Inregistreaza-te

Conectare

Parola pierduta

Ti-ai uitat parola? Introdu adresa de email asociata contului si vei primi instructiuni pentru recuperarea parolei.

Adauga intrebare

Ne pare rau dar nu ai permisiunea sa adaugi intrebari.
Trebuie sa te conectezi pentru a adauga o intrebare.

Conectare

Inregistreaza-te

Pentru a avea acces in toate sectiunile site-ului este nevoie sa ai cont.

INTERVIU: ECOMpedia a stat de vorba cu EduClass.ro

Educlass

Saptamana aceasta, cititi un interviu cu Lucian Leibovici (foto, Director General Educlass.ro), al carui site vinde jocuri si jucarii educative, de interior si exterior, pentru copii de la 0 la 10+ ani, produse pentru beelusi, costume si accesorii de carnaval. Lansat in 2010, educlass.ro a fost conceput drept un magazin cu materiale auxiliare pentru gradinita/scoala, dar publicul tinta au devenit, pana la urma, „parintii interesati de educatia copiilor lor, care au inteles rolul benefic pe care il au jocurile si jucariile educative in dezvoltarea micutilor”, povesteste Lucian. Site-ul are peste 100.000 de vizitatori/luna, iar de Craciun a vandut cu 15 – 20% mai mult fata de 2016.

Pentru intreaga lista a interviurilor realizate de noi, intrati aici!

educlass.ro

ECOMpedia.ro: De ce ai ales acest nume pentru magazinul online?
Lucian
Leibovici: Denumirea este destul de intutitiva si de usor de retinut, credem noi.  „Edu” vine de la educatie, „class” de la clasa. Doream sa facem un magazin cu materiale auxiliare pentru gradinita/scoala, initial. Directia spre educatie s-a pastrat mereu, insa clientii nostri sunt 99,9% persoane fizice sau firme private.

De unde ti-a venit ideea de business? Ai vreun model in domeniu?
M-am gandit serios la ideea de a porni o afacere in domeniul acesta dupa ce am participat la un targ de educatie din Elvetia. Am fost impresionat de unul dintre brandurile de jucarii educative care a fost expozant si mi-am zis ca merita sa incerc si eu.

Ce te-a motivat sa incepi propria afacere?
Am inceput singur si m-a motivat dorinta de a aduce produse foarte bune pe piata jucariilor din Romania.

Ai avut parte de educatie antreprenoriala din facultate sau ai fost autodidact?
In facultate am studiat profilul Finante-Banci si acest lucru m-a ajutat foarte mult in business, pe partea economica. Pentru restul partilor am invatat singur si cred ca am avut si o doza de noroc.

Cum ai reusit sa strangi bani pentru finantare? Ai investit mult?
Investitia a fost minima, mai exact cateva mii de euro pentru site si pentru primul stoc de marfa. Ulterior am reinvestit tot profitul.

Te-ai lovit de multe bariere la inceput de drum? Cum le-ai depasit?
Cea mai grea bariera a fost legata de gasirea unei platforme de e-commerce care sa se plieze pe nevoile noastre de business. Am schimbat 3 platforme pana am ajuns la cea actuala.

Ce aveti in plus fata de concurenta? Cum va diferentiati pe piata de la noi si cum arata aceasta piata?
Facem o selectie riguroasa a produselor, ne jucam cu aproape toate jucariile noastre. Daca nu ne plac sau nu le vedem utilitatea nu le aducem. In plus, oferim clientilor  consultanta in alegerea jucariilor.

De unde va cumparati produsele?
Importam 99% din produse. Le aducem din UK, Germania, Coreea de Sud si China.

Cati angajati aveti?
Nu suntem o echipa foarte mare. In prezent, EduClass are 5 angajati, dar ne dorim sa ne extindem anul acesta.

Cum va merge in perioada asta? Sunt vizitatori pe site? Dar vanzari?
Vanzarile cresc de la o zi la alta si ne bucuram sa gasim in Romania o piata deschisa catre genul nostru de activitate. In prezent avem peste 100.000 de vizitatori pe luna.

Ati participat la Black Friday-ul 2017? Cum au aratat, comparativ, cifrele de BF si Craciun din 2017?
BF inseamna vanzari foarte bune pentru noi: multe comenzi cu valori mai mici, datorita reducerilor. Si totusi, in perioada Sarbatorilor de iarna, vanzarile sunt mult mai mari, de aceea noi il preferam pe Mos Craciun, pentru ca este mai darnic! De Craciun, am estimat o crestere a vanzarilor cu 15 – 20% fata de 2016, un obiectiv pe care l-am indeplinit.

Cum si unde va promovati site-ul?
Momentan ne focusam pe a ne creste cat mai mult vizibilitatea in motorul de cautare Google. Avem in plan ca de anul viitor sa incepem deja sa facem evenimente offline.

Aveti pagina de Facebook? Cat de important este acest tip de comunicare cu clientii si cat de mult investiti in ea ?
Administrarea se face in-house, dar probabil ca din 2018 vom lasa aceasta responsabilitate in seama unei agentii specializate.

Aveti versiune de mobile?
In 2017, daca nu ai versiune de mobil, poti sa renunti linstit la business!

In conditiile in care afacerile e-commerce oricum au costuri mai mici, cum poate un magazin online sa reduca din cheltuieli, fara sa afecteze vanzarile?
Eu zic ca e o idee preconceputa ca magazinele online au costuri mici. Noi, de exemplu, avem cheltuieli lunare (promovare in Google si pe Facebook) cam cat chiria a 4 – 5 magazine medii in mall-uri.

Care sunt cele mai mari provocari pentru site-ul tau, in mediul online autohton?
As spune schimbarile permanente ale business-ului si firmele de curierat.

Ce probleme apar in relatia voastra cu firmele de curierat? Ce ati facut sa le depasiti?
Mai ales in perioadele aglomerate nu cred ca exista vreo firma de curierat care sa livreze bine. Am tot schimbat firmele de curierat si am ajuns la cea care, credem noi, are cea mai buna rata de livrare cu un pret convenabil.

Raspunde la aceasta intrebare