De ce nu a avut succes platforma de shopping social Shoploop (Google)?
In iulie 2020, Google anunta ca intra in domeniul comertului social, lansand aplicatia Shoploop – un amestec intre clipurile video scurte de pe TikTok si posibilitatea de a cumpara usor, ca pe Amazon Live. Creat de Area 120 (incubatorul de produse in-house al gigantului online), app-ul invita influencerii de pe Instagram sa faca clipuri video de 90 de secunde, de tip unboxing, afisand link-ul afiiiat al produsului si castigand comisioane din vanzari. 6 luni mai tarziu, Shoploop nu e deloc pe buzele tuturor, deoarece platforma nu a avut succesul scontat (iar Google a refuzat sa faca publice cifrele legate de venituri, utilizatori si influencerii care utilizeaza platforma), citim pe digiday.com.
De ce? 6 experti in domeniu au stat de vorba cusursa amitita, pe aceasta tema, si au explicat ca Shoploop nu a prins tractiune din cauza unei combinatii de factori:
- nu are cele mai bune caracteristici (absenta unui buton de Follow, posibilitatea de a pune link catre un blog/alte canale social media, informatii de contact, nu poti salva clipurile pentru mai tarziu, nu poti cauta anumiti influenceri in platforma)
- are un dezechilibru intre continut si vanzarile generate de acesta
- nu a inteles ca utiliztorii nu vor continut shoppable doar de dragul continutului shoppable (cu alte cuvinte, comertul social trebuie echilibrat cu alt tip de continut, asa cum a descoperit si Amazon in cazul Spark, lansat in 2017, copia proprie ratata a Instagram-ului)
„Din perspectiva dezvoltarii produsului, nu cred ca este terminat la nivelul la care e necesar, pentru a fi distribuit pe piata”, a spus Gabe Feldman (Business Development Lead of Influencer Marketing, Viral Nation). „Propunerea Shoploop este axata pe partea de shopping si a lasat pe planul secund elementul social. Daca sunt influencer si publicul meu tinta e pe Instagram sau TikTok, e ce as vrea sa-l mut pe alta platforma? Shoploop ar trebui sa le ofere influencerilor o experienta pe care nu au au deja”, explica Maddie Raedts (Fondatoare si CCO, Influencer Marketing Agency). „Exista alte platforme care clar ofera o experienta superioara”, este de parere Gil Eyal (Fondator HYPR).
Leave a reply