Ecommerce Europe cere UE plati electronice autentificate targetat
Ecommerce Europe (asociatia care reprezinta peste 25.000 de companii online europene) cere legislatorilor din Uniunea Europeana sa impuna o autentificare dinamica a platilor electronice, nu axarea pe o singura metoda, transmite Ecommerce Europe intr-un comunicat de presa. Cerinta vine in contextul in care Autoritatea Bancara Europeana/European Banking Authority (EBA) analizeaza momentan o noua versiune a standardelor tehnice de autentificare online a clientilor (Payments Services Directive 2).
Membrii Parlamentului European vor analiza propunerile, iar Ecommerce Europe le cere acestora sa aiba in vedere ca retailerii online trebuie ajutati si stimulati, prin asigurarea unui mediu online in care plata electronica e verificata prin metode de autentificare dinamice si inovatoare, care sa nu restranga mai mult procedurile impuse comerciantilor si clientilor online. Astfel, scrie asociatia europeana, viitorul e-commerce-ului pe vechiul continent nu va fi pus in pericol. Ecommerce Europe propune autentificarea targetata, o alternativa neutra din punct de vedere tehnologic, care lupta cu frauda online.
Marlene ten Ham, Secretar General al Ecommerce Europe, a explicat ca „avantajul unic al e-commerce-ului este capacitatea de a oferi clientului metode de cumparare rapide, accesibile si sigure ale unor bunuri/servicii care altfel nu le-ar fi altfel la indemana. Sectorul e-commerce se indreapta din ce in ce mai mult spre oferte personalizate oferite clientilor, iar europenii s-au obisnuit cu acest nivel ridicat al accesibilitatii. Propunerea de a aplica un standard unic de autentificare pentru toate tranzactiile mai mari de 10 € ameninta echilibrul complex al unui check-out usor, ceea ce are drept consecinta o autentificare mai complicata si din ce in ce mai multe cosuri abandonate”.
Leave a reply