Rata de penetrare a serviciilor de e-fulfillment?

Intrebare

Salut

Intrebarea de 1000 de puncte de astazi:
De ce in Romania avem atat de putine magazine online care folosesc serviciile de tip e-fulfillment.

Multumesc,
Constantin Deocletian
HiFill.com

Topic deschis 0
Logistica Organizare magazin online Constantin Deocletian 2 ani 8 raspunsuri 204 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 8 )

  1. Salut, o sa-ti raspund sper la obiect pentru ca am luat in calcul recent posibilitatea de a externaliza prin e-fullfilment. Ce ma opreste momentan
    – cadrul legislativ instabil, care poate impacta serios, chiar fatal , marja de profit
    – teama de copiere a afacerii, aveti furnizori, clienti, volume, tot
    – proiectiile de vanzari pot fi iarasi eronate
    – lunile de vara, incepand din mai, chiar aprilie , in care vanzarile scad mult implicit profitul
    – neincrederea noastra ca popor, bazata pe fapte reale uneori

    Cred ca solutia ar fi un abonament de cateva luni gratuit + relocare gratuita daca e cazul + un contract care sa contracareze temerile de mai sus sau o deschidere pt clauze noi specificata ca punct de vanzare

    S-ar putea si ca acest concept sa nu prinda la noi, trebuie luata si aceasta varianta in calcul

  2. La aceasta intrebare raspunsul de 1000 de puncte probabil tot tu va trebui sa-l dai.

    Primele lucruri la care imi fuge gandul daca ar fi sa luam in considerare un serviciu de e-fullfilment sunt daca imi ofera vreo economie de cost si de ce as renunta la a avea access direct la produsele noastre.

    Haide sa luam niste date si sa ne scrii care ar fi costul lunar aproximativ al unui e-fullfilment

    stoc initial la 01.07.2016
    5900 bucati (2210 SKU)

    cantitate intrata in iulie
    1900 bucati

    cantitate iesita in iulie
    2300 bucati

    stoc final la 31.07.2016
    5500 bucati (2180 SKU)

    numar de comenzi in Iulie
    1000

    suprafata raft ocupata
    60 bucati/mp

    In plus, tinand cont ca nu mai avem acces la produse, ar fi interesant de stiut cat costa obtinerea anumitor informatii de pe un produs de la raft (clientii au intebari si cineva trebuie sa mearga la raft, sa ia produsul in mana ca sa putem oferi un raspuns clientului)

  3. Hello,

    -“cadrul legislativ instabil”, “neincrederea ca popor” – asa e din ’90 si pana azi, intotdeauna au supravietuit cei care s-au adaptat. Termenii contractuali si preturile se negociaza cu fiecare client in parte. Ca la croitor, trebuie sa simti ca porti haine lejere, ca nu te strange si nu te apasa nimic, sa te poti misca in voie.
    -“teama de copiere a afacerii, aveti furnizori, clienti, volume, tot”. Chiar daca ai avea un business servit pe tava, tot nu e o garantie ca reusesti sa faci ceva identic si care sa si mearga :).
    Un business se construieste in timp, impreuna cu furnizorii si clientii deopotriva. A propos de insight-uri pot sa iti dau si perspectiva noastra: in momentul in care ajung fluxurile de marfuri si date la noi, de fapt ni se transfera si responsabilitatea de a nu strica relatiile clientilor nostri cu furnizorii/clientii lor.
    Teama ta e justificata dar e subiectiva, la fel ca si raspunsul meu: Pentru noi focus-ul nu e ce face o firma ci cum sa facem sa mearga mai bine si mai usor treaba care ne e incredintata.
    A propos de lunile cu vanzari slabe si stocuri minime: la noi nu exista niciun abonament, platesti strict cat/ce folosesti.
    Ai zero stocuri – nu platesti depozitare. Si nu avem numar minim de comenzi.
    Top utilizatorile nostru forte sunt intelegerea si capacitatea de adaptare la nevoile clientilor.
    Ca sa mai destind putin atmosfera: sper ca raspunsul meu nu suna a exercitiu de PR 🙂

  4. Salut,

    Ar fi o greseala sa postez preturi aici, ne puteti trimite o solicitare pe e-mail catre office@hifill.com. Mai sunt cateva intrebari pe care vrem sa le punem si noi referitor la acest volum de comenzi.
    Multumesc!

  5. Multumesc pentru raspuns !

  6. Salut! Principalul motiv este, zic eu, ca proprietarul roman de magazin online mic-mediu (cei care ar putea fi clientii tai) sunt obisnuiti sa controleze indeaproape tot, sa aiba marfa si angajatii sub ochi, sa se implice personal. Un alt motiv ar fi faptul ca multi il considera un serviciu scump. O sa-ti dau insa un feedback sincer din punctul meu de vedere, in conditiile in care colaborez pentru unul din magazine cu un serviciu de Fulfill din Romania si am facut relativ recent un research despre problema asta.

    Sunt trei jucatori mari pe piata in domeniu, care merita luati in considerare. Doi in afara de voi. Nu dau nume, sunt sigur ca-i stii.

