Drepturile si obligatiile consumatorului online

Raporteaza
Intrebare

Please briefly explain why you feel this question should be reported .

Raporteaza
Cancel

Buna, va supun atentiei o problema recenta.

Un client cu adresa de livrare in tara, client cu mai multe comenzi la activ, in special cu aceste produse proaspete, in momentul in care este sunat de curier pentru a-i fi livrata o comanda, se razgandeste si renunta.

Ar trebui sa va dau si cateva detalii despre aceste produse proaspete care datorita perisabilitatii lor, se aduc strict la comanda.

Pe scurt, comanda a fost refuzata de client, desi era informat despre modalitatea de aprovizionare, fusese sunat in prealabil si reconfirmase trimiterea comenzii.

Comanda fost plimbata dus-intors. Deoarece aceste produse sunt proaspete, nu sunt tratate, in cateva zile se deterioreaza, nu sunt precum cele din supermarket care rezista mai mult timp.

Paguba noastra a inclus atat valoarea produselor cat si transportul.
Voi cum ati proceda cu astfel de clienti?

Deschis 0
Chestiuni legale Customer Service & Sales Nicoleta Micu 12 ani 3 raspuns 2343 vizualizari 0

Răspunsuri ( 3 )

  1. Eu n-aș fi plimbat produsele.

    Pentru viitor, aș instrui curierul ca, în cazul în care se întâmplă așa ceva, să meargă la client și să livreze totuși, spunându-i că e totul „cadou din partea casei”. Tactica asta este câștigătoare din toate punctele de vedere, pentru că:
    – produsele, fiind perisabile, măcar nu sunt irosite – altfel se pierd, oricum;
    – clientul va resimți ceea ce se numește „disonanță cognitivă”, pentru că, deși el s-a purtat așa cum s-a purtat, i s-a întors, cu un zâmbet, celălalt obraz;
    – clientul se va fideliza, conform cu „legea reciprocității”, adică, pentru că i s-a făcut un favor, se va simți obligat să-l returneze;
    – părerea lui despre magazin va fi maxim pozitivă și, cel mai probabil,va povesti și altora cum a fost tratat.

    Succes! 🙂

  2. Cred ca ar fi ideal intai sa ne spui exact despre ce produse este vorba (nu de alta, dar am mai intalnit cazuri in care comerciantul crede ca ar fi produse perisabile, dar de fapt nu sunt). Legea (OG 130/2000) zice produse „care, prin natura lor, (…) se pot degrada ori deteriora rapid”.

    Eu cred ca ar fi mai bine sa suni clientul (cu un ton amabil), sa-i multumesti pentru relatia de pina acum si sa-l intrebi, daca doreste, sa iti spuna de ce de data asta a refuzat produsele – penrtu a putea sa imbunatatesti relatia voastra.
    IMHO te ajuta mai mult decit orice actiune.

    Vorba dulce mult aduce!

  3. Va multumesc pentru raspunsuri. Produsele la care fac referire sunt legume si fructe bio (de ex. rosii, salata, banane, lamai, portocale, dovlecei, etc) care nefiind tratate precum cele conventionale, in maxim 3-5 zile incep sa se deterioreze. In aceste conditii produsele nu mai pot fi revandute, existand riscul de a fi refuzate de urmatorul client.
    Comanda a fost refuzata din simplul motiv ca a plecat din localitate.

Lasă un răspuns

Browse