Cum imi conving partenerii B2B sa cumpere online?

Raporteaza
Intrebare

Please briefly explain why you feel this question should be reported .

Raporteaza
Cancel

Cum imi pot obisnui/convinge clientii B2B sa treaca de la achizitia offline spre online?
Este complicat atunci cand trebuie sa convingi un departament intreg sa ia in considerare migrarea catre achizitia online.

Deschis 0
Realizare magazin online Solutii software conexe paundan93 7 ani 2 raspuns 1612 vizualizari 0

Răspunsuri ( 2 )

    0
    2016-11-10T12:22:40+02:00

    Salut, Dan,

    Exista foarte multe tipuri de B2B(2C). Spune-ne, te rog, care dintre cele de mai jos ti se potrivesc. (cele mai frecvente)

    1. Clientii tai revand produsele.
    2. Clientii tai cumpara pentru consum propriu.
    3. Clientii tai cumpara pentru productie.

    Strategiile difera in functie de specificul produsului/business-ului.

    Tie iti trebuie o strategie prin care trebuie sa informezi partenerul. O idee ar fi sa anunti ca peste o anumita perioada de timp, comenzile online vor avea prioritate.

    1. Redacteaza materiale, pe care sa le distribui pe canalele folosite, in care sa prezinti avantajele directe ale partenerului.
    2. Incentiveaza partenerii pentru folosirea platformei online. Nu financiar, ci logistic, prin timp de raspuns/procesare mai scurt, prioritate fata de offline, etc.
    3. Transmite-le ca datorita feedback-ului pozitiv primit, prioritate vor avea doar comenzile online. Eu am implementat cu succes si o strategie de genul: Comenzile online se proceseaza zilnic, iar cele offline doar de marti pana vineri.

    Asa cum ti-am spus si mai sus, depinde foarte mult de specific.

    Succese in digitalizarea afacerii tale.

  1. Pe langa cele spuse Alex mai sus as adauga faptul ca trebuie ca platforma B2B sa le aduca beneficii concrete clientilor tai, pe care sa le promovezi si cu care sa ii poti educa.
    Iata cateva astfel de exemple:
    – posibilitate de gasire rapida (inclusiv filtrare, sortare) a produselor de care au nevoie
    – informatii extinse la nivelul fiecarui produs, inclusiv caracteristici tehnice, datasheets, manuale de instalare sau utilizare etc
    – faptul ca isi pot vedea preturile specifice lor dupa ce se logheaza si ca li se calculeaza automat totalul comenzii
    – afisarea actualizata a statusului stocurilor, astfel incat sa nu mai astepte dupa oamenii tai de vanzari sa ii spuna daca un produs e pe stoc sau nu si in cat timp vine (necesita integrare cu ERP)
    – modalitati de comandare rapida – cum ar fi liste de produse specifice lui: Shopping list (un fel de lista de favorite), Quick Order etc.
    – modalitati de re-comandare rapida – Istoric comenzi (standard in majoritatea platformelor B2C), Istoric produse comandate (lista cu produsele comandate anterior, sortata dupa frecventza comandarii sau recentza comandarii)
    – sisteme de Cerere de oferta semi-automatizate
    – faptul ca pot comanda oricand (noaptea, in weekend etc)
    – posibilitatea urmaririi statusului comenzii
    – etc.

    Trebuie sa le „vinzi” toate cele de mai sus – si va trebui sa o faci in mod repetat – cu video-uri care le arata cat de repede pot sa comande, emailuri cu beneficii etc.

Lasă un răspuns

Browse