Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

eMAG anunta ca va dubla vanzarile pe segmentul wearables

Piata locala a gadgeturilor smart a cunoscut in ultimii ani una dintre cele mai spectaculoase evolutii din segmentul produselor electronice. Ceasurile inteligente si bratarile fitness sunt in topul preferintelor clientilor, urmate de gadgeturile Smart Home, precum alarmele si senzorii cu infrarosu, yalele electromagnetice sau prizele inteligente.

In 2015, clientii eMAG au cumparat peste 14.000 de smartwatch-uri si bratari fitness, cu 300% mai mult fata de anul precedent si in valoare de peste 7,5 milioane de lei. Evolutia va continua si in 2016, cand numarul acestor gadgeturi cumparate de pe eMAG se va dubla, atingand pragul de 30.000 de unitati vandute. Volumul gadgeturilor smart achizitionate de pe eMAG reprezinta aproximativ 40% din numarul de unitati vandute in total in Romania.

Conform estimarilor eMAG referitoare la intreaga piata de wearables, in 2015 s-au vandut cumulat peste 35.000 de smartwatch-uri si bratari fitness, iar anul acesta volumul va ajunge la 75.000 de unitati. Ceasurile inteligente au reprezentat 75% din total.

„Diversificarea gamei de produse si preturile accesibile pentru publicul general sunt cateva dintre motivele care au dus la avansul accelerat al pietei de wearables la nivel local. Estimam ca, in viitorul apropiat, Apple va lansa oficial pe piata din Romania Apple Watch, iar acest lucru va duce cu siguranta la o crestere a vanzarilor pe intreaga categorie. Preconizam ca, in maxim 3 ani, piata locala va atinge pragul de aproximativ 200.000 unitati vandute”, spune Stejara Pircan (Commercial Director Hard Lines eMAG).

Potrivit eMAG, si dezvoltarea Smart Home si Internet of Things este un factor de crestere a consumului de pe telefoanele mobile si, implicit, a cererii pe segmentul smartwatch. Interesul crescut pentru acest tip de gadgeturi influenteaza si piata de accesorii. În perioada imediat urmatoare, clientii vor beneficia de cea mai mare gama de produse wearables, dar si de o gama completa de accesorii pentru acestea prin intermediul eMAG si eMAG Marketplace.

Top wearables

Topul celor mai cumparate gadgeturi smart, dupa valoarea comenzilor, este condus de ceasul Samsung Gear S (model Super Amoled, memorie interna de 4GB, conectivitate 3G, de culoare neagra), urmat de Samsung Galaxy Gear Fit (modelul de culoare neagra), Motorola Moto 360 (modelul de culoare gri) si de Fitbit Charge HR (modelul de culoare neagra, cu autonomie de 5 zile).

„Paradigma de consum se schimba rapid, iar acest lucru influenteaza direct modul in care marii producatori de hardware din industrie gandesc gamele de produse, combinand inovatiile tehnologice cu ultimele tendinte in materie de design si culori. Clientii isi doresc gadgeturi care integreaza mai multe functionalitati si prefera smartwatch-urile cu display rotund si design clasic si bratarile fitness, care pot fi usor si accesorii fashion”, adauga Stejara Pircan.

In cosul de cumparaturi, alaturi de ceasuri inteligente si bratari fitness, clientii au mai adaugat telefoane mobile, periferice PC, dar si electrocasnice mari si mici. Anul trecut, valoarea medie a achizitiei pe segmentul smartwatch-uri si bratari fitness a fost de aproximativ 550 de lei.

Peste 83% dintre clientii eMAG care au achizitionat anul trecut ceasuri inteligente si bratari sunt barbati. În ceea ce priveste varsta, 74% din ei sunt intre 25 si 44 de ani. In perioada urmatoare, odata cu diversificarea modelelor si culorilor pentru dispozitivele purtabile, ponderea publicului feminin va creste semnificativ.

Black Friday si lunile decembrie, februarie si martie sunt perioadele de shopping cu cele mai mari vanzari de ceasuri inteligente si bratari fitness. Principalele modalitati de utilizare a acestor gadgeturi sunt: sport, fashion si monitorizarea sanatatii.

Dispozitive Smart Home

Daca pana acum, smart tv-urile erau produsele din categoria smart home cu cele mai multe comenzi, odata cu evolutia noilor tehnologii pentru locuinte, clientii eMAG au inceput sa se orienteze si catre alte game, de la senzori cu infrarosu, senzori de miscare, yale electromagnetice, pana la prize inteligente. La finalul acestui an, categoria gadgeturilor smart pentru casa de la eMAG va inregistra o crestere majora.

Topul gadgeturilor smart pentru locuinte este condus de alarme si accesorii, cu 60% din totalul comenzilor inregistrate in 2015, urmate de camere de supraveghere (22%) si de senzori si module Smart Home (18%).

Publicul este preponderent masculin, iar 73% dintre ei au varsta cuprinsa intre 25 si 44 de ani. Principalele motive pentru achizitionarea acestor produse sunt siguranta si controlul de la distanta al anumitor aparate din casa.

Stejara Pircan, Commercial Director Hard Lines eMAG

Cu o experienta de peste 15 ani in retail, Stejara Pircan s-a alaturat echipei eMAG in 2014 si de atunci coordoneaza divizia Comercial – Hard Lines, unul dintre cele mai provocatoare departamente din companie, cu o echipa formata din 65 colegi.

Absolventa a Universitatii „Babes-Bolyai” din Cluj Napoca si a unui master in Administratie si Management in cadrul Institutului Economic al Universitatii din Clermont – Ferrand, Stejara Pircan si-a inceput cariera in cadrul lanţului de hypermarketuri Carrefour, unde a trecut de la manager pe divizia puternica de electrocasnice mici şi mari, la  poziţia de Appliances-Electronic-IT Purchase Director. Au urmat e-Boda, producator local de electronice in cadrul caruia managerul a detinut functia de Business Development Director si Skin Media, companie autohtona de distributie IT, unde Stejara a coordonat departamentul comercial din pozitia de  Commercial Director.

Fondat in 2001 de antreprenori romani, eMAG este un pionier al pietei de comert online din Romania si a devenit un lider regional, cu prezenta in Bulgaria, Ungaria si Polonia. De 15 ani investeste constant in servicii care ajuta clientii sa salveze timp si bani, servicii care au in spate tehnologii dezvoltate in Romania.

Cu o gama de produse in continua crestere atat prin oferta proprie, cat si prin partenerii din Marketplace, eMAG este locul unde oricine poate cauta si comanda orice, de oriunde. Clientii beneficiaza de servicii cu valoare adaugata precum 30 de zile drept de retur, deschiderea coletului la livrare, call center 24/7, Service Pick Up and Return, finantare in rate prin eCredit, aplicatia de mobil si „Plata cu un click”, serviciul de comanda instant prin swipe.

In oferta eMAG, clientii pot gasi o gama mare de produse listate, de la IT, telefoane mobile, electronice, electrocasnice si carti, si pana la articole pentru copii, casa, gradina, masina si sport.

emag-piata-wearables

Leave a reply