De la Social la Vanzare: Studiu Facebook vs. Twitter vs. Pinterest E-Commerce
Social media genereaza vanzari.
Un nou studiu Vision Critical, intitulat “De la Social la Vanzare: 8 intrebari pe care sa le adresati clientilor” arata rezultatele unor chestionare cu peste 6.000 de respondenti in legatura cu comportamentul lor legat de vanzarile raportate la social media de-a lungul unei perioade de 17 luni, pentru o intelegere mai buna a fenomenului “Social Retail” in trei mari retele: Facebook, Twitter si Pinterest.
Printre concluziile cheie ale studiului se numara:
-
Social media genereaza, in mare, acelasi numar de vanzari on-line si in magazinele propriu-zise.
-
Aproape 4 din 10 utilizatori Facebook au spus ca la un moment-dat au ajuns de la a da like, share sau comment unui produs la cumpararea sa.
-
43% din utilizatorii social media au cumparat un produs dupa ce l-au apreciat sau i-au dat share pe Pinterest, Facebook sau Twitter.
Pentru inceput, Vision Critical a analizat obiceiurile sociale ale utilizatorilor pe cele trei retele, afland ca 75% dintre utilizatorii Facebook se logheaza zilnic, 17% dintre utilizatorii Twitter se logheaza zilnic (12% saptamanal) si 17% din utilizatorii Pinterest se logheaza zilnic (26% saptamanal).
Bazat pe aceste date, evident ca nu toti cei chestionati folosesc toate aceste retele.
Majoritatea utilizatorilor Twitter care fac o achizitie, potrivit acestui studiu, cumpara un produs tehnic (nici o surpriza aici). Utilizatorii Pinterest sunt tentati mai degraba sa cumpere ceva de baut sau de mancare dupa ce folosesc reteaua, iar Facebook inregistreaza 26% din “alte” tipuri de cumparaturi, urmate de aparate electronice, apoi produse de infrumusetare/fashion.
Interesant, mai mult de jumatate din utilizatorii Twitter cauta informatii legate de sanatate de pe retea, urmate de oameni / lucruri amuzante, apoi tehnologie.
Facebook conduce in topul achizitiilor online, dar toate cele trei retele contribuie la vanzari prin distribuirea sau adaugarea la favorite in mediul social.
Posibil cele mai fascinante au fost descoperirile Vision Critical legate de momentul unei achizitii, fie ca a avut loc odata ce un utilizator cauta deja informatii despre un produs sau serviciu, fie ca a fost o achizitie in urma unui impuls bazat pe activitatea social media.
Marea majoritate de pe Pinterest, Facebook si Twitter a spus ca “se gandea vag” la posibilitatea achizitionarii unui produs pe care in cele din urma l-a cumparat – ceea ce inseamna ca vanzatorii au o mare oportunitate in procesul de a finaliza o vanzare.
In final, o privire la modul in care social media a influentat in mod specific achizitia. Comercianti, fiti atenti mai jos:
Sursa: http://www.mediabistro.com/alltwitter/social-ecommerce-study_b45905
Autor: Allison Stadd
Leave a reply