Descrieri duplicate de produs

Intrebare

Salut Liviu, salut comunitate,

Nu am reusit sa pun intrebarea asta la cursurile de la Cluj. O pun aici.

Sa luam in calcul urmatoarele situatii:

1. Sunt unic importator de produse de baby, un anumit brand, cunoscut si cautat. Produsele mele sunt revandute prin diverse magazine online, de la cele mai importante pana, poate, la unele slabe. Ideea este ca nu se pune problema unei clauze contractuale in acest sens. Astfel, partenerii, imi iau descrierile de pe site-ul propriu si le pun pe site-ul lor. Cum ma afecteaza acest aspect?

2. Vreau sa fac un site, aceeasi nisa sa zicem. Iau marfa de la furnizori. Vreau sa fie un site complet, un site fruntas d.p.d.v. content. Dar sa contentez peste 10.000 de produse este time consuming. Ce fac? Incerc totusi sa fac descrieri unice sau le preiau pe cele de la furnizori care sunt si pe alte site-uri similare?

Si inca un lucru – este suficient sa modific cateva cuvinte, paragrafe, ordinea lor (din descriere) si sa le optimizez in functie de cuvintele cheie SAU trebuie unicat all the way?

Pentru o indexare mai eficienta, rapida.

Multumesc, o seara buna,
Sebi

Topic deschis 0
SEO Sebastian1979 11 luni 6 raspunsuri 92 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 6 )

  1. Ideal ar fi sa ai descrieri unice pt fiecare produs in parte, altfel nu poti spera la trafic “gratuit” din cautari…

    Daca modifici din descrieri e mai decat deloc si poti alterna cu recenziile produsului…

    Daca tu la randul tau importi produse cu descrieri care se regasesc pe alte site-uri, cel mai probabil te va afecta la SERP. Si apoi clientul cand vede acelasi produs cu aceeasi descriere pe N site-uri, probabil va lua de unde gaseste mai ieftin, dar daca descrierea ta este mai informativa, mai ‘umana’ clientul se va simti mai in siguranta si va cumpara de la tine chiar daca vei avea pretul putin mai mare. Este important sa folosesti imagini si video daca este posibil in descriere pe langa imaginile din galeria de produs.

  2. Salut, Daniel,

    Multumesc pentru raspuns.
    Idealul este greu de pus in practica la inceput. Asa vroiam si eu initial, descrieri unice. Dar cand si daca vorbesti de foarte multe produse, ne-am lungi mult prea mult. Ma gandesc la o solutie rapida si decenta, ulterior modificand si imbogatind continutul.

    Bineinteles, imagini multe, video-uri, poze intercalate in descriere. Cu recenziile va fi greu o perioada.

    Multumesc,
    Sebi

  3. Salut Sebastian, iata si solutia mea:
    – 1) pentru feed-uri parteneri o descriere automatizata, vorbesc mai jos despre ea, in campul din baza de date $description
    – 2) pentru tine, pe pagina, pui prima data as short_description $description de mai sus, si imediat sub, sau cu ancora, $long_my_description, aia pe care tu dai bani unui content editor sa o faca, si nu la toate produsele, ci doar la cele vedeta, cela care iti fac tractiune pe site

    Despre descrierea automata, pe care o sa o incluzi in feed-urile de la comparatoare, la parteneri etc..
    $description = “Produsul $nume_produs_singular este un produs din categoria $categorie_produs_singular avand culoarea $atribut_culoare si pe care il puteti cumpara de la $nume_magazinul_meu_online la numai $pret_produs”. Sunt sigur ca tu poti sa fii mai creativ decat mine, si sa pui chiar ceva diferentiatori ai produsului dintr-un atribut precum $greutatea, sau $dimensiunea lui.

    Acest tip de descriere facuta automat pe tot site-ul e unica la fiecare produs, chiar si la variante poate fi partial unica, sa zicem difera $rosu sau $galben, insa, pe astao dai partenerilor daca ei nu fac deja scrapping pe site la tine si-ti parseaza continutul, insa, cei mai multi iau de la tine de pe feed sau xml descrierea, sau din excel/csv, ce le pui tu la dispozitie. Este simplu pentru un programator sa puna un if in feed sa livreze descrierea automata pe feed si cea manuala pe site, in pagina.

    Sper sa te fi ajutat acest raspuns. Spor la conversii!

  4. Pentru orice site, trebuie sa ai in vedere regula de baza si anume continut unic (ca si redactare).

    In situatia in care descrierile tale sunt unice dar esti furnizor, este problema clientilor tai daca schimba sau nu descrierile, pe tine nu te va afecta, ideea e sa ii “educi” sa le modifice caci este si in interesul tau, daca ei vand mai bine si tu vei vinde, fiind distribuitorul lor.

    In cazul in care tu importi mii de produse de la altii se aplica aceeasi regula, trebuie sa modifici tu descrierile, stiu 10.000 produse modificate, este horror, am trecut prin asta dar pe termen lung merita, continutul unic fiind unul dintre cei mai importanti factori SEO. Iti recomand sa importi produsele in standby si sa le publici unul cate unul, asta dupa ce ai modificat descrierea, dupa ce ai setat meta title, meta description, unice si relevante. De meta`s te poti ocupa tu iar pt descrieri poti palti 1-2 studente/studenti in functie de ce produse ai, sa iti faca descrierile, 1-3 lei/descriere 200-500 cuvinte, sau suma fixa/luna…

  5. Am uitat sa precizez, publicarea unui volum mare de produse/articole intr-un timp foarte scurt te poate afecta, Este mult mai bine sa publici periodic produse 1-10/zi, lucrul acesta te poate urca in rezultate…

  6. Salut,

    Va multumesc pentru raspunsuri.

    @Liviu – oricum in feed-uri trimit descriere scurta. Problema este ca partenerii imi iau descrierea de pe propriul site. Ca nah..ctrl+c, ctrl+v.. Numele site-ul este chiar numele producatorului, cred ca este un avantaj “eu” pentru serps.

    @Danielb – de acord cu tine, unice. 1-3 lei/descriere 200-500 cuvinte? Pai daca as cunoaste pe cineva i-as da si maine. Stiti voi? Pentru descrieri de articole pentru copii?
    Le vom publica treptat, da. Nu toate deodata.

    Va multumesc, o seara buna,
    Sebastian

Lasa un raspuns

Nu ai permisiuni pentru a vedea aceasta intrebare.