. Investitiile pe care le vom face in urmatorii trei ani ne vor ajuta sa le oferim clientilor nostri o gama mai mare de produse si preturi mai bune, viteza la livrare, dar si o simplificare a procesului de plata. Ne propunem, de asemenea, ca prin infrastructura pe care o construim, sa ajutam antreprenorii locali sa faca tranzitia in online mai usor, transferand din experienta dobandita de noi”, a declarat Tudor Manea (foto, CEO eMAG).
„Credem ca avem in fata foarte multe oportunitati, odata cu dezvoltarea economiei digitale. In acest sens, vom accelera foarte mult investitiile in transformarea eMAG intr-un ecosistem regional de tehnologie si comert”, transmite Iulian Stanciu (Presedinte Executiv eMAG). In urmatorii 3 ani, grupul eMAG isi va consolida prezenta in regiune prin urmatoarele investitii:
- 785 de milioane de lei se vor duce catre dezvoltare internationala
- in Ungaria (unde compania a fuzionat cu Extreme Digital in urma cu 2 ani), tinta este de a atinge vanzari de 1 miliard € in urmatorii 5 ani
- in Bulgaria, va continua extinderea prezentei fizice (dupa ce anul trecut a inaugurat primul showroom local, la Sofia) si se va concentra pe dezvoltarea si imbunatatirea serviciilor
- un buget de 447 de milioane de lei va fi alocat pentru dezvoltarea de tehnologie romaneasca pe care eMAG sa o exporte in toate tarile unde compania este prezenta si de care sa beneficieze si ceilalti antreprenori din ecosistem; compania investeste in dezvoltarea echipei de tehnologie (care in prezent numara peste 700 de oameni), in 2021 urmand sa fie extinsa cu alti 100; tehnologiile dezvoltate de catre IT-istii eMAG integreaza inteligenta artificiala, cu scopul imbunatatirii experientei de cumparare, incepand din depozit (unde ajuta la optimizarea rutei de colectare a produselor comandate si la un timp de livrare foarte bun), pana la cautarea pe site-ul si aplicatia mobila eMAG (astfel incat clientii pot sa identifice cat mai simplu si rapid produsele dorite)
- eMAG Marketplace (care este estimat sa ajunga la 45.000 de selleri romani in 3 ani, de la 25.000, cati sunt acum) va beneficia de o infuzie de capital de 251 de milioane de lei; in 2020, volumul vanzarilor realizate de catre vanzatorii romani din eMAG Marketplace a crescut cu peste 90% YoY, ajungand la 25 milioane de produse
- pentru a putea sustine o gama mare de produse si a creste viteza de livrare, pe fondul cresterii accelerate a comertului online, compania va investi 990 de milioane de lei, in logistica pentru infrastructura digitala – noul hub logistic de la Joita (jud. Giurgiu) va deveni complet operational in septembrie 2022, iar reteaua easybox va fi dublata in urmatoarea perioada (pentru a face livrarea mai usoara, predictibila si rapida)
- 740 de milioane de lei vor insemna investitii in alte companii, prin intermediul programului eMAG Ventures – unele deja cunoscute, in care eMAG este deja investitor (ca Tazz by eMAG sau Sameday), altele noi, care aduc inovatii in produse si servicii pentru clienti
- un buget de 45 milioane de lei va merge in directia unor programe de invatare accelerata – Upgrade (program de dezvoltare in cariera si de crestere a competentelor in digital marketing, tehnologie, analiza de business si de procese), programele de management in parteneriat cu universitati de prestigiu (Harvard, Yale sau Stanford), programul Future 25 (prin intermediul caruia tineri talentati sunt selectati pentru a se antrena sa devina lideri in e-commerce); in plus, anual, angajatii eMAG beneficiaza de peste 45.000 de ore de invatare si training
Comentarii ( 2 )
[…] eMAG anunta, intr-un comunicat de presa, bilantul pentru planul de investitii lansat in 2021 (3,2 miliarde de lei, in 3 ani). In primul an, investitiile au depasit 1 miliard de lei, iar in […]
[…] intr-o noua etapa de dezvoltare, eMAG isi propune sa isi consolideze prezenta in regiune, prin investitii de 3,2 miliarde de lei in urmatorii 3 ani, pentru a deveni un ecosistem regional de tehnologie. Investitiile vor sustine crearea de […]