    Unul din ei este langa Brasov, total inaccesibil pentru mine, dificil si costisitor de transportat marfa la ei, si mai dificil de ajuns la ei daca apare o problema ce nu poate fi rezolvata prin telefon/email. Optiunea a picat din start din acest motiv. In rest au fost foarte deschisi la propunerile si necesitatile mele, erau dispusi sa ma ajute in toate solicitarile pe care le aveam.

    De voi am fost placut impresionat pentru viteza cu care am primit raspuns la cererea de oferta, insa neplacut impresionat de lipsa de flexibilitate manifestata fata de receptia produselor (primesc produsele la bax de 500 buc., diverse culori, receptia trebuie facuta la seturi de cate 10 buc. luate aleator din cele 500, introduse pe stoc si vandute ca seturi de 10; mi s-a spus intai ca nu se poate, apoi ca se poate dar se va calcula costul unui pachet ca 10 SKU separate adica 1 euro in plus pe comanda).

    Cu al treilea jucator din piata am ales sa colaborez datorita flexibilitatii la receptia marfii si a costului usor mai mic decat al vostru.

    Recomandarea mea: faceti un infografic cu o simulare a costului pentru un caz particular, cat ar costa 1000 de comenzi/luna trimise in regie proprie (sediu, depozitare, angajati, etc) si cat ar costa daca va ocupati voi. Si oferiti o mai mare flexibilitate fata de nevoile clientului, pentru ca niciun business nu seamana cu altul.

    Sper ca ti-am fost de folos 🙂

  7. Salut,
    Multumesc pentru feedback!
    Noi ne-am facut un cost pentru tot ce inseamna partea de receptie si cazul vostru era oarecum special, cu 2 paleti de produse atat de amestecate de la importator incat nici la voi nu era clar ce cantitati/sortiment aveti din fiecare produs.
    Un angajat in depozit te costa minim 8€ brut pe ora, asta fara celelalte costuri ale firmei repartizate uniform pe ora de munca. Mai pune si marja de profit pentru ce se munceste, pentru ca nimeni nu face munca patriotica. Iti iese un cost pe factura de ~20 euro+tva/ora de lucru.
    Pune-l sa faca receptia pt 2 paleti cu 4.000 sku si contorizeaza-l. Din experienta, pt ca e vorba de multa munca manuala iti zic ca o sa o scoata la capat in 3-4 ore cu toate produsele inapoi in cutii, rearanjate si numarate. Costul asta il ai intr-o firma mica-medie. Sub asa ceva e ca si cum ti-ai fura singur caciula si zici ca faci traba buna. Unii ofera gratuit serviciul asta si exista doua variante: fie iti lasa surprizele cu stocurile la sfarsit, fie merg in pierdere, pe principiul – “hai sa facem cota de piata”.
    Ambele cazuri sunt practici neloiale iar noi nu concuram cu asa ceva.

    Ideea unui tabel cu preturi sa-si faca lumea calcule e o abordare nefericita. Atat pentru clienti cat si pentru noi. Exista un cost adecvat fiecarui client. Unii plimba piese de 800kg, altii au nevoie doar sa pui un produs mic intr-un plic. Cel mult poti face niste preturi orientative pe genuri de produse. Si tot ar fi ceva vag… Asa ca ramane varianta optima cerem descrierea marfurilor, ce proceduri trebuie urmarite pentru depozitare/procesare comenzi si in final iese ce trebuie.

    Bottom line: “You can’t always get what you want/ But if you try sometimes you might find / You get what you need” 🙂

  8. Servus,

    Reprezint o noua companie care ofera si astfel de servicii si intr-adevar la acest moment pleiada de argumente pe care le poti aduce Constantin, foarte pertinente de altfel, inca nu reuseste sa sparga anumite tipare.
    Sigur, sunt temeri care au nevoie de raspunsuri, este nevoie de o garantie a fiabilitatii serviciului, a confidentialitatii, a costului.
    Este natural zic eu sa fie asa, hai sa ne gandim la anul 2009 sau 2010, inceputurile comertului on-line. Cata neincredere a fost si inca mai este. Iar acest lucru se vede cel mai bine cand ne uitam la ponderea platilor electronice vs ramburs la curier. Nu a sarit inca de 15%.

    Tine de noi, cei care vrem sa oferim aceste servicii sa fim seriosi,sa aducem acele avantaje pe care spunem ca le oferim, iar proprietarii de magazine on-line sa simta beneficiile pe care le propunem.

    In maxim 5 ani se va ajunge la situatia in care piata de servicii de logistice adresate magazinelor on-line va fi mai populata, optiunile avand marele avantaj de a consolida increderea intr-un anumit domeniu.

    Pentru ca, asa cum spui si tu, in momentul in care pui totul pe hartie,oricine isi da seama ca e mai rentabil sa faci lucrurile alegand un partener specializat.

    Si mai e un aspect, dintre multe altele, simtim cu totii schimbarea din zona de reglementare a aspectelor ce tin de obtinerea avizelor/autorizatiilor ISU. Sunt convins de faptul ca nu e doar un foc de paie si mai devreme sau mai tarziu, acele marfuri procesate in garaje, subsoluri sau alte spatii improprii, vor trebui sa fie procesate in alte conditii, unele profesionale.

    Concluzia mea e sa rezistati, sa va faceti cat de bine puteti treba, doar asa vom putea consolida increderea in acest domeniu.

Raspunde la aceasta intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a putea raspunde.