Cum trebuie procedat cu produsele (paginile) dezactivate din punct de vedere SEO?
RaporteazaIntrebare
Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link and will create a new password via email.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.Morbi adipiscing gravdio, sit amet suscipit risus ultrices eu.Fusce viverra neque at purus laoreet consequa.Vivamus vulputate posuere nisl quis consequat.
Răspunsuri ( 5 )
Am mai vorbit despre acest lucru. Uite ce face emag in acest caz:
– cauta pe google „site:emag.ro +canon a410”
– http://www.emag.ro/aparat-foto-digital-canon-powershot-a410-3-2mp-silver-aj0771b002aa/pd/EK0RBBBBM/
Vezi si aici: https://ecompedia.ro/produse-scoase-din-stoc-cum-afecteaza-scoaterea-lor-din-site-dpdv-seo.html
Salut,
Parerea mea umila – paginile respective au mai mult ca sigur backlinkuri care „bat” pe ele. Un redirect 301 va transfera „puterea” lor, dar ce faci daca pagina iese pe prima pagina in Google pentru vreun cuvant cheie (poate chioar si un long tail la care nu te-ai gandit niciodata).
Eu recomand sa lasi produsul activ (ca emag), sa scoti butonul de Add To Cart (ca la emag), sa specifici ca nu mai este in stock (ca la emag) 🙂 DAR IN PLUS sa pui o selectie mare (10-12) produse similare sub numele de „Altii Au Apreciat” sau „Cine A Cautat X a Recomandat Si Y” sau ” … etc.
Dedesubt, as adauga un camp „Notifica-ma Cand Devine Disponibil” cu o bifa prin care aproba sa se inscrie si la newsletter. In felul asta, daca produsul devine disponibil il notifici, daca nu – il ai pe newsletter si il convertesti la alt produs. In afara de asta, se poate organiza o campanie de Loyalty prin care sa oferi tuturor celor care s-au inscris si produsul nu a devenit disponibil cate un cupon – EX: Caut Canon A441, ajung la tine pe site, nu mai e disponibil, iti dau adresa de email sa ma notifici daca revine in stock, nu revine pentru 30 zile, dupa 30 de zile imi trimiti un email de scuze si imi oferi 10% pe produse similare (din aceeasi categorie).
In felul asta mergi la 5 capete 🙂
1) Pastrezi rankinguri in motoare de cautare (incluzand Yahoo, Bing, Yandex … de care lumea uita frecvent la umbra marelui Google)
2) Iti maresti lista de newsletter
3) Ai client targetat daca produsul revine in stock
4) Ai oportunitatea de a recupera clientul daca produsul nu revine in stock
5) Faci clientul sa se simta important si ajutat si te diferentiezi pozitiv de alte magazine care nu il considera decat un numar de carte de credit.
Multa bafta, sper sa te ajute 🙂
Emil
Gabriela Ciocan:
Ai dreptate, o mare parte din produse nu vor mai fi niciodata in stoc. De aceea sugeres 10-12 produse alternative pe pagina – sa aivba omul de unde sa aleaga altceva sa nu plece la competitie.
Cat despre adresa de email – iti dau dreptate inca o data: emailul are 2 functii – notificare client (in cazul in care produsul apare) + inscriere la newsletter (in cazul in care produsul apare sau nu).
Chiar daca nu mai este pe piata cand produsul intra in stoc, il am pe lista de newsletter pentru alte promotii si produse 🙂 si, daca sunt magazin serios, o sa-l am de client cand va avea nevoie de altceva.
Sanatate
Emil
Salut, Uite ce zice Google despre problema asta:
Cred ca un raspuns complet il primesti din partea Matt Cutts, Google:
http://searchenginewatch.com/article/2334932/Ecommerce-SEO-Tips-for-Unavailable-Products-From-Googles-Matt-Cutts
Nu ma apuc sa traduc, dar ai acolo tot ce trebuie.