Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Nu ai cont inca? Creează un cont nou pentru a avea acces in toate sectiunile ECOMpedia.ro.

ECOMpedia implineste 8 ani si face o analiza a comertului online, cu toate provocarile din 2020

La mijlocul lunii iulie, ECOMpedia.ro sarbatoreste 8 ani de existenta pe piata din Romania, perioada in care domeniul comertului online s-a schimbat in ritm accelerat. In cei 8 ani de existenta ECOMpedia, piata e-commerce a crescut anual cu cate doua cifre, intre 25-35%. Totodata, ultimul deceniu a adus si o schimbare in ceea ce priveste produsele disponibile in comertul online. La inceputul anilor 2000, focusul era pe IT&C si electronice sau electrocasnice, dar in 2020 vorbim deja de materiale de constructie, alimente, produse de ingrijire personala sau haine.

„ECOMpedia si-a propus inca de la lansare sa ajute 10.000 de magazine in acest proces de a migra din offline in online. Parte din acest ambitios target l-am atins. Am ajuns, in acesti 8 ani, la peste 1,5 milioane de oameni din industria de e-commerce si marketing digital. Totodata, ne bucuram sa punem la dispozitia antreprenorilor un ghid complet pentru adaptarea la comertul pe internet: «Tot ce trebuie sa stii despre un MAGAZIN ONLINE, ghidul incepatorului». Acesta a fost realizat impreuna cu specialistii de top din Romania. In 2020, deja am inregistrat peste 750 de descarcari si observam astfel ca inca e loc de crestere in e-commerce si ne bucuram sa le fim alaturi celor care fac primul pas in aceasta industrie sau celor care vor sa-si dezvolte afacerile”, a transmis Liviu Taloi (foto, Fondator ECOMpedia.ro).

In acesti 8 ani s-a produs si una dintre cele mai mari schimbari cand vine vorba despre consumatorul final: navigatul si achizitia s-au mutat de pe computerul clasic pe telefon. Astfel, s-a produs o schimbare de paradigma in comertul online, ceea ce a influentat atat modalitatile de promovare, cat si imbunatatirea infrastructurii magazinelor online.

Lectii pentru antreprenorii de azi si de maine, din industria e-commerce

Provocarile pandemiei COVID-19 din acest an au demonstrat ca inca este loc de crestere in zona e-commerce. Liviu Taloi indica si un procent care pune Romania in fata unei oportunitati imense: tara noastra are cea mai mica rata de IMM-uri care vand online (doar 11%, conform indicelui DESI). Estimarea ECOMpedia este ca sub 50% au site-uri pregatite pentru acest nou val de utilizatori care folosesc doar telefonul pentru a cumpara.

Lectii invatate in 8 ani de ECOMpedia.ro:

  • Comertul poate exista oriunde, de la un anunt pe o platforma social media, pana la un magazin online intr-un marketplace.
  • Provocarile sunt numeroase si trebuie luate in calcul inainte de debut, de la costuri si cerinte pentru dezvoltatorul magazinului online, pana la metode de plata si logistica de livrare.
  • Magazinul tau online trebuie lansat ieri, daca se poate. Orice asteptare poate dauna afacerii.
  • Instruirea permanenta e vitala intr-un domeniu atat de dinamic.
  • Colaborarea cu echipa si partenerii e cruciala in e-commerce.

ECOMpedia.ro estimeaza ca 2020 ar putea fi anul cu cea mai mare migrare offline-online, dar si o consolidare a activitatii pentru zona digitala a afacerii. O astfel de transformare va fi vizibila atat pentru jucatori mici, dar mai ales pentru cei mari. Totodata, accentul va fi pus pe trei piloni de crestere si de castigare a increderii clientilor: livrare, ambalare si siguranta sanitara sporita. Pe partea consumatorilor, Liviu Taloi preconizeaza ca vor incepe sa cumpere multi clienti noi, care pana acum au preferat cumparaturile offline.

„Principalii retaileri online, o parte fiind si clientii mei, au investit in cresterea departamentului de call-center, pentru a raspunde nevoilor unui val nou de clienti, de regula novici in zona de e-commerce, cu raspunsuri simple si vocabular simplu. Vedem astfel aceasta oportunitate majora a e-commerce-ului care vine sa scape de faliment multe industrii in acest moment. Acest nou val de clienti este atat un succes pentru comertul online, cat si o provocare imensa pentru magazine, deoarece site-urile trebuie si mai mult simplificate si testate pentru acestia, cu accent pe o abordare mai prietenoasa”, mai spune Liviu Taloi.

Leave a reply