Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

ECOMpedia implineste 8 ani si face o analiza a comertului online, cu toate provocarile din 2020

La mijlocul lunii iulie, ECOMpedia.ro sarbatoreste 8 ani de existenta pe piata din Romania, perioada in care domeniul comertului online s-a schimbat in ritm accelerat. In cei 8 ani de existenta ECOMpedia, piata e-commerce a crescut anual cu cate doua cifre, intre 25-35%. Totodata, ultimul deceniu a adus si o schimbare in ceea ce priveste produsele disponibile in comertul online. La inceputul anilor 2000, focusul era pe IT&C si electronice sau electrocasnice, dar in 2020 vorbim deja de materiale de constructie, alimente, produse de ingrijire personala sau haine.

„ECOMpedia si-a propus inca de la lansare sa ajute 10.000 de magazine in acest proces de a migra din offline in online. Parte din acest ambitios target l-am atins. Am ajuns, in acesti 8 ani, la peste 1,5 milioane de oameni din industria de e-commerce si marketing digital. Totodata, ne bucuram sa punem la dispozitia antreprenorilor un ghid complet pentru adaptarea la comertul pe internet: «Tot ce trebuie sa stii despre un MAGAZIN ONLINE, ghidul incepatorului». Acesta a fost realizat impreuna cu specialistii de top din Romania. In 2020, deja am inregistrat peste 750 de descarcari si observam astfel ca inca e loc de crestere in e-commerce si ne bucuram sa le fim alaturi celor care fac primul pas in aceasta industrie sau celor care vor sa-si dezvolte afacerile”, a transmis Liviu Taloi (foto, Fondator ECOMpedia.ro).

In acesti 8 ani s-a produs si una dintre cele mai mari schimbari cand vine vorba despre consumatorul final: navigatul si achizitia s-au mutat de pe computerul clasic pe telefon. Astfel, s-a produs o schimbare de paradigma in comertul online, ceea ce a influentat atat modalitatile de promovare, cat si imbunatatirea infrastructurii magazinelor online.

Lectii pentru antreprenorii de azi si de maine, din industria e-commerce

Provocarile pandemiei COVID-19 din acest an au demonstrat ca inca este loc de crestere in zona e-commerce. Liviu Taloi indica si un procent care pune Romania in fata unei oportunitati imense: tara noastra are cea mai mica rata de IMM-uri care vand online (doar 11%, conform indicelui DESI). Estimarea ECOMpedia este ca sub 50% au site-uri pregatite pentru acest nou val de utilizatori care folosesc doar telefonul pentru a cumpara.

Lectii invatate in 8 ani de ECOMpedia.ro:

  • Comertul poate exista oriunde, de la un anunt pe o platforma social media, pana la un magazin online intr-un marketplace.
  • Provocarile sunt numeroase si trebuie luate in calcul inainte de debut, de la costuri si cerinte pentru dezvoltatorul magazinului online, pana la metode de plata si logistica de livrare.
  • Magazinul tau online trebuie lansat ieri, daca se poate. Orice asteptare poate dauna afacerii.
  • Instruirea permanenta e vitala intr-un domeniu atat de dinamic.
  • Colaborarea cu echipa si partenerii e cruciala in e-commerce.

ECOMpedia.ro estimeaza ca 2020 ar putea fi anul cu cea mai mare migrare offline-online, dar si o consolidare a activitatii pentru zona digitala a afacerii. O astfel de transformare va fi vizibila atat pentru jucatori mici, dar mai ales pentru cei mari. Totodata, accentul va fi pus pe trei piloni de crestere si de castigare a increderii clientilor: livrare, ambalare si siguranta sanitara sporita. Pe partea consumatorilor, Liviu Taloi preconizeaza ca vor incepe sa cumpere multi clienti noi, care pana acum au preferat cumparaturile offline.

„Principalii retaileri online, o parte fiind si clientii mei, au investit in cresterea departamentului de call-center, pentru a raspunde nevoilor unui val nou de clienti, de regula novici in zona de e-commerce, cu raspunsuri simple si vocabular simplu. Vedem astfel aceasta oportunitate majora a e-commerce-ului care vine sa scape de faliment multe industrii in acest moment. Acest nou val de clienti este atat un succes pentru comertul online, cat si o provocare imensa pentru magazine, deoarece site-urile trebuie si mai mult simplificate si testate pentru acestia, cu accent pe o abordare mai prietenoasa”, mai spune Liviu Taloi.

Comentariu ( 1 )

  1. […] mai mari comunitati e-commerce din Romania, ECOMpedia.ro, site care a implinit in vara trecuta 8 ani de existenta. Si care a castigat recent un premiu GPeC, fiind numita „cea mai buna resursa edicationala pentru […]

Leave a reply