Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

eMAG a atins un nivel „net 0” al emisiilor de dioxid de carbon

Grupul eMAG a neutralizat amprenta de carbon generata de operatiunile sale prin compensare (a atins un nivel „net 0” pentru emisiile directe aferente activitatii proprii) si se angajeaza sa reduca la zero amprenta de carbon a produselor si serviciilor pe intregul lant de aprovizionare, in urmatorii 10 ani. Potrivit calculelor Ernst&Young Amsterdam, in ultimul an, eMAG a reusit sa reduca emisiile generate de operatiunile sale cu 8%: de la 9.993 de tone (in 2019), la 9.216 de tone (in 2020), transmite comapnia, intr-un comunicat de presa.

Atingerea obiectivului „net zero”  in ceea ce priveste impactul direct al operatiunilor eMAG face parte dintr-un plan amplu de masuri pentru protectia mediului, aplicate in 3 zone principale de impact, enumerate mai jos.

1. Operatiuni proprii sustenabile, care reduc emisiile de gaze cu efect de sera:

  • reteaua easybox (care a ajuns in prezent la peste 1.000 de unitati in toata tara), prin intermediul careia nivelul emisiilor directe de carbon pentru operatiunile din Romania a fost redus cu 15,8%; impactul este generat de livrarile last mile (avand in vedere ca un curier efectueaza un singur traseu pentru livrarea unui numar mai mare de colete la easybox), situatie in care nivelul emisiilor este redus cu 95%, comparativ cu o livrare standard (potrivit unui studiu din 2019)
  • flota de autovehicule 100% electrice face si ea parte din demersurile de reducere a nivelului de poluare din centrele urbane si a amprentei de carbon; pana la sfarsitul lui 2021, eMAG are in plan extinderea flotei de masini electrice la 100 de vehicule, care le vor inlocui pe cele conventionale
  • infrastructura cu impact redus asupra mediului este un alt exemplu – vezi parcul industrial din comuna Joita (jud. Giurgiu), care va fi alimentat in totalitate cu energie din surse regenerabile, generata la fata locului; acesta va dispune de un total de 40.000 de panouri fotovoltaice si de un proiect de impadurire pe o suprafata de 10 hectare

2. Economia circulara:

  • sectiunea de produse resigilate (existenta pe eMAG.ro de peste 10 ani) creste ciclul de viata al acestora, reintrarea in circuitul de utilizare facnadu-se la un pret mai mic; oferind din nou valoare produselor deja desigilate, compania contribuie la reducerea cantitatii de deseuri
  • participa la programul guvernamental „Rabla pentru electrocasnice”, prin intermediul caruia este stimulata achizitia de produse eficiente din punct de vedere energetic

3. Sustinerea initiativelor sustenabile, de compensare a emisiilor de carbon, la nivel local:

  • implicarea in initiative de conservare si de impadurire a padurilor din Muntii Fagaras, printr-un parteneriat cu Fundatia Conservation Carpathia, contribuind la restaurarea ecosistemelor naturale, in beneficiul biodiversitatii si al comunitatilor locale; viziunea fundatiei este de a crea un veritabil Yellowstone european, in Romania
  • colaboreaza cu Green Tech si isi compenseaza amprenta de carbon prin intermediul singurului proiect de reducere a emisiilor prin reciclarea PET-urilor (acreditat Gold Standard, la nivel european); Green Tech inchide circuitul deseurilor de plastic PET, recicland 2 miliarde de sticle folosite anual si utilizeaza plasticul recuperat pentru a crea produse noi

„Transformam operatiunile noastre astfel incat sa reducem emisiile de carbon si vom ajuta si partenerii sa faca acelasi lucru, prin Angajamentul pentru Mediu. De asemenea, vom sustine initiativele care sechestreaza carbon, pentru a ramane net zero pentru emisiile directe aferente activitatii noastre, dar si pentru a deveni net zero pe intregul lant de aprovizionare si vanzare”, a transmis Tudor Manea (foto, CEO eMAG).

Comentariu ( 1 )

  1. […] eMAG a dezvoltat deja un set de initiative menite sa reduca emisiile de carbon si sa promoveze un comportament responsabil fata de mediu. Strategia companiei vizeaza, in aceasta etapa, optimizarea proceselor logistice, pentru reducerea emisiilor directe generate prin activitatea sa, dar si a emisiilor generate de partenerii sai, pe intregul lant valoric. In 2021, eMAG a neutralizat prin compensare amprenta de carbon generata de operatiunile sale directe. […]

Leave a reply