Daca imi instalez certificat SSL, imi va afecta link-urile făcute de SEO
RaporteazaPlease briefly explain why you feel this question should be reported .
Am nevoie de un răspuns urgent va rog . Vreau sa instalez certificat SSL, pentru ca am înțeles ca ajuta site-ul la SEO si la Ranking
Daca link-urile actuale pe http s-a facut optimizare SEO, cand le voi schimba cu https, vor mai fi valabile ? Toate link-urile pe care le am pe advertoriale si bloguri cu http vor mai duce la site-ul meu ? Nu as vrea sa pierd optimizarea care am facut-o pana acuma
Deci daca instaleaz certificatul SSL totul va fi la fel si nu imi afectează cu nimic link-urile ?
Multumesc
Răspunsuri ( 7 )
Daca singurul motiv pentru care vrei sa instalezi certificat SSL este SEO si Ranking parerea mea este ca nu are sens. Beneficiul, daca exista, este minim deoarece chiar daca influenteaza cumva rankingurile este doar unul din sutele de factori iar parerea mea este ca in ordinea importantei se afla pe ultimele locuri.
Totodata vezi ca daca nu instalezi un certificat de la un provider recunoscut (de la un furnizor gen Verisign,Geotrust etc – care costa bani) unele browsere vor da warninguri de genul „We can not validate the authenticity of the certificate proceed at your own risk….bla bla…” in ferestrele de genul ala o sa destul de mult trafic pentru ca o sa iti sperie vizitatorii.
Totusi daca ai nevoie de SSL din alt motiv sau cele mentionate mai sus nu te-au facut sa te razgandesti in principiu un 301 redirect de la http la https in .htaccess ar trebui sa-ti rezolve problema cu linkurile.
In principiu ar trebui sa pui in .htaccess ceva de genul:
RewriteRule ^(.*)$ https://www.domeniultau.ro/$1 [R=301,L]
Totusi cum configuratiile webserverelor sunt diferite nu e universal valabila acea linie si posibil sa trebuiasca ajustata putin.
Salut,
Trebuie să faci asta:
1. Use 301 redirects to point all HTTP URLs to HTTPS. This is a no-brainer to most SEOs, but you’d be surprised how often a 302 (temporary) redirect finds its way to the homepage by accident
și asta:
2. Make sure all canonical tags point to the HTTPS version of the URL.
Ai mai multe detalii aici:
http://moz.com/blog/seo-tips-https-ssl
Dacă nu faci punctul 1., vei pierde valoarea linkurilor.
Buna,
Noi am testat pe un magazine online hhts pe tot site-ul si a trebuit scos. La unul dintre ele, cu toate redirecturile, a picat in cateva zile de pe pozitia 2-3 in prima pagina, pe pagina a 3-a.
In primul rand e problema cu redirectul (tot se pierd o parte), in al 2-lea rand cu viteza de incarcare (este un script totusi care trebuie sa ruleze la fiecare load de pagina) si in al 3-lea rand cu partea de SEM – orice link extern care duce catre o pagina de tip https – va trebui sa treaca de filtrele de securitate – unele/multe vor primi erori si nu li se va incarca pagina – prin urmare sunt bani aruncati pe feresta…
Intr-adevar, chiar Google a zis ca „va incepe sa contenze” insa tot in acelasi articol zic ca in momentul de fata e vorba de „less then 1% of queries”…
Iata feedbackul de la cineva care a testat mai mult timp:
„Just an update for anyone who is curious how making a switch could affect ad revenues. We ran a short test including temporary 302 redirects for all of our pages to the HTTPS versions and noticed a 13% drop in overall revenue (RPM). Furthermore, a number of ad networks which we have worked with were unable to support this without throwing mixed content security warnings. Seeing as how our business model relies on advertising for all of our revenue, we’ve just deployed a quasi-solution for the time being: (1) All forms which collect user information are submitted via HTTPS. (2) The rest of the site (i.e. pages with ads) are served over HTTP. At the very least this should help the user experience (but I admit that we are not finished here and that this is not a permanent fix), but our hope is that this could be a helpful interim solution for our users until the online advertising ecosystem catches up to this standard.”
Aceasta este si recomandarea noastra: https doar pe paginile in care se introduc date cu caracter personal (cos si creare cont) in rest, momentan nu se merita.
Sper ca am fost de ajutor.
Așa cum zice Doina, ai destule motive să nu treci la https.
Uite aici o listă cu activități pentru care ar merita să aloci mai multe resurse, mai degrabă decât să te preocupe https:
The Big List of SEO Tips and Tricks for Using HTTPS on Your Website – Moz : http://moz.com/blog/seo-tips-https-ssl
Olivian a zis ok cu 301, din pacate trebuie facute.
Intamplator am un magazin unde din greseala au fost generate pagini cu http si https. Cea mai sanatoasa solutie pare sa fie un 301.
Doina Vilceanu
E normal sa pice de pe pozitii un timp. Ideal ar fi ca toate linkurile vechi sa trimita spre https.
Nu stiu cum am ajuns in aceasta discutie atat de tehnica… Multumesc Olivian pentru sustinere. Am senzatia ca e un trend generalizat si la moda intre multi clienti de-ai nostri si nimeni nu se gandeste la toate repercursiunile.
Ai perfecta dreptate Sorin – se rezolva in timp cu redirecturile. Dar tot persista problema cu load time – cand ai deja atat de multe scripturi care trebuie sa ruleze – colectare liste remarketing, pixeli de conversie, daca esti mai avansat cu siguranta un Retargeting, Marketizator, Vibetrace, Gemius… sau toate (ca am mai vazut ;)) iar tu mai adaugi si unul de securitate care trebuie sa ruleze inainte sa i se incarce vizitatorului html-ul si pozele … nu cred ca e prea bine 😉
Load time mare = quality scor mic = dai mai mult pe click.
Ai nevoie de artificii si extraresurse pe server (deci costuri) ne mai vorbind ca-ti si trb un certificat ok (alti bani, alta distractie)…
Eu cu bugetul clientului in mana, ma cam emotionez daca aduc vizitatori in site si site-ul le serveste erori sau security warnings… sa se alinieze piata la acest nou standard (inclusiv Google sa treaca de 1%)…
pana atunci, zic, sa pastram https-ul doar pe cos – e perfect legal si mai mult decat suficient 😉
Sugerez coș + login / contul meu. Nu e obligatoriu, dar e o idee mai bine. 🙂