Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

You must login to ask a question.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

De ce tot mai multi vanzatori chinezi dispar de pe Amazon?

De la inceputul lui 2021, gigantul Amazon a eliminat de pe marketplace 3.000 de conturi ale vanzatorilor chinezi, care apelau la review-uri platite, pentru a avea un rating mai mare si a atrage consumatorii. Compania a spus ca eliminarile au venit dupa avertismente repetate si nu au nicio legatura cu nationalitatea comerciantilor. Dar sellerii spun alta poveste, citim pe restofworld.org: costurile sunt din ce in ce mai mari, restrictiile – din ce in ce mai complicate, iar modificarile aduse review-urilor primite au fost o solutie necesara pentru a supravietui pe competitivul marketplace american. Din mai 2021 incoace, cel putin 50.000 de selleri si-au pierdut astfel conturile, conform estimarilor Shenzhen Crossborder E-commerce Association.

Amazon a intrat pe piata chineza in 2012, recrutand agresiv comercianti locali, pe platforma proprie. Chinezii il respectau si admirau pe fondatorul Jeff Bezos, iar accesul la marketplace era simplu: aproape oricine se putea inscrie pe site si adaosul comercial putea fi oricat de mare. Produse vandute cu 5-6 yuani pe Taobao erau 140 yuani (adica 20 $) pe Amazon! Atrasi de profiturile uriase, chinezii s-au grabit sa se inscrie pe platforma: intre 2014 si 2015, vanzarile comerciantilor chinezi de pe Amazon s-au triplat; in 2017, o treime dintre toti sellerii internationali de pe site erau din China, iar volumul de vanzari de pe marketplace il depasise pe cel de pe platforma Amazon principala.

Marketplace-ul e cel care genereaza cea mai mare parte a veniturilor companiei, iar Amazon cere vanzatorilor comisioane, bani pe publicitate, logistica si utilizarea depozitelor proprii – deci strange ceva dolari in conturi, mai ales ca aceste costuri au tot crescut, in pandemie. Iar sellerii care nu fac parte din oferta Prime au sanse mici sa aiba succes, ceea ce presupune costuri suplimentare. In plus, criza generata de noul coronavirus a crescut costurile materiei prime, angajatilor si transporturilor navale.

Toti acesti factori i-au determinat pe unii comercianti sa incerce sa pacaleasca sistemul, prin cat mai multe review-uri pozitive si prin deschiderea maimultor magazine online care vand acelasi produs. Alternativa prezentei pe Amazon marketplace este mutarea pe alta platforma americana (Walmart, de exemplu) sau orientarea spre Shein sau TikTok.

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply