De ce este nevoie pentru a organiza un concurs?

Intrebare

Foarte foarte multe magazine online, organizeaza concursuri (fie dau produse cu pret redus, fie gratis) saptamanal, chiar zilnic cateva.

Intrebarea este: Am nevoie de ceva legal pentru a organiza concurs?

De exemplu: vreau sa organizez un concurs pe facebook (saptamanal!) si sa dau castigatorului un produs gratuit

PS: nu am gasit un raspuns pe acest site – daca mi-a scapat rog sa ma redirectati.
Multumesc anticipat

Topic deschis 0
Chestiuni legale Bogdan131 5 years 11 raspunsuri 208 vizualizari Junior 0

Raspunsuri ( 11 )

  1. Pe scurt: daca nu conditionezi participarea de cumpararea vreunui produs, sau daca nu o conditionezi in niciun fel, atunci nu ai nevoie de nimic special. Altfel lucrurile stau un pic mai restrictiv, cu o comisie etc.. Vezi legile mai jos. Nu stiu daca s-au mai modificat intre timp, informatia pe care o postez aici o am din 2010.

    Legi
    – art 11 din OUG 77/2009

    ART. 11

    Nu sunt considerate jocuri de noroc si sunt permise fara autorizare urmatoarele tipuri de jocuri:

    a) tombolele organizate în scoli, în gradinite sau în alte colectivitati si care au un caracter distractiv si nonprofit pentru organizatori;

    b) jocurile de tip distractiv, exploatate prin intermediul unor masini, aparate, dispozitive de orice fel si care nu presupun câstiguri bazate pe elemente aleatorii, ci au ca scop testarea fortei, inteligentei si dexteritatii participantului;

    c) actiunile organizate de diferiti agenti economici în conditiile legii, în scopul stimularii vânzarilor si care nu presupun taxa de participare, respectiv nici un fel de cheltuiala suplimentara din partea participantilor si nici majorarea pretului pe care produsul l-a avut anterior desfasurarii actiunii publicitare.

    Apoi legea principala este OG nr. 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata, art 41+ restul

    Art. 41. – (1) Loteria publicitara este acea practica de promovare a produselor/serviciilor care tinde sa stimuleze in randul participantilor speranta unui castig prin tragere la sorti.
    (2) Loteriile publicitare sunt admise numai in conditiile in care participantilor nu le este impusa in contrapartida nicio cheltuiala directa sau indirecta, suplimentara achizitionarii produsului/serviciului.
    (3) Cheltuielile efectuate de catre participanti pentru achizitionarea de efecte si servicii postale si pentru tarifele telefonice normale, referitoare la participarea la loteria publicitara, nu intra sub incidenta alin. (2).
    […]
    Art. 43. – (1) Regulamentul si/sau orice alt document in baza caruia urmeaza sa se desfasoare loteria publicitara trebuie sa fie autentificat si depus la un notar public inainte de inceperea operatiunii. In scopul prevenirii desfasurarii unor jocuri de noroc deghizate organizatorul va depune un exemplar al regulamentului si/sau al documentului autentificat, dupa caz, la Directia generala management al domeniilor reglementate specific din cadrul Ministerului Economiei si Finantelor, pana la data inceperii loteriei publicitare.
    (2) Pentru a verifica corecta desfasurare a loteriei publicitare respective reprezentantii Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, Ministerului Economiei si Finantelor si Ministerului Internelor si Reformei Administrative pot solicita organizatorilor de loterii publicitare regulamentul de desfasurare a acestora, precum si un exemplar al anunturilor adresate publicului, caz in care organizatorii vor prezenta aceasta documentatie in termen de 5 zile de la data solicitarii.

    Nu uitati si de legea privind prelucrarea datelor personale 677/2001

  2. Atentie si la reglementarile Facebook. Am uitat de ele. Nu trebuie sa conditionezi de fel like-ul. Ai grija sa nu fie ilegal dpdv al regulamentului Facebook. Revin cu resurse imediat ce gasesc un text explicativ.

