De ce comertul online nu mai ameninta magazinele offline (raport)
Comertul online nu mai este o forta destablizatoare: majoritatea vanzarilor cu amanuntul (76%) au loc in magazine traditionale, iar asta nu se va schimba prea curand – conform unui raport realizat de U.S. Colliers si citat de retaildive.com.
In ultimii 15 ani, valoarea vanzarilor offline a scazut o singura data: in timpul pandemiei COVID-19, cand magazinele fizice s-au inchis. Dar acum industria retailului a intrat intr-o perioada de stabilitate, in ciuda inflatiei si speculatiilor legate de recesiuni economice.
„Realitatea in domeniul comertului cu amanuntul este ca, desi obstacole ca tarifele vamale si inchiderile magazinelor exista in continuare, perturbarile cauzate de comertul electronic par a fi in mare parte de domeniul trecutului”, a explicat Anjee Solanki (Analist U.S. Colliers), pentru sursa amintita.
Unul dintre motive este faptul ca brandurile care vand direct consumatorilor au inteles ca magazinele fizice (proprii sau ale altor retaileri) sunt un canal important de vanzare. Pe de alta parte, multi retaileri traditionali au fost motivati de dezvoltarea masiva a platformei Amazon si a comertului digital si si-au deschis si propriile site-uri e-commerce. Iar consumatorii se asteapta sa poata cumpara pe Internet si sa poata returna in magazine.
Leave a reply