E gresit daca sterg produsele pe care nu le mai vreau pe site?
RaporteazaPlease briefly explain why you feel this question should be reported .
Salut,
Folosesc o platforma Shopmania si ma apropii de limita de 10000 de produse.
Circa 1000 de produse imi sunt total inutile, pentru ca nu se mai fabrica si nu vor mai reintra niciodata in stoc.
Ce sa fac cu ele? Cel mai simplu ar fi sa le sterg ca sa am loc pentru altele …
Trebuie sa mentionez ca platforma afiseaza eroare 404 la link-urile inexistente, iar dupa 10 secunde se face redirect la homepage.
Stiu ca s-a mai discutat despre asta, dar vad ca raspunsurile sunt mai vechi…
In Search Console la 404 scrie ca nu trebuie sa ma alarmez daca link-urile nu mai sunt valabile pentru ca nu imi afecteaza PR… dar nu stiu daca sa cred asta.
Multumesc!
Răspunsuri ( 7 )
Ideal e sa redirectezi linkurile spre o categorie parinte sau spre un produs asemanaror.
Cu pr nu am inteles, daca e vorba de pagerank, minunea asta nu mai e actualizata de ani buni.
In alta ordine de idei, ai grija si ce stergi: in paginile de brand ideal e sa ai minim 6-12 produse pentru relevanta in google, in caz contrar ajungi la pagini cu content insuficient, uneori motiv de penalizare.
Succes
Multumesc pentru raspuns!
(pr=pagerank) :))
Paginile/produsele care mi-au adus vizualizari si vanzari, dar nu mai sunt de actualitate (produsul nu se mai fabrica) nu le sterg… ele sunt afisate in continuare intact, doar ca nu mai este activ butonul de „adauga in cos” si apare mesajul „acest produs nu mai este disponibil pentru comercializare” (ex: https://www.ejuniorul.ro/cumpara/domnul-cap-de-cartof-din-toy-story-7681919)
Cele care nu au avut decat 1-2 vizualizari desi sunt prezente pe site de ceva vreme sunt problema mea (le-am pus ptr ca erau in feed-ul furnizorului desi nu le-am dat nicio sansa de la inceput). Acum nu mai fac asta, ma uit bine in feed si pun doar ce e bun 🙂
Nu este recomandat sa stergi produsele ce au devenit intre timp disponibile decat daca(si spun asta pentru ca sunt multi care urmeaza regula fara rost) produsele respective nu sunt indexate de catre Google.
Se recomanda redirect doar in cazul in care produsul catre care se face redirect este din aceeasi categorie/brand/model/destinatie.
Eu unul recomand celor ce sunt in aceasta situatie sa lase produsele si link-ul asa cum sunt si un mic artificiu: sa nu mai poata fi afisate pe site in categorie sau la search sau in cazul altor actiuni ale vizitatorului pe site. Afisarea lor se face doar atunci cand vizitatorul intra din Google. Este obligatorie prezenta unui label cu „indisponibil”
Unde scrie mai exact asta:
„ideal e sa ai minim 6-12 produse pentru relevanta in google, in caz contrar ajungi la pagini cu content insuficient, uneori motiv de penalizare.”
Daca am 2 produse per categorie care se vand foarte bine, categoria respectiva chiar e accesata de utilizatori. Inseamna ca sunt motiv de penalizare?
„Tine” pana crapa. Google penalizeaza paginile cu continut insuficient. In cel mai fericit caz, le ignora.
Pagina respectiva o am de aproape 1 an de zile, nu a fost penalizata in niciun fel. Oricat de mic ar fi continutul unei pagini, atat timp cat este relevant pentru utilizator si accesat inseamna ca este buna.
Asta e parerea mea.
Ai avut activa o pagina cu 2 – 3 produse pe perioada lunga, ma refer la minim 6 luni? Acele produse erau cautate, pagina avea accesari? Se facea add to cart direct din pagina respectiva?
Detaliaza, chiar sunt curios cum de ai patit asta.