  3. Sursa: http://www.wall-street.ro/articol/Legal-Business/114605/inca-nu-concursuri-cu-duiumul-
    pe-facebook-cate-dintre-ele-sunt-insa-legale.html

    […]Pe plan global dar si in Romania exista multe concursuri la care poti participa daca dai “like” unei pagini, lasi un comentariu sau incarci o fotografie pe Facebook. , in anumite conditii, de reteaua sociala. Chiar si a spune participantilor ca pentru a intra intr-o competitie trebuie sa devina mai intai fan al paginii companiei este interzis, acest lucru putand duce, la modul teoretic, la dezactivarea contului companiei organizatoare. Practic, orice concurs gazduit exclusiv pe Facebook care nu este intermediat de o aplicatie poate fi inchis.
    “Nu ai voie sa folosesti facilitatile sau functionalitatile Facebook pentru a intra intr-un concurs. De exemplu, actul de a da “Like” unei Pagini nu trebuie sa fie o actiune absolut necesara pentru ca cineva sa aiba dreptul de a intra intr-un concurs”; de asemenea “nu trebuie sa conditionezi intrarea intr-o campanie prin a da Like unui post pe un Wall, a comenta sau a incarca o imagine pe Wall” – sunt doua dintre regulile pe care le impune Facebook in realizarea de promotii si campanii.

    Mai departe, regulamentul celei mai mari retele sociale din lume stipuleaza ca “Nu ai voie sa folosesti functionalitatile Facebook, precum Like-ul, ca mecanism de votare in cadrul promotiilor” si, de asemenea, “nu ai voie sa notifici castigatorii competitiilor prin intermediul Facebook, cum ar fi Facebook messages, chat sau post-uri pe profile (timeline-uri) sau Pagini”.

    citeste si aici: https://developers.facebook.com/policy/

  4. Buna,

    Trebuie neaparat sa ai un regulament autentificat de un notar ca un concurs sa fie 100% legal. Regulamentul trebuie sa cuprinda valoarea premiilor, numarul lor, conditiile de acordare, precum si clauze legate de validarea castigatorilor. Premiile trebuie ulterior predate cu proces-verbal de predare-primire.

  5. In conditiile Art 41, 1, da, ai dreptate
    “Art. 41. – (1) Loteria publicitara este acea practica de promovare a produselor/serviciilor care tinde sa stimuleze in randul participantilor speranta unui castig prin tragere la sorti.”

    In conditiile in care nu e conditionata cu nimic participarea, te incadrezi la art 11 din OUG 77/2000, pctul c). Si nu mai trebuie sa faci nimic.

  6. Bogdan, esti lamurit?? Mai trebuie vreo informatie??

  7. Multumesc Liviu / Laura – si pentru rapiditate si pentru ca ai scos in evidenta legile. De mare ajutor!

    Imi pare rau ca raspund asa tarziu – dar nu am avut acces la internet cateva zile.

  8. Ar trebui sa citesti cu atentie: http://www.legi-internet.ro/legislatie-itc/altele/og-772009-jocuri-de-noroc.html
    Citeste cu mare atentie articolul 3. Daca esti “joc de noroc” atunci ai nevoie de acreditare si de licenta.

  9. Intri pe loterii publicitare, insa prin conditionarea participarii de vanzare ai nevoie de comisie si de notar pt regulament.

  10. As continua subiectul cu urmatoarea intrebare.
    La cine sa apelez in cazul in care vreau sa fac un concurs de genul urmator:
    Toata lista de clienti inscrisi la newsletter participa cu atatea sanse cate recomandari(inscrise la newsletter) a facut. Deci va trebui clientul sa aiba un cod pe care il paseaza recomandatului si apoi acesta este trimis intr-un landing page in care contorizez numarul si atribui tichetele clientilor. Legal s-a discutat mai sus dar tehnic ma depaseste.

  11. Buna ziua,

    De ce este nevoie pentru organizarea unei competitii, turneu de fotbal la nivel juvenil(copii si juniori, minifotbal) atat cu echipe din tara cat si cu echipe din strainatate? Se pot ograniza si din fonduri europene? Unde ma pot informa mai in amanunt?
    Va multumesc!

Lasa un raspuns

Nu ai permisiuni pentru a vedea aceasta intrebare.