Cum statea Romania la capitolul penetrarea comertului online, in 2024?

Adoptia e-commerce-ului variaza foarte mult la nivel european, informeaza Eurostat. Daca in Albania doar 18% din populatie face shopping pe Internet, in provincia olandeza Utrecht acest procent este de 91,5%! Tarile din NV Europei stau cel mai bine la capitolul penetrarea comertului online, comparativ cu cele din SE, unde procentele sunt mult mai mici. Iar Tarile de Jos sunt nr. 1 in top.
Tara noastra se plaseaza in partea a doua a clasamentului, cu 35,69%. Bucuresti-Ilfov sta cel mai bine, la nivel national: 50,99%. Pe locul 2 se plasează NV tarii, cu 40%. Datele centralizate de Eurostat au la baza achizitiile online din anul calendaristic anterior si iau in calcul persoanele care au cumparat cel putin o data, in cele 3 luni de dinaintea efectuarii sondajului.
In Italia, un jucator important in ecosistemul e-commerce european, procentul de persoane care nu cumpara nimic din magazinele digitale este mai mare decat cel al italienilor care fac achizitii online (58% vs. 42%). Iar tara este impartita in doua: nordul face e-shopping in proportie de 40-50%, in timp ce in sud acest procent e de sub 40%.
O adoptie mica exista si in Muntenegru (24,45%), Bulgaria (33,34%), Bosnia si Hertegovina (34,8%), Macedonia de Nord (39,39%), dar si Turcia (38,84%) – inclusa si ea in clasament. In total, 23 de regiuni europene au un procent de peste 80%: Tarile de Jos (toate 12 regiunile), Denemarca (4 regiuni), Irlanda (toate cele 3 regiuni), Suedia (3 regiuni) si Praga (Cehia).
Leave a reply