Diferenta Raportare Facebook / AdWords / Analytics
RaporteazaPlease briefly explain why you feel this question should be reported .
Buna ziua,
Imi poate spune cineva de ce exista o diferenta intre raportarea de pe Facebook, Analytics si AdWords.
De exemplu in campaniile create pe Facebook pentru un magazin online numarul conversiilor este dublat, iar ROI ul este unul mult mai mare fata de ce vad in raportul de Analyitcs, unde am creat UTM uri de urmarire a vanzarilor.
Care raport credeti ca este cel real si care ar fi explicatia pentru aceste diferente?
Va multumesc frumos!
Dana Neagu
Răspunsuri ( 3 )
Buna Dana,
În principiu, diferentele dintre Facebook Ads si Google Analytics apar din cauza modului diferit de atribuire al conversiilor.
Google Analytics atribuie conversiile ultimul canal. Asadar, daca un utilizator da click pe un anunt pe Facebook, intra pe site, pleaca, apoi revine dupa 3 zile din Remarketing din AdWords si face o conversie, aceasta va aparea in Analytics ca fiind din AdWords, cu toate ca raportarea ta din Facebook Ads indica faptul ca ai o conversie de acolo.
Poti monitoriza Multi-Channel Funnels, in Google Analytics. De acolo poti identifica cate conversii sunt „ajutate” de Facebook Ads.
Are legatura cu modul de atribuire a conversiilor, pe modelul ecommerce, din Google Analytics – este last non direct click (nu e chiar ultimul canal – cum spune colegul meu mai sus, daca e seo si apoi direct, va atribui lui google / organic, nu lui direct), iar in FB sau AdWords, in general vei vedea „assisted conversions”, adica nu doar conversiile care sunt inchise de FB respectiv ADW, ci ele sunt undeva pe lantul acelui customer journey, sunt canale media influentatoare ale deciziei de cumparare, insa si interfata de la adw si cea de la FB iti raporteaza comenzile pe care ele le asista, nu cele pe care le si inchid, si de acolo apar discrepantele majore.
De citit si aici:
https://support.google.com/analytics/answer/1034383?hl=en
si aici:
https://support.google.com/analytics/answer/2679221
Spor la conversii!!!
ROI maxim!!!
Recomand si acest mic training
https://analyticsacademy.withgoogle.com/course/3/unit/2/lesson/2
Spor!