Chestiuni legale pt magazin online international

Intrebare

Am deschis un magazin online dedicat doar pentru international, insa nu stiu exact ce detalii trebuie sa contina in termeni legali. Ma refer ca la cele care activeaza ptr. Romania trebuie sa contina un link catre ANPC…trebuie asa ceva ptr. international sau tot link catre ANPC si ce alte detalii de aceasta natura?

Va multumesc.

Topic deschis 0
Chestiuni legale Organizare magazin online xmade 2 ani 2 raspunsuri 78 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 2 )

  1. daca sediul e in ro, trebuie sa respecte legile ro;
    un link catre ANPC nu strica, daca limba site-ului e romana

  2. Buna ziua,

    Pentru a functiona in legalitate, orice magazin online trebuie sa indeplineasca cel putin urmatoarele reguli:
    • sa fie operat de o persoana juridica: societate comerciala (S.R.L., S.R.L.-D, S.A etc.), persoana fizica autorizata sau intreprindere individuala;
    • pe prima pagina a site-ului (home page) va trebui sa posteze un link vizibil catre adresa oficiala de web a Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (www.anpc.gov.ro), denumit PROTECTIA CONSUMATORILOR – A.N.P.C. (Ordinul nr. 72/2010 din 11/03/2010);
    • sa furnizeze pe paginile web un link electronic catre platforma SOL (Regulamentul nr. 524/2013 privind solutionarea online a litigiilor in materie de consum);
    • sa se inregistreze ca operator de date cu caracter personal la Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal;
    • este recomandat sa fie adaugat in actul constitutiv al firmei codul CAEN 4791 – Comert cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin internet;

    In legea nr. 365/2002 privind comertul electronic se precizeaza clar ca furnizorii de servicii prin intermediul site-urilor au obligatia de a pune la dispozitia destinatarilor si autoritatilor publice mijloace care sa permita accesul facil, direct, permanent si gratuit cel putin la urmatoarele informatii:
      a) numele sau denumirea furnizorului de servicii;
      b) domiciliul sau sediul furnizorului de servicii;
      c) numerele de telefon, fax, adresa de posta electronica si orice alte date necesare contactarii furnizorului de servicii in mod direct si efectiv;
      d) numarul de inmatriculare sau alte mijloace similare de identificare, in cazul in care furnizorul de servicii este inscris in registrul comertului sau in alt registru public similar;
      e) codul de inregistrare fiscala;
      f) datele de identificare a autoritatii competente, in cazul in care activitatea furnizorului de servicii este supusa unui regim de autorizare;
      g) titlul profesional si statul in care a fost acordat, corpul profesional sau orice alt organism similar din care face parte;
      h) tarifele aferente serviciilor oferite, care trebuie indicate cu respectarea normelor privind comercializarea produselor si serviciilor de piata, cu precizarea scutirii, includerii sau neincluderii taxei pe valoarea adaugata, precum si a cuantumului acesteia;
      i) includerea sau neincluderea in pret a cheltuielilor de livrare, precum si valoarea acestora, daca este cazul;
      j) orice alte informatii pe care furnizorul de servicii este obligat sa le puna la dispozitia destinatarilor, in conformitate cu prevederile legale in vigoare.

    Speram ca aceste informatii sa va fie de ajutor.

    Raspuns formulat pentru Smart Bill de
    S&R Accounting Leader
    http://www.accounting-leader.ro

Raspunde la aceasta intrebare

Trebuie sa te conectezi pentru a putea raspunde.