Cumparaturi fara checkout = clienti fericiti
Studiile indica faptul ca 70% dintre clienti sunt iritati de casierii lenti sau cu chef de vorba, iar 49% urasc sa vada case inchise la ore de varf, in magazine. Daca stau la coada 2,5 minute, se enerveaza; daca stau 5 minute, jumatate dintre ei vor pleca din magazin si probail nu vor mai reveni. Cum elimina retailerii din ecuatie statul la coada si, deci, frictiunea care i-ar putea indeparta pe clienti? Aflam de pe getelastic.com:
- Intri, iti alegi ce vrei, iesi – pe sistemul magazinelor Amazon Go, intri in magazinul fizic, esti urmarit inauntru de senzori, iar la iesire ti se adauga in cosul virtual produsele alese si le platesti prin metoda aleasa (card de credit, cont bancar, PayPal, Apple Pay)
- Fara cozi – inca din 2013, divizia angro a Walmart (Sam’s Club) avea o aplicatie „Scan and Go”, care le permitea clientilor sa isi scaneze singuri codurile de bare ale produselor dorite si sa le plateasca la o casa speciala, rapida; din 2016, plata s-a mutat direct pe telefon, iar chitanta e primita in cateva secunde si poate fi aratata la iesirea din magazin
- Mancare cumparata rapid – aplicatiile unor companii ca as Chipotle, Taco Bell si Starbucks iti permit sa iti cumperi ceva de mancare fara sa iti deschizi portofelul, comanda si plata facandu-se in cloud; cand ajungi la punctul de ridicare a comenzii facute in app, mancarea si bautura te asteapta; Google a lansat si el, in unele restaurante din California, plata „Hands Free” (comenzi, apoi spui „Platesc cu Google” si la casa ti se verifica identitatea prin intermediul pozei si a initialelor; unele magazine au camere care folosesc recunoasterea faciala in acest scop)
- Alta experienta de shopping – oamenii isi platesc altfel cumparaturile, dar tehnologia schimba si modul in care acestia concep experienta de cumparare; momentan, shopping-ul e una si plata celor cumparate e alta, dar noile forme de cumparaturi fara stat la coada permit retailer-ilor sa controleze mediul in care se face cumpararea si sa il infuzeze cu experiente online si mobile; astfel, afla date importante despre client, utile in marketing-ul targetat si in oferirea de experiente de shopping personalizate, si reduce abandonul cosurilor; camerele video si senzorii pot monitoriza ce pui in cos, ce scoti din el si pui la loc in raft, unde mergi prima data cand intri in magazin, la ce sectiune petreci cel mai mult timp
Leave a reply