Raspunsuri ( 2 )

  1. Pe scurt, e simplu: in GA (google analytics) daca ai trackingul de ecommerce pus pe site si ok, vei vedea comenzile directe (modelul de atribuire last non direct click = adica ecommerce), in Adwords, vei vedea comenzile assisted, adica modelul de atribuire “ii dau lui adwords meritul indiferente daca click-ul in customer journey e primul sau la mijloc pe traseu”, adica, un user nu ia decizia de cumparare la prima vizita, poate avea urmatorul scenariu:
    – vede o reclama adwords, da click, nu cumpara
    – isi aduce aminte de site, cauta in organic ce vrea sa cumpere, si adauga numele site-ului (brandul), dar tot nu cumpara
    – se documenteaza pe price.ro, pe shopmania.ro care e cel mai bun pret, si intra pe mai multe site-uri, printre ele si pe acest site de care vorbim, dar tot nu cumpara
    – intre timp sta de vorba cu partenerul de viata seara acasa si intra de pe mobil sa-i arate, dar nu cumpara, ca nu e confortabil cu ideea si cu platforma pe mobile
    – dimineata de la servici, intra iar pe site, cautand iar pe google, numesite.ro si de data asta cumpara

    Traseul lui este Adw>Organic>Price>Direct>Direct.
    In GA vei vedea meritele atribuite la canalul media “direct / none”
    In Adwords vei vedea o conversie, si va apare, si daca Adw e pe pozitia 2-3 in acest mic customer journey..
    Daca Adwords ar fi fost pe pozitia 4 din 5, ar fi aparut in ecommerce, in Google Analytics (sau chiar in pozitia 5), si 4 si 5 sunt colectate de GA si atribuite lui Adwords, daca ar fi fost in pozitia respectiva, se numeste modelul “ecommerce” sau “last non direct click”.

    Sper ca te-am lamurit. Vezi si aici: https://ecompedia.ro/?s=adwords+analytics&x=13&y=11

  2. Mersi Liviu pentru explicatie, dar nu inteleg de ce in GA la tabul Adwords imi arata 5 conversii, iar in platforma Google Adwords 0 conversii.

Raspunde la aceasta intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a putea raspunde.