Creeaza-ti un Cont Nou

Login


Lost Password

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.

Adauga o intrebare

Trebuie sa fii logat in cont sa pui o intrebare.

Login

Creeaza-ti un Cont Nou

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.

De ce nu a avut succes platforma de shopping social Shoploop (Google)?

 

In iulie 2020, Google anunta ca intra in domeniul comertului social, lansand aplicatia Shoploop – un amestec intre clipurile video scurte de pe TikTok si posibilitatea de a cumpara usor, ca pe Amazon Live. Creat de Area 120 (incubatorul de produse in-house al gigantului online), app-ul invita influencerii de pe Instagram sa faca clipuri video de 90 de secunde, de tip unboxing, afisand link-ul afiiiat al produsului si castigand comisioane din vanzari. 6 luni mai tarziu, Shoploop nu e deloc pe buzele tuturor, deoarece platforma nu a avut succesul scontat (iar Google a refuzat sa faca publice cifrele legate de venituri, utilizatori si influencerii care utilizeaza platforma), citim pe digiday.com.

De ce? 6 experti in domeniu au stat de vorba cusursa amitita, pe aceasta tema, si au explicat ca Shoploop nu a prins tractiune din cauza unei combinatii de factori:

  • nu are cele mai bune caracteristici (absenta unui buton de Follow, posibilitatea de a pune link catre un blog/alte canale social media, informatii de contact, nu poti salva clipurile pentru mai tarziu, nu poti cauta anumiti influenceri in platforma)
  • are un dezechilibru intre continut si vanzarile generate de acesta
  • nu a inteles ca utiliztorii nu vor continut shoppable doar de dragul continutului shoppable (cu alte cuvinte, comertul social trebuie echilibrat cu alt tip de continut, asa cum a descoperit si Amazon in cazul Spark, lansat in 2017, copia proprie ratata a Instagram-ului)

„Din perspectiva dezvoltarii produsului, nu cred ca este terminat la nivelul la care e necesar, pentru a fi distribuit pe piata”, a spus Gabe Feldman (Business Development Lead of Influencer Marketing, Viral Nation). „Propunerea Shoploop este axata pe partea de shopping si a lasat pe planul secund elementul social. Daca sunt influencer si publicul meu tinta e pe Instagram sau TikTok, e ce as vrea sa-l mut pe alta platforma? Shoploop ar trebui sa le ofere influencerilor o experienta pe care nu au au deja”, explica Maddie Raedts (Fondatoare si CCO, Influencer Marketing Agency). „Exista alte platforme care clar ofera o experienta superioara”, este de parere Gil Eyal (Fondator HYPR).

Despre Monica-Ioana Buzea

Cofondator, PR Consultant & Social Media Manager la CreativeCreature.ro (agenție de PR și comunicare). Mă ocup de ştiri, analize și interviuri relevante din domeniul comerţului online autohton şi internaţional pentru ECOMpedia.ro de la finalul lui 2015.

Follow Me

Leave a